Ο διαρκής “θερμός πόλεμος” της κυβέρνησης με τα Μέσα Ενημέρωσης

0
257

Η κατασκευή ενός εχθρού, είτε εσωτερικού, είτε εξωτερικού, είναι πάντα μια βολική λύση για μια κυβέρνηση που βρίσκεται σε δυσχερή θέση. Μόνο που η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ φάνηκε εξ αρχής, ότι είχε μια παθολογική σχέση μίσους με συγκεκριμένα ΜΜΕ, τα οποία δαιμονοποίησε για να χρησιμοποιεί κατά το δοκούν, και όταν χρειάζεται, το αφήγημα περί διαπλεκόμενων μέσων που πολεμούν τον Πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα και την αριστερή διακυβέρνηση!

Οποία πρωτοτυπία, καθώς όλες σχεδόν οι κυβερνήσεις πάντα είχαν περιπετειώδη και πολυτάραχο βίο με διάφορα ΜΜΕ, αλλά αυτό που γίνεται από τον Ιανουάριο του 2015 και κυρίως από την περίοδο του δημοψηφίσματος και μετά, δηλ. από τον Ιούλιο του 2015 και μετά, δεν έχει προηγούμενο.

Η στοχοποίηση

Δεν είναι υπερβολή να σημειωθεί η φράση ενός έμπειρου πολιτικού με μακρά κοινοβουλευτική θητεία, ο οποίος έλεγε προ καιρού σε δημοσιογραφική και πολιτική παρέα, ότι «η πορεία του ΣΥΡΙΖΑ είναι συνυφασμένη με την επιχείρηση ελέγχου των ΜΜΕ». Σε μια περίοδο που διαπιστώνει κανείς επιθέσεις κατά των ΜΜΕ σε χώρες όπως η Πολωνία και η Ουγγαρία, η περίπτωση της Ελλάδας, υπό τη διακυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, εξετάζεται και αξιολογείται από διάφορους κύκλους στο εξωτερικό. Και αυτό, όχι απλά για την επίθεση στα ΜΜΕ που γίνεται και σε άλλες χώρες (π.χ. ο νέος πλανητάρχης Ντόναλντ Τραμπ κατά των μεγάλων συστημικών ΜΜΕ στις ΗΠΑ), αλλά για την ένταση και τη στοχοποίηση.

Στο εξωτερικό και συγκεκριμένα σε Βρυξέλλες και Βερολίνο, αλλά και στο Λονδίνο και στις ΗΠΑ, ξαφνιάστηκαν από το βαθμό της αντίδρασης του Μεγάρου Μαξίμου σε δημοσιεύματα του γερμανικού τύπου, του Guardian, των Financial Times, κ.α. Οι υπεύθυνοι των ξένων ΜΜΕ, αλλά και οι δημοσιογράφοι, είτε ανταποκριτές, είτε απεσταλμένοι, δεν είχαν συνηθίσει επιθέσεις τέτοιου τύπου, καθώς το Μέγαρο Μαξίμου πολλές φορές αξιοποιούσε θετικά ή ουδέτερα δημοσιεύματα για την Ελλάδα στα πλαίσια της στρατηγικής του για να ενισχύσει τα πολιτικά του μηνύματα.

Οι προθέσεις του ΣΥΡΙΖΑ και ιδιαίτερα του Μεγάρου Μαξίμου και της επικοινωνιακής ομάδας και του πρωθυπουργικού επιτελείου φάνηκαν από τις πρώτες ημέρες της διακυβέρνησης του Αλ. Τσίπρα. Ο στόχος ήταν στην αρχή να προσεταιριστούν τα παραδοσιακά ΜΜΕ (σ.σ. ποιος δεν θυμάται τις γάτες Ιμαλαϊών, τις επαφές με άλλα συγκροτήματα, κ.α.), αλλά στη συνέχεια όμως άλλαξαν άρδην σχεδιασμό και τα ενοχοποίησαν. Κυριολεκτικά έκαναν όπως η Ιερά Εξέταση στο Μεσαίωνα, όπου ο κάθε ανεπιθύμητος πήγαινε στην…πυρά! Μόνο που στην περίπτωση του ΣΥΡΙΖΑ με…εκτελεστικά όργανα διάφορα τρολς του διαδικτύου γινόταν πραγματική στοχοποίηση των μη αρεστών δημοσιογράφων και των ΜΜΕ.

