Αυτοκίνητα υψηλών επιδόσεων που σπάνια θα συναντήσουμε

Η Nissan ανεβάζει το θερμόμετρο στην φετινή έκθεση SEMA (Specialty Equipment Market Association) με οχήματα υψηλής τεχνολογίας σχεδιασμένα για να εντυπωσιάσουν τους επισκέπτες.

Ανάμεσα στα ειδικά μοντέλα που παρουσιάζει η μάρκα, βρίσκεται το αγωνιστικό Global Time Attack TT 370Z, το «άγριο» Frontier Desert Runner, καθώς και ένα ξεχωριστό Kicks Street Sport.

Η έκθεση SEMA, το κορυφαίο εμπορικό γεγονός για τα προϊόντα αυτοκινήτου, λαμβάνει χώρα από τις 5 έως τις 8 Νοεμβρίου, στο Συνεδριακό Κέντρο του Λας Βέγκας των Η.Π.Α.

Nissan Global Time Attack TT 370Z

H SEMA 2019 είναι ένα από τα λίγα σημεία, όπου ο επισκέπτης μπορεί να δει από κοντά το Nissan Global Time Attack TT 370Z. Οι δημιουργοί του «ακραίου» αγωνιστικού 370Z- Z1 Motorsports της Carrollton Ga., δούλεψαν από κοινού με την ομάδα Nismo, κατασκευάζοντας το συγκεκριμένο αυτοκίνητο προκειμένου να αγωνιστούν στο Time Attack 2020.

Ως μία από τις πιο ιδιαίτερες ειδικές κατασκευές ενός Ζ και έχοντας μια μακρά ιστορία σε μοντέλα της Nissan, κάθε πτυχή του αυτοκινήτου  έπρεπε να είναι λειτουργική και ανθεκτική, δίνοντας μεγάλη έμφαση και στη μείωση του βάρους.

Ο μετασχηματισμός ξεκίνησε με ένα απογυμνωμένο σασί 370Z, «απαλλαγμένο» από περιττά, για την περίσταση, μέρη. Ένας πλήρης κλωβός προστέθηκε στο εσωτερικό για ασφάλεια και δομική ακαμψία, ενώ το εξωτερικό τροποποιήθηκε με ένα ειδικό αεροδυναμικό πακέτο από ανθρακονήματα, συμπεριλαμβανομένου ενός 3D splitter εμπρός, μιας μεγάλης αεροτομής πίσω, καθώς  και πλευρικών βοηθημάτων.

Ο εργοστασιακός κινητήρας 3,7 λίτρων DOHC V6 του 370Ζ, δέχθηκε τις απαραίτητες τροποποιήσεις, συμπεριλαμβανομένης της προσθήκης στροβιλοσυμπιεστών Garrett GTX 3076, νέου συστήματος διαχείρισης καυσίμου, εξάτμισης της Z1 Motorsports, καθώς και πλήθους ηλεκτρονικών συστημάτων. Για την μετάδοση της κίνησης, φροντίζει το 6τάχυτο κιβώτιο GHT Precision, συνοδευόμενο από έναν ειδικής κατασκευής συμπλέκτη της Tilton και το διαφορικό Nismo GT-R Pro 1.5.

Ομοίως, η ανάρτηση και το σύστημα διεύθυνσης είναι εξ ολοκλήρου ειδικά κατασκευασμένα για τις  ανάγκες του Time Attack, χρησιμοποιώντας αγωνιστικά εξαρτήματα της  Nismo. Για την πέδηση φροντίζει έναν ειδικής κατασκευής σύστημα της Brembo. Οι ζάντες αλουμινίου 18×11 ιντσών RAYS Volk ZE40 Diamond Dark Gunmetal με τα ελαστικά υψηλής απόδοσης Yokohama Advan A052 315 / 30R18, συμπληρώνουν το πακέτο.

Στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, ένα απλό αγωνιστικό κάθισμα OMP HR-C Carbon Air Fia, προσφέρει στον οδηγό την ιδανική στήριξη όταν αντικρίζει τον εξειδικευμένο πίνακα οργάνων. Ένα τιμόνι ταχείας απασφάλισης, με ζώνες και δίχτυα ασφαλείας, συμπληρώνουν την ασφάλεια στην καμπίνα.

Nissan Frontier Desert Runner

Το όνομα «Runner Desert» είναι γνωστό στους φίλους του δημοφιλούς μεσαίου μεγέθους pickup Frontier της Nissan. H έκδοση Desert Runner προσφέρει ένα ειδικά διαμορφωμένο πακέτο off-road χαρακτηριστικών, προσιτό για την έκδοση 4×2. Ωστόσο, το Desert Runner που παρουσιάζεται στην φετινή SEMA, είναι κάτι διαφορετικό.

Με τα χέρια των έμπειρων μηχανικών της MA Motorsports στο Glen Arm Md., που συνεργάζονται με την Nissan Motorsports, η μόνη ομοιότητα του συγκεκριμένου Desert Runner με ένα εργοστασιακό, είναι μόνο το όνομα.

Η μετατροπή ξεκίνησε από τον κινητήρα, όπου το 4λίτρο εργοστασιακό μοτέρ V6, αντικαταστάθηκε από το 5,6 λίτρων V8 Endurance του Nissan Titan. Το μεγάλο V8 μοτέρ υποβλήθηκε σε πλήρη ανακατασκευή, συμπεριλαμβανομένης της προσθήκης ενός στροβιλοσυμπιεστή Garrett GTX3584RS, ειδικού intercooler, εκκεντροφόρων, βαλβίδων και εμβόλων της Jim Wolf Technology, καθώς και ενός ειδικού turbo header και συστήματος εξάτμισης της MA Motorsports.

Ο κινητήρας αποδίδει πάνω από 600 ίππους και ροπή στρέψης 949 Nm. O νέος V8 συνδυάζεται με ένα 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο, με συμπλέκτη της Jim Wolf Technology και ελαφρύ σφόνδυλο.

Εξίσου επιθετική είναι και η ανάρτηση μεγάλων διαδρομών της BTF Fabrication, σε συνδυασμό με τα αμορτισέρ  King Racing Triple Bypass αλλά και με τα φύλλα σούστας Giant Motorsports Link Killer. Το Frontier Desert Runner «πατάει» στον δρόμο με ζάντες  Fifteen52 TurboMac HD και ελαστικά 37 ιντσών.

Σε ότι αφορά το αμάξωμα, η MA Motorsports φρόντισε για τα φτερά Fiberworx Pre Runner και κατασκεύασε νέους, εμπρός και πίσω, προφυλακτήρες μαζί με μια ειδική κατασκευή που φιλοξενεί τη ρεζέρβα. Ένα πλήρες πακέτο off-road φωτισμού από την Rigid Industries και ένα ντύσιμο εξωτερικά από την Speed Designs, ολοκληρώνουν με τον καλύτερο τρόπο το πακέτο.

Στο εσωτερικό, τα εργοστασιακά μέρη αντικαταστάθηκαν από ένα «καθαρόαιμο» cockpit, συμπεριλαμβανομένου του επικαλυμμένου δαπέδου, μιας ειδικής κατασκευής αντιστρεπτικής δοκού της MA Motorsports και των ιμάντων της Sparco. Η Sparco προμήθευσε επίσης τα καθίσματα, όπως και το τιμόνι ταχείας απασφάλισης.

Νίκος Τσάδαρης

Πηγή