ΑΑΔΕ: Πόσες υποθέσεις έφτασαν στην Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών και πόσοι δικαιώθηκαν


Στο “φως” της δημοσιότητας έδωσε η ΑΑΔΕ τα στοιχεία Ιανουαρίου – Ιουνίου 2023 για τον αριθμό των φορολογουμένων που προσέφυγαν στη Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών (ΔΕΔ) της  ΑΑΔΕ , αμφισβήτησαν αποφάσεις επιβολής φόρων και προστίμων της φορολογικής διοίκησης και βρήκαν το δίκιο τους.

Όπως έδειξαν τα στοιχεία της Αρχής, συνολικά  4.173 υποθέσεις παραπέμφθηκαν στη ΔΕΔ και εκδικάστηκαν 4.011 προσφυγές φορολογουμένων κατά το παραπάνω χρονικό διάστημα. Από τις  υποθέσεις αυτές, συνολικά  1.210 περιπτώσεις φορολογουμένων ενέκρινε η Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών. Δηλαδή:

  • Μόλις το 30,2% των φορολογουμένων είχε δίκιο που ζητούσε ολική ή μερική διαγραφή καταλογισθέντων φόρων, προσαυξήσεων και προστίμων.
  • Οι  υπόλοιπες 2.553 υποθέσεις απορρίφθηκαν από την ΔΕΔ. Αυτό σε ποσοστό μεταφράζεται σε  63,4 % και πως οι 21 μπήκαν στο αρχείο λόγω παραίτησης των προσφυγόντων και οι 247 απορρίφθηκαν σιωπηρώς, επειδή έληξε η προθεσμία των 120 ημερών για την εξέταση των προσφυγών.

Τι μπορούν να κάνουν όσοι δεν δικαιώνονται από τη ΔΕΔ

Στα διοικητικά δικαστήρια μπορούν να προσφύγουν οι επιχειρήσεις και επιτηδευματίες που δεν δικαιώνονται από τη ΔΕΔ, καθώς οι φορολογικές υποθέσεις πριν φθάσουν στη δικαιοσύνη θα  πρέπει να «περάσουν» πρώτα από τη Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών,  όπως ορίζει η  ισχύουσα νομοθεσία.

Υπενθυμίζεται πως  δεν είναι υποχρεωτική  η υποβολή ενδικοφανούς προσφυγής  μέσω διαδικτύου για τους φορολογούμενους κατοίκους εξωτερικού  στους οποίους  δίνεται εναλλακτικά η δυνατότητα χειρόγραφης υποβολής.  Εάν όμως υφίσταται αποδεδειγμένη αδυναμία ψηφιακής υποβολής, τότε μπορεί να γίνει η χειρόγραφη υποβολή στην αρμόδια φορολογική αρχή.

Σε ότι αφορά την διαδικασία, επισημαίνεται πως, οι υπόχρεοι θα πρέπει να  εισέλθουν στην ιστοσελίδα της ΑΑΔΕ ( www.aade.gr) με τους  προσωπικούς κωδικούς του  TAXISnet και  να υποβάλουν ένσταση συμπληρώνοντας :

  • Τα ακριβή στοιχεία
  • Την προσβαλλόμενη πράξη,
  • Τους λόγους, τους ισχυρισμούς και τα έγγραφα στα οποία ο υπόχρεος βασίζει το αίτημά του,
  • Τη διεύθυνση στην οποία θα πραγματοποιούνται οι κοινοποιήσεις των αποφάσεων, των πράξεων και των λοιπών εγγράφων της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών, τη διεύθυνση του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και τα εν γένει στοιχεία επικοινωνίας του υπόχρεου.

 



enikonomia.gr