Στη Νορβηγία οι πρώτες πωλήσεις του ηλεκτρικού Opel Ampera-e

0
420

Πρώτη χώρα στην Ευρώπη, η Νορβηγία έδωσε το έναυσμα για να ξεκινήσουν οι πωλήσεις του επαναστατικού Ampera-e στις 14 Δεκεμβρίου, 2016. Με ηλεκτρική αυτονομία πάνω από 500 km (ηλεκτρική αυτονομία μετρημένη με βάση το Νέο Ευρωπαϊκό Κύκλο Οδήγησης σε χλμ.: >500, προκαταρτική τιμή), το ηλεκτρικό μοντέλο της Opel θα αρχίσει να πωλείται στην πιο ώριμη (επιδοτεί με σημαντικά ποσά) αγορά ηλεκτρικών οχημάτων της Ευρώπης.

Καθώς η αύξηση της παραγωγής του Ampera-e θα είναι σταδιακή, τους πρώτους μήνες θα διατίθεται σε περιορισμένο αριθμό. Γι’ αυτό, έχει τεθεί σε εφαρμογή ένα σχέδιο κλιμακούμενου λανσαρίσματος για τις Ευρωπαϊκές αγορές με έμφαση αρχικά στις αγορές που διαθέτουν υποδομή EV και /ή έχουν δείξει μεγαλύτερη επιθυμία να φέρουν στους δρόμους τους ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Μετά την παράδοση των πρώτων οχημάτων στη Νορβηγία την άνοιξη, οι επόμενες χώρες είναι η Γερμανία, Ολλανδία, Γαλλία και Ελβετία. Θα ακολουθήσουν αρκετές ακόμα Ευρωπαϊκές χώρες στα τέλη του 2017 ή κατά τη διάρκεια του 2018 καθώς ο όγκος παραγωγής θα αυξάνεται.

opel2opel3

Η επιλογή της Νορβηγίας ως πρώτης αγοράς για το λανσάρισμα του Ampera-e έχει μία λογική. Η Νορβηγία είναι μακράν η πιο ώριμη αγορά EV στην Ευρώπη και σύντομα θα έχει ήδη 100.000 BEV στο δρόμο. Επιτυχημένες πολιτικές όπως απουσία φόρων αγοράς στα EV, απαλλαγή από ΦΠΑ σε αγορά ή leasing, χαμηλά τέλη κυκλοφορίας, δωρεάν διέλευση από σταθμούς διοδίων και χρήση ferry, δωρεάν δημοτικό πάρκινγκ, πρόσβαση σε λεωφορειόδρομους και 50% μειωμένος φόρων εταιρικών αυτοκινήτων δελεάζουν τους Νορβηγούς στην αγορά ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Το μερίδιο των ηλεκτρικών οχημάτων στις πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων στη Νορβηγία είναι το υψηλότερο παγκοσμίως εδώ και αρκετά χρόνια. Ήδη άγγιξε το 22% το 2015 με το μερίδιο EV σε μερικές περιοχές της χώρας να υπερβαίνει το 30.

Το Opel Ampera-e επαναπροσδιορίζει την έννοια της ηλεκτρικής μετακίνησης έχοντας ηλεκτρική αυτονομία πάνω από 500 km στο δρόμο. Η συνδυασμένη αυτονομία WLTP (Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure) υπολογίζεται πάνω από 380 km. Ασφαλώς η αυτονομία σε συνθήκες πραγματικής χρήσης θα διαφέρει και εξαρτάται από το προσωπικό στυλ οδήγησης και εξωγενείς παράγοντες όπως η εξωτερική θερμοκρασία ή τη τοπογραφία της αντίστοιχης διαδρομής.

opel1opel4

Όταν οι πελάτες χρειάζεται να επαναφορτίσουν το όχημα μπορούν να αποκτήσουν περίπου 150 km αυτονομίας σε 30 λεπτά μόνο σε ένα δημόσιο σταθμό ταχείας φόρτισης 50 kW DC (μέση τιμή, μετρημένη σύμφωνα με προκαταρκτικές δοκιμές NEDC).

Νίκος Τσάδαρης