Στόχος αν ελεγχθεί το σύστημα της ενημέρωσης

Όλα εξάλλου πήγαζαν από την βαθιά πεποίθηση της σκληρής ομάδας του Μεγάρου Μαξίμου ότι πρέπει πάση θυσία να ελεγχθεί πλήρως το σύστημα της ενημέρωσης και κατ’ επέκταση και της οικονομικής ζωής του τόπου. Το αποκορύφωμα του σχεδίου ήταν το κλείσιμο του Μέγκα, για το οποίο η κυβέρνηση με τις κινήσεις της συνέβαλλε και δεν το απέτρεψε, με το διαγωνισμό – παρωδία που στήθηκε για τις τηλεοπτικές άδειες και με το επαπειλούμενο λουκέτο στο ΔΟΛ.

Στο ενδιάμεσο είχε καταφέρει και πέτυχε την πλήρη «υποταγή» ορισμένων εκδοτών και την…«εργαλειοποίησή» τους, καθώς τους χρησιμοποιεί με κάθε ευκαιρία. Εξάλλου και στην υπόθεση του ΔΟΛ, όπως λέγεται στα ενδότερα του Μεγάρου Μαξίμου, ο διακαής πόθος είναι να αλλάξει χέρια και να περάσει, αν και δύσκολα λόγω των τραπεζών και του αυστηρού πλαισίου, σε φίλα διακείμενο επιχειρηματία ώστε να γίνει η…«ντουντούκα» του ΣΥΡΙΖΑ, όπως έχει γίνει άλλο καθημερινό και κυριακάτικο φύλλο…εθνικής κυκλοφορίας.

Όλα όπως φάνηκε ήταν μέρος ενός ευρύτερου σχεδίου που εξελίσσεται, καθώς υπάρχει μπροστά και το πόρισμα για τα δάνεια των κομμάτων και των ΜΜΕ που αναμένεται να αποτελέσει από εβδομάδα την εστία έντασης μεταξύ κυβέρνησης και αντιπολίτευσης, αλλά και ορισμένων ΜΜΕ, διαπλεκόμενων κατά το ΣΥΡΙΖΑ. Και αυτό διότι, σύμφωνα με πληροφορίες, η κυβέρνηση οδεύει προς προανακριτική…και ο νοών νοείτο για το τι θα γίνει και ποιοι θα στοχοποιηθούν και πάλι.

Επιθέσεις σε ξένα ΜΜΕ

Ποιος δεν θυμάται φράσεις του ίδιου του Πρωθυπουργού, όπως: «το νταβατζιλίκι τελείωσε, η εξεταστική επιτροπή έχει γίνει ο τόπος του μαρτυρίου σας», «χάρηκα πιο πολύ γιατί αυτοί οι ογκόλιθοι πήραν τη βαλιτσούλα τους και κλείστηκαν για τρία μερόνυχτα μέσα στα καμαράκια της Γενικής Γραμματείας Ενημέρωσης και δεν βγήκε κανείς».

Η κυβέρνηση επιδεικνύει, ειδικά τον τελευταίο ενάμιση χρόνο πρωτοφανή αλλεργία στην κριτική των ΜΜΕ, ενώ την τελευταία εβδομάδα έγιναν από την πλευρά του Μεγάρου Μαξίμου πρωτοφανείς επιθέσεις κατά μεγάλων ξένων ΜΜΕ, όπως οι Financial Times που σχολίασαν την κρίση των θεσμών, του Guardian για την κριτική στον χώρο της υγείας, αλλά και εγχώριων ΜΜΕ. Το κυβερνητικό δόγμα συμπυκνώνεται στη φράση _ παραφράζοντας το δόγμα Μπους «όποιος δεν είναι φίλος μας είναι εχθρός μας»_ «όποιος μας ασκεί κριτική είναι εχθρός μας».

