Αυτοκίνητο: Χωρίς το Jeep Willys η νίκη των Συμμάχων στο Β’ Παγκόσμιο θα ήταν ακόμα πιο δύσκολη
Αν αναζητήσει κανείς το πιο εμβληματικό όχημα του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου για τους πολλούς τότε η απάντηση είναι σχεδόν μονόδρομος: πρόκειται για το Jeep Willys. Το γεννήτορα όλων των σύγχρονων μοντέλων της αμερικάνικης εταιρείας, αλλά και του πρώτου τετρακίνητου αυτοκινήτου μαζικής παραγωγής στον κόσμο.
Το Jeep Willys χαρακτηριζόταν επίσημα ως ¼ του τόνου, κατασκευάστηκε σε τουλάχιστον 650.000 μονάδες κατά τη διάρκεια του πολέμου και από το 1941 έως το 1945 ήταν το βασικό μεταφορικό μέσο του στρατού των ΗΠΑ. Χρησιμοποιήθηκε και από τις ένοπλες δυνάμεις και των άλλων Συμμάχων στον πόλεμο κατά του Άξονα αλλά και από τον Κόκκινο Στρατό της ΕΣΣΔ, στον οποίο είχαν παραδοθεί περίπου 60.000 μονάδες.
Το Willys θεωρήθηκε από τα τρία πιο σημαντικά όπλα που είχαν στη διάθεσή τους η ΗΠΑ, υπάρχει και αντίστοιχη δήλωση του προέδρου Άιζενχαουερ, καθώς μπορούσε να πάει σχεδόν παντού -οι μικρές του διαστάσεις αλλά και το σχετικά χαμηλό βάρος του έπαιζαν εδώ καθοριστικό ρόλο- ήταν ανθεκτικό στη σκληρή χρήση και αξιόπιστο. Γρήγορα έχτισε ένα μύθο για το όνομά του, ο οποίος στη συνέχεια είχε αντανάκλαση και στα μοντέλα που το διαδέχθηκαν.
Μέχρι να γίνει αυτό το Willys πολέμησε και στην Κορέα, ενώ χρησιμοποιήθηκε σα βάση και για τα πρώτα πολιτικά μοντέλα της Jeep, που παρουσιάστηκαν αμέσως μετά τη λήξη του Β’ Παγκόσμιου Πολέμου και κάλυπταν τις πολλαπλές ανάγκες που είχαν προκύψει.
Ενδιαφέρον είναι πως το Jeep Willys αποτέλεσε και το πρότυπο για το ανάλογης φιλοσοφίας Land Rover Defender, τα αρχικά πρωτότυπα του οποίου βασίζονταν σε αυτό.