5 τρόποι που θα σε βοηθήσουν να περιορίσεις το άγχος διαχείρισης χρόνου
Υπάρχουν πολλά πράγματα που μπορεί να σου προκαλέσουν άγχος. Όλα, πάντως, γυρίζουν γύρω από ένα συγκεκριμένο σημείο: τον χρόνο. Κι αυτό γιατί στη σύγχρονη κοινωνία, κάθε άτομο ελέγχεται από τον χρόνο, αντί να τον διαχειρίζεται.
Φυσικά, αυτό δεν σημαίνει πως δεν υπάρχουν τρόποι για να βάλεις σε μια τάξη τις σκέψεις και τον χρόνο σου, γνωρίζοντας πότε πρέπει να ολοκληρώσεις τις εργασίες σου. Το μόνο που χρειάζεσαι είναι να δημιουργήσεις ένα πρόγραμμα που σε εξυπηρετεί, θέτοντας τα απαραίτητα χρονικά όρια. Πάντως, αυτοί οι 5 τρόποι, θα σε βοηθήσουν να περιορίσεις το άγχος διαχείρισης χρόνου.
Σκέψου πώς ξοδεύεις τον χρόνο σου
Εάν η παραγωγικότητά σου είναι αυξημένη σε μια συγκεκριμένη περίοδο, τότε σκέψου μήπως ξοδεύεις τον χρόνο σου με λάθος τρόπο. Όπως ακριβώς δημιουργείς τον προϋπολογισμό σου, έτσι πρέπει να μάθεις να παρατηρείς και σε τι ξοδεύεις πραγματικά τον χρόνο σου, είτε σε συνήθειες είτε σε καταστάσεις που σε εμποδίζουν να τηρήσεις τους στόχους σου.
Δημιούργησε ένα ρεαλιστικό χρονοδιάγραμμα
Οι άνθρωποι υπερεκτιμούν την ικανότητά τους να κάνουν πράγματα, κάτι που συνήθως οδηγεί σε υπερβολικά λάθος διαχείριση του χρόνου. Για να περιορίσεις το άγχος διαχείρισης χρόνου, πρόσθεσε τα απαραίτητα χρονικά όρια μεταξύ των εργασιών σου, ώστε το συνολικό χρονοδιάγραμμα να παραμείνει άθικτο.
Κάνε πρώτα τις πιο «δύσκολες» εργασίες
Δεν γίνεται να μην υπάρχουν περισπασμοί. Ωστόσο, όταν συνεχώς αποσπάται η προσοχή σου από μια κλήση ή κάτι που θέλεις να δεις στα social media, τότε απλώς το άγχος ότι δεν έχεις προλάβει να κάνεις όσα θες, πολλαπλασιάζεται. Και το επόμενο πράγμα που σου έρχεται στο μυαλό, είναι ότι η ώρα έχει περάσει και χρειάζεται να βιαστείς. Εάν έχεις την τάση να αναβάλεις εργασίες, τότε το Νο 1 tip είναι να κάνεις πρώτα το πιο «δύσκολο» task και μετά να προχωρήσεις στα υπόλοιπα.
Μάθε πότε πρέπει να λες «όχι»
Όταν ξυπνάς, έχεις άπλετη ενέργεια, η οποία μέσα στη μέρα εξασθενεί. Για να αποφύγεις τη «μισή» δουλειά, καλό είναι να γνωρίζεις τα όριά σου και είσαι πρόθυμος να λες «όχι». Αυτό, απαιτεί πρώτα να γνωρίσεις τις δυνάμεις και τις αδυναμίες σου, καθώς και να επικεντρωθείς σε όλα όσα είσαι καλός. Δεν πειράζει εάν μία φορά, πεις «όχι» σε κάποιον.
Απόφυγε το multitasking
Το multitasking μειώνει την αποδοτικότητα. Αυτή είναι η αλήθεια. Η εναλλαγή ανάμεσα σε πολλές εργασίες, μάλιστα, επηρεάζει και τα επίπεδα άγχος σου. Στην πραγματικότητα, ο ανθρώπινος εγκέφαλος δεν έχει την ικανότητα να συγκεντρώνεται 100% σε παραπάνω από ένα project κάθε φορά. Εξάλλου, οι έρευνες έχουν δείξει ότι όταν πηγαίνεις από το ένα task στο άλλο, μειώνεις σημαντικά την παραγωγικότητά σου.