ΑΑΔΕ: Πότε θα λειτουργήσει η νέα πλατφόρμα για τη διακοπή εργασιών και τι θα αλλάξει στα δικαιολογητικά
Άμεσα αναμένεται να ενεργοποιηθεί η νέα πλατφόρμα της ΑΑΔΕ για τις διαδικασίες διακοπής εργασιών των επιχειρήσεων και των ελεύθερων επαγγελματιών προκειμένου να περιοριστεί το φαινόμενο της γραφειοκρατίας αλλά ταυτόχρονα και να αποδεσμευτούν οι ελεγκτές από ένα αντικείμενο που απαιτεί χρόνο.
Πρόκειται για ένα νέο ψηφιακό σύστημα το οποίο θα εγκαθιδρύσει η ΑΑΔΕ για όσους επιθυμούν να προχωρήσουν σε παύση εργασιών και το οποίο θα περιορίζει τον αριθμό των απαιτούμενων δικαιολογητικών.
Μέσω του αυτοματοποιημένου συστήματος, θα ελέγχονται οι παραπάνω για το εάν πληρούν τις σχετικές προϋποθέσεις για παύση εργασιών καθώς και αν υπάρχουν τα απαραίτητα δικαιολογητικά, ο αριθμός των οποίων μειώνεται σημαντικά.
Ουσιαστικά με την ενεργοποίηση του νέου συστήματος ο έλεγχος των προϋποθέσεων και των δικαιολογητικών θα γίνεται αυτόματα χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση. Αυτό δεν σημαίνει όμως ότι δεν θα γίνονται δειγματοληπτικοί έλεγχοι από την εφορία. Με βάση κριτήρια ανάλυσης κινδύνου θα προκύπτει ένα δείγμα υποθέσεων που πρέπει να ελεγχθούν για να διαπιστωθεί εάν η διαδικασία και τα δηλωθέντα στοιχεία από τις επιχειρήσεις ήταν σωστά.
Ο σχεδιασμός της ΑΑΔΕ
Αναλυτικά σύμφωνα με τον σχεδιασμό προβλέπονται τα εξής:
- Όσοι σχεδιάζουν να κλείσουν την επιχείρηση τους ή να σταματήσουν την επιχειρηματική τους δραστηριότητα θα υποβάλουν τη δήλωσή τους στην νέα πλατφόρμα. Αυτόματα το σύστημα θα ελέγχει εάν ο επιχειρηματίας ή ο επαγγελματίες μπορεί να προχωρήσει σε διακοπή εργασιών.
- Ο έλεγχος των δηλώσεων που θα υποβάλλονται στην πλατφόρμα εμπρόθεσμα, δηλαδή εντός 30 ημερών από την ημερομηνία του πραγματικού χρόνου παύσης εργασιών, θα ολοκληρώνεται άμεσα χωρίς ταλαιπωρία για την επιχείρηση ή τον επαγγελματία.
- Για τις δηλώσεις διακοπής εργασιών που υποβάλλονται εκπρόθεσμα, θα γίνεται ηλεκτρονικός έλεγχος και διασταύρωση των στοιχείων προκειμένου να διαπιστωθεί εάν η ημερομηνία διακοπής εργασιών που θα έχει συμπληρώσει ο φορολογούμενος είναι η πραγματική. Σε όλες τις εκπρόθεσμες δηλώσεις το σύστημα θα διενεργεί αυτόματους ελέγχους για να εντοπίσει:
–Τυχόν συναλλαγές που έγιναν μετά την ημερομηνία που έχει δηλώσει ο επαγγελματίας ως ημερομηνία διακοπής εργασιών.
–Εάν έχουν δημιουργηθεί νέες φορολογικές υποχρεώσεις
–Εάν έχουν μεταβιβαστεί τα περιουσιακά στοιχεία
–Εάν έχει κλείσει η ταμειακή μηχανή (εάν υπάρχει)
Αφού ολοκληρωθεί ο έλεγχος και διαπιστωθεί ότι έχουν τηρηθεί οι προϋποθέσεις το σύστημα θα ολοκληρώνει τη διαδικασία και θα αποστέλλεται μήνυμα για την οριστική παύση εργασιών.
Τι ισχύει σήμερα
Υπενθυμίζεται πως σήμερα η διαδικασία αρχίζει ηλεκτρονικά με την υποβολή της αίτησης του ελεύθερου επαγγελματία ή της επιχείρησης στην ψηφιακή πύλη της ΑΑΔΕ αλλά μετά την αναλαμβάνει ελεγκτής προκειμένου να διαπιστώσει εάν πληρούνται οι όροι.