Το ενδιαφέρον όμως με τις επιθέσεις στα ξένα ΜΜΕ, είναι ότι ορισμένα από τα αυτά, ειδικά o Guardian ήταν φιλικά διακείμενος για μεγάλο χρονικό διάστημα έναντι του νέου και φέρελπι Αλ. Τσίπρα. Και δεν φθάνει αυτό, αλλά μέχρι πρόσφατα το Μέγαρο Μαξίμου διαφήμιζε και προέβαλλε, ακόμα και με non paper, πολλά μεγάλα ξένα ΜΜΕ για τις θετικές αναφορές τους στον Πρωθυπουργό και στην κυβέρνηση!

Όλα όμως αλλάζουν με μια μονοκονδυλιά για τον Αλ. Τσίπρα που περνάει με μεγάλη ευκολία από το «Ωσαννά» στο «Σταυρωθείτο», μόνο που ο Πρωθυπουργός αγνοεί ότι αυτό κάλλιστα μπορεί –και είναι πολύ πιθανόν_ να συμβεί και στον ίδιο…

Μόνο οχυρό μέχρι στιγμής η συνωμοσιολογία για τα κακά ΜΜΕ και για τους κακούς δημοσιογράφους – υπηρέτες της διαπλοκής, κατά τον προσφιλή χαρακτηρισμό των ενοίκων του Μεγάρου Μαξίμου, ενώ είναι χαρακτηριστικό ότι εδώ και καιρό «καταγράφονται» ακόμα και οι αναφορές στα social media.

Ακόμα και το ύφος της κριτικής του ΣΥΡΙΖΑ έχει αλλάξει δραματικά και χάθηκε η ποιότητα που υπήρχε από την εποχή της ανανεωτικής αριστεράς

Η εξίσωση του Μεγάρου Μαξίμου είναι απλή: «στοχοποιώ δημοσιογράφους και ΜΜΕ + επίθεση στη διαπλοκή + κριτική στα κακά ξένα ΜΜΕ των συστημάτων και των πιστωτών = συσπείρωση του κομματικού μου στρατού! Το πρωθυπουργικό θεώρημα δεν είναι ιδιαίτερης έμπνευσης: χιλιοειπωμένο από πολλές κυβερνήσεις του παρελθόντος που κατέφευγαν σε ύβρεις και επιθέσεις κατά ΜΜΕ, όταν ζόριζαν οι δημοσκοπήσεις.

Και πλέον η κατάσταση είναι ιδιαίτερα ζόρικη για την κυβέρνηση και δεν την σώζουν ούτε οι επιθέσεις του Παύλου Πολλάκη, του Νίκου Παππά, του Πάνου Καμμένου, του Πάνου Σκουρλέτη, κ.α. κατά των κακών ΜΜΕ! Ακόμα και το ύφος της κριτικής του ΣΥΡΙΖΑ έχει αλλάξει δραματικά και χάθηκε η ποιότητα που υπήρχε από την εποχή της ανανεωτικής αριστεράς, αφού πλέον χρησιμοποιούνται πολύ σκληρές και εν πολλοίς «πεζοδρομιακές» εκφράσεις κυρίως κατά των εγχώριων ΜΜΕ!

Από πού να ξεκινήσει κανείς και που να τελειώσει με αφορμή την επίθεση στον Guardian (πριν το δημοψήφισμα του 2015, είχε κυκλοφορήσει με εξώφυλλο του Πρωθυπουργού μέσα στην ελληνική σημαία με τίτλο: «Ελλάδα-δεν μπορεί να πληρώσει, δεν θα πληρώσει») που ανέδειξε τα προβλήματα υγείας στα ελληνικά νοσοκομεία, τα οποία διαπιστώνουν όλοι οι Ελληνες πολίτες, ακόμα και ο υπουργός Υγείας Ανδρέας Ξανθός, πλην του Π. Πολλάκη και του Μεγάρου Μαξίμου, αλλά των F.T. που κατά τον κυβερνητικό εκπρόσωπο Δημήτρη Τζανακόπουλο κάνανε εξωθεσμική παρέμβαση!

