Άρχισαν οι εγκρίσεις αιτήσεων για δάνεια πληττόμενων επιχειρήσεων
Ξεκίνησαν από τις αρμόδιες διευθύνσεις των τραπεζών οι αξιολογήσεις των αιτήσεων που αφορούν την πρώτη δράση δανειοδότησης σε μικρομεσαίες επιχειρήσεις με ευνοϊκούς όρους και κρατική επιδότηση μετά το ξέσπασμα της πανδημίας του κορωνοϊού.
Πρόκειται για το νέο προϊόν «Επιχειρηματική Χρηματοδότηση -ΤΕΠΙΧ ΙΙ», που προσφέρει άμεση ρευστότητα με 100% άτοκη χρηματοδότηση από την Ελληνική Αναπτυξιακή Τράπεζα (ΕΑΤ) για τα πρώτα δύο χρόνια και 40% μειωμένο για τα υπόλοιπα 3 χρόνια επιτόκιο, σε νομικά πρόσωπα που έχουν υποστεί αναστολή ή περιορισμό της λειτουργίας τους εξαιτίας της πανδημίας.
Σύμφωνα με πληροφορίες, υποβλήθηκαν συνολικά 30.600 αιτήσεις για 4,1 δισ. ευρώ, η οποία ξεπερνά τους διαθέσιμους πόρους του προγράμματος των 1,2 δισ. ευρώ. Αν λοιπόν δεν υπάρξει ενίσχυση του σχετικού προϋπολογισμού, αρκετές επιχειρήσεις θα μείνουν εκτός. Δεν αποκλείεται πάντως κάποιες να υπέβαλαν αιτήσεις σε περισσότερες από μία τράπεζες.
Ήδη η Τράπεζα Πειραιώς έχει εγκρίνει τα πρώτα 243 δάνεια συνολικού ύψους 28 εκατ. ευρώ, η Eurobank 46 αιτήματα δανειοδότησης ύψους 5,50 εκατ. ευρώ, ενώ αρκετές είναι οι εγκρίσεις και από τις Εθνική Τράπεζα και Alpha Bank.
«Η στήριξη των επιχειρήσεων και των εργαζομένων και η επιστροφή της οικονομίας σε συνθήκες κανονικότητας αποτελεί εθνική αποστολή κατά την κρίσιμη περίοδο που διανύουμε», τονίζουν στελέχη της Alpha Bank.
Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, οι τράπεζες πέραν της δράσης του ΤΕΠΙΧ ΙΙ, προσφέρουν και άλλα χρηματοδοτικά εργαλεία, με ιδιαίτερα προνομιακούς όρους, σε συνεργασία με εθνικούς και ευρωπαϊκούς φορείς.
Ενώ σύντομα θα είναι διαθέσιμο για όλες τις επιχειρήσεις το πρόγραμμα κρατικών εγγυήσεων 2 δισ. ευρώ της ΕΑΤ, μέσω του οποίου θα μπορούσαν να διοχετευτούν στην αγορά έως 7 δισ. ευρώ με χαμηλά επιτόκια και με λίγες ή καθόλου επιπρόσθετες εξασφαλίσεις.
Ειδικότερα, σήμερα, πέραν της δράσης διετούς επιδότησης τόκων για πληττόμενες ΜΜΕ, είναι διαθέσιμες οι ακόλουθες λύσεις:
o Το Πρόγραμμα Εγγύησης Δανείων Επιχειρήσεων του Ταμείου Εγγυοδοσίας COVID-19 της Ελληνικής Αναπτυξιακής Τράπεζας προβλέπει χορήγηση εγγυήσεων σε νέα δάνεια Κεφαλαίου Κίνησης για μικρές, πολύ μικρές, μεσαίες Επιχειρήσεις (ΜμΕ) και μεγάλες επιχειρήσεις.
o Το Πρόγραμμα COSME COViD-19 Sub-window προβλέπει παροχή χρηματοδότησης Κεφαλαίου Κίνησης έως 150.000 Ευρώ με Εγγύηση του Ευρωπαϊκού Ταμείου Επενδύσεων για μικρές, πολύ μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις (ΜμΕ).
o Το Eγγυοδοτικό Πρόγραμμα Μικροπιστώσεων “ΕaSI” απευθύνεται σε πολύ μικρές επιχειρήσεις και επαγγελματίες και προβλέπει παροχή μικροπιστώσεων έως 25.000 ευρώ για κάλυψη δαπανών ίδρυσης και ανάπτυξης επιχειρηματικής δραστηριότητας.
Νέες ψηφιακές πλατφόρμες
Παράλληλα, οι τράπεζες προσφέρουν σύγχρονους τρόπους επικοινωνίας με εξειδικευμένους συμβούλους, που πραγματοποιούνται αποκλειστικά εξ αποστάσεως.
Η Eurobank, η οποία προσέφερε και πριν την κρίση του κορωνοϊού την υπηρεσία video banking σε όλο το πελατολόγιό της που επιλέγει αυτόν τον τρόπο εξυπηρέτησης, ενίσχυσε σημαντικά τον αριθμό των εργαζομένων τις τελευταίες εβδομάδες για να ανταποκριθεί στην αυξημένη ζήτηση.
Από την πλευρά της η Alpha Bank με την ανανεωμένη online πλατφόρμα της παρέχει προσωποποιημένη και άμεση εξυπηρέτηση και εξασφαλίζει την απρόσκοπτη εξυπηρέτηση των επιχειρηματικών αναγκών των πελατών της, αξιοποιώντας τόσο τις δυνατότητες της σύγχρονης τεχνολογίας όσο και τη δύναμη της ανθρώπινης επαφής -στοιχεία ιδιαίτερα σημαντικά στη σημερινή δύσκολη συγκυρία.
Μεταξύ άλλων, οι επιχειρηματίες πελάτες της τράπεζας μπορούν να προγραμματίσουν βιντεοκλήσεις με τα εξειδικευμένα στελέχη της Alpha Bank, τα οποία θα τους ενημερώσουν υπεύθυνα και θα τους προτείνουν τις καλύτερες δυνατές λύσεις.
Συγκεκριμένα, καλούνται να καταγράψουν σύντομα, σε μία εύχρηστη φόρμα επικοινωνίας, το ζήτημα που τους απασχολεί και να επιλέξουν οι ίδιοι τον επιθυμητό τρόπο επικοινωνίας με τους ανθρώπους της Alpha Bank (βιντεοκλήση, τηλεφωνική συνομιλία ή ηλεκτρονική αλληλογραφία).
Η δυνατότητα αυτή δόθηκε στους πελάτες από την αρχή της εφαρμογής των μέτρων κοινωνικής αποστασιοποίησης, προκειμένου να αποφεύγονται επίσκεψη στο κατάστημα ή τυχόν αναμονή στο τηλεφωνικό κέντρο και θα συνεχιστεί και στο μέλλον.