Αυτοκίνητο: Λειτουργούν σωστά τα συστήματα για φρενάρισμα ανάγκης;
Τα πιο πολλά από τα σύγχρονα μοντέλα αυτοκινήτων μπορούν να εξοπλιστούν με διάφορα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού. Που μειώνουν τους κινδύνους που προέρχονται από την όποια «αδράνεια» του οδηγού και αυξάνουν το επίπεδο ασφάλειας.
Ένα από αυτά τα συστήματα είναι και αυτό του φρεναρίσματος ανάγκης που πραγματικά μπορεί να γλυτώσει τους οδηγούς από δυσάρεστες καταστάσεις.
Το ζητούμενο βέβαια είναι αν αυτά τα συστήματα λειτουργούν σωστά κάτω από όλες τις συνθήκες, κάτι που έλεγξε με δοκιμές του που αφορούσαν την αποφυγή σύγκρουσης με έναν πεζό το αμερικάνικο Institute for Highway Safety (IHS).
Από τις δοκιμές αυτές λοιπόν προέκυψε πως τα συστήματα δυσκολεύονται να λειτουργήσουν αποτελεσματικά με συνθήκες χαμηλού φωτισμού. Ενδεικτικό είναι πως από τα 23 μοντέλα που ελέγχθηκαν ελάχιστα τα πήγαν πραγματικά καλά, ενώ το πιο σημαντικό είναι πως 19 από αυτά είχαν βαθμολογηθεί με άριστα στη συγκεκριμένη δοκιμασία υπό το φως της ημέρας.
Αναλυτικά μόνο το Nissan Pathfinder μπόρεσε να αποφύγει το ομοίωμα ανθρώπου σε όλες τις δοκιμές, ενώ εξίσου καλά τα πήγαν η Ford Mustang Mach-E, το Toyota Camry και Toyota Highlander.
Τα υπόλοιπα είτε δεν κατάφεραν να επιβραδύνουν καθόλου, είτε το φρενάρισμά τους δεν ήταν τόσο αποτελεσματικό για να μην χτυπήσουν τον πεζό.
Ταυτόχρονα το IHS επισημαίνει πως τα πιο πολλά από τα αυτοκίνητα που ξεχώρισαν αρνητικά είναι SUV, γεγονός που σημαίνει πως τα συγκεκριμένα μοντέλα έχουν θέμα με τις νεκρές γωνίες των αισθητήρων τους.