Μόνο που τα θετικά δημοσιεύματα αλλοτινών εποχών δεν ήταν παρέμβαση, ενώ προφανώς του άρεσε να διαβάζουν και επί πρωθυπουργίας Αντώνη Σαμαρά, τις σφοδρές επιθέσεις με συγκεκριμένα άρθρα, συγκεκριμένων δημοσιογράφων, κατά της κυβέρνησης ΝΔ και ΠΑΣΟΚ!

Το ημερολόγιο των επιθέσεων

Εάν ανατρέξει κανείς στο πολιτικό ημερολόγιο και στα αρχεία, θα διαπιστώσει ότι το 2016 δεν υπήρχε μήνας που να έγινε μια επίθεση, πολλές φορές και δυο και τρεις επιθέσεις, κατά των ΜΜΕ. Επίσης, πρέπει να επισημανθεί και το κατά καιρούς «πογκρόμ» κατά εφημερίδων, καναλιών και sites που δεν είναι φιλικά προς τον ΣΥΡΙΖΑ, ενώ υπήρχαν κατά καιρούς πληροφορίες για πιέσεις σε διαφημιστικές εταιρείες και Media shops προκειμένου να μπλοκάρουν τη διαφημιστική πίτα που μοιράζουν.

Μάλιστα σε διάφορες συσκέψεις έχει ειπωθεί το εξής: Η τρομολαγνεία που εκπέμπουν συγκεκριμένα κανάλια και συγκεκριμένες εφημερίδες (αλλά και κάποια sites…) με καθημερινά ρεπορτάζ περί… χρεοκοπίας, λιμών, καταποντισμών, με αναπαραγωγή όλων των εχθρικών κατασκευασμένων επιθέσεων κατά της κυβέρνησης από ΜΜΕ του εξωτερικού και -αντίθετα – η απόκρυψη δημοσιευμάτων «φιλικών» ή εν πάση περιπτώσει μη εχθρικών, ακόμα και η κατασκευή «ειδήσεων» προκειμένου να τρομοκρατηθεί ο λαός.

Ενδεικτικά αναφέρουμε:

Μάρτιος 2016
Επίθεση του Μεγάρου Μαξίμου με σκληρές φράσεις, εναντίον όσων ΜΜΕ παραποίησαν έγγραφα και αποφάσεις της Ευρωπαικής Επιτροπής για να την εμφανίσουν ότι δεν εισπράξουν οι ελληνικές αρχές την έκτακτη χρηματοδότηση.

Απρίλιος 2016
«Τις τελευταίες μέρες και ενόσω μια δύσκολη και σύνθετη διαπραγμάτευση βρίσκεται στο πιο λεπτό σημείο της, γινόμαστε μάρτυρες μιας διαρκώς εντεινόμενης παραπληροφόρησης και κινδυνολογίας, από μεγάλη μερίδα εντύπων και ηλεκτρονικών ΜΜΕ» επισημαίνει σε ανακοίνωσή του, το πρωθυπουργικό γραφείο και συνέχισε: «Δεν μας είναι ξένη, ούτε πρωτόγνωρη αυτή η τακτική» συνεχίζει και υπογραμμίζει ότι «από το Γενάρη του 2015 μέχρι σήμερα η διαπλοκή έχει παίξει, αρκετές φορές, τα «ρέστα» της…Με ανυπόστατα δημοσιεύματα προσπαθούν, για άλλη μια φορά, να δημιουργήσουν κλίμα καταστροφής και διαφωνιών ανάμεσα στα στελέχη της κυβέρνησης».

Μάιος του 2016 
Κύκλοι του Μαξίμου έκαναν λόγο για καθημερινή προσπάθεια συγκεκριμένων ΜΜΕ να διασπείρουν παραπλανητικές ειδήσεις και καταστροφολογία. «Είναι σαφές ότι η προοπτική ολοκλήρωσης της διαπραγμάτευσης έχει προκαλέσει σοβαρή ανησυχία σε κάποιους που επενδύουν στην αποσταθεροποίηση για να προστατεύσουν τα συμφέροντά τους. Αυτοί που παίζουν τα ρέστα τους στο σενάριο του αδιέξοδου, θα αντιληφθούν γρήγορα ότι έχουν ήδη χάσει», πρόσθεταν οι ίδιες πηγές.

Ιούλιος 2016

Επίθεση στην αντιπολίτευση και τα Μέσα Ενημέρωσης εξαπέλυσε η κυβέρνηση, κάνοντας λόγο για «επιχειρήσεις λάσπης» με αφορμή τα εγκαίνια από τον ίδιο τον πρωθυπουργό στο νοσοκομείο Σαντορίνης και στο αεροδρόμιο της Πάρου.
Όπως αναφέρουν κυβερνητικές πηγές, «τις τελευταίες ημέρες, με αφορμή τα γεγονότα αυτά, διεξάγεται ένας επικοινωνιακός πόλεμος που εξαντλεί τα όρια της γραφικότητας».

Αύγουστος 2016

Με ένα πρωτοφανούς ύφους non-paper αντιδρά το Μαξίμου, όχι μόνο σε δημοσιεύματα, αλλά και σε αναρτήσεις σε προσωπικούς λογαριασμούς δημοσιογράφων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, αναφορικά με το ναυτικό δυστύχημα στην Αίγινα, βάζοντας ονομαστικά στο «στόχαστρο» δημοσιογράφους και ΜΜΕ. Το Μαξίμου επιτέθηκε προσωπικά κατά του Μπάμπη Παπαπαναγιώτου και του Αρη Πορτοσάλτε, οι οποίοι είχαν εκφράσει ερωτηματικά και προβληματισμό μέσω Διαδικτύου για τους κυβερνητικούς χειρισμούς.

Σεπτέμβριος 2016

Μαξίμου κατά ΜΜΕ για το άνοιγμα των σχολείων: Εντάξει, τίποτα το σημαντικό δεν έγινε σήμερα…Επίσης, το Μαξίμου έδωσε συνέχεια στην κόντρα της με μερίδα των ΜΜΕ λέγοντας ότι οι συνεχείς επιθέσεις από την αντιπολίτευση και τα συγκεκριμένα μέσα έχουν στόχο να προακαταβάλουν τις αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας για τις τηλεοπτικές άδειες.

Οκτωβρίου 2016

Κορώνες Τσίπρα στη Βουλή κατά ΜΜΕ και κομμάτων για να στηρίξει στόρυ διαπλοκής. Τσίπρας: Μητσοτάκης και ΜΜΕ επιχειρούν μεταμοντέρνο πραξικόπημα κατά της κυβέρνησης» είπε ο Αλ. Τσίπρας.

Δεκέμβριος 2016

Συσκέψεις στο Μέγαρο Μαξίμου και διαρροές με non paper ότι μεγάλη μερίδα των ΜΜΕ δεν προβάλλει την αλήθεια και συνεχώς σπεκουλάρει κατά του ΣΥΡΙΖΑ.

ΤΟ ΑΠΟΚΟΡΥΦΩΜΑ ΔΙΑ ΣΤΟΜΑΤΟΣ ΤΣΙΠΡΑ!!!

Την παραμονή των Θεοφανείων ο Πρωθυπουργός ξεπέρασε κάθε προηγούμενη κίνηση και συνομιλώντας με συμβασιούχους του Δήμου Καλαμαριάς Θεσσαλονίκης, όταν εκείνοι εξέφραζαν τα προβλήματα τους, προέβη σε ένα εντυπωσιακό «ελιγμό» και έστρεψε τη συζήτηση εναντίων των ΜΜΕ. Όταν οι συμβασιούχοι του είπαν εμείς δεν διαβάζουμε εφημερίδες, ο Αλ. Τσίπρας, τους είπε: «καλά κάνετε, έχετε την υγειά σας»!!!