Black Friday: Ζεσταίνουν τις μηχανές οι επιχειρήσεις
Σε μία χρονιά έντονων πληθωριστικών πιέσεων και εν μέσω ακρίβειας, καταναλωτές και επιχειρήσεις του λιανεμπορίου αρχίζουν σιγά σιγά να «προετοιμάζονται» για τη φετινή Black Friday.
Οι μεν πρώτοι για να καλύψουν ανάγκες σε καταναλωτικά αγαθά που έχουν αφήσει στην «άκρη» τους τελευταίους μήνες λόγω της πίεσης που δέxoνται στο διαθέσιμο εισόδημά τους, οι δε δεύτερες προκειμένου να τονώσουν τον τζίρο τους.
Η Black Friday είναι φέτος στις 25 Νοεμβρίου ωστόσο κάθε χρόνο οι επιχειρήσεις -κυρίως τα ηλεκτρονικά καταστήματα μεγάλων αλυσίδων- ξεκινούν αρκετές μέρες πριν τις προσφορές στα προϊόντα τους. Πέρσι η έναρξη της περιόδου της Black Friday έγινε σχεδόν μία εβδομάδα νωρίτερα σε επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται σε προϊόντα τεχνολογίας, ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά είδη και οικιακές συσκευές.
Πηγές της αγοράς επισημαίνουν ότι λόγω των συνθηκών που έχουν διαμορφωθεί φέτος εξαιτίας της ενεργειακής κρίσης και της ακρίβειας, η «μάχη» της Black Friday στο λιανεμπόριο αναμένεται να ξεκινήσει φέτος νωρίτερα σε σχέση με άλλες χρονιές. Άλλωστε ήδη η μείωση της κατανάλωσης σε αρκετές επιχειρήσεις είναι εμφανής καθώς οι καταναλωτές περιορίζουν τις δαπάνες προκειμένου να αντεπεξελθούν στις δαπάνες των λογαριασμών, των καυσίμων, της θέρμανσης και των προϊόντων βασικής ανάγκης.
Αξίζει να σημειωθεί ότι φέτος έχει καταργηθεί από το αρμόδιο υπουργείο και ο θεσμός των ενδιάμεσων εκπτώσεων που πραγματοποιούνταν τον Νοέμβριο, κάτι άλλωστε που αποτελούσε πάγιο αίτημα των εμπόρων. Επομένως, εκτιμάται ότι η περίοδος της Black Friday θα μπορέσει να αποτελέσει «κίνητρο» για τους καταναλωτές που θέλουν να κάνουν τις αγορές που ανέβαλλαν έως τώρα, σε πιο προσιτές τιμές.
To 50% των καταναλωτών περιμένει τη Black Friday για αγορές ένδυσης-υπόδησης
Σύμφωνα με την έρευνα Fashion (Re)search της πλατφόρμας GLAMI, το 50% των Ελλήνων περιμένει την περίοδο της Black Friday,για να αγοράσει ρούχα και παπούτσια ενώ το ποσοστό όσων δεν έχουν κατασταλάξει εάν θα προχωρήσουν σε αγορές αγγίζει το 37%.
Με βάση τα ίδια στοιχεία, το 43% των καταναλωτών προτίθεται να ξοδέψει μέχρι 100 ευρώ για αγορές μόδας, ενώ το (23%) θα διαθέσει από 100 έως 200 ευρώ.
Το 21% «προετοιμάζεται» για τη Black Friday με έτοιμη λίστα ωστόσο, η πλειονότητα των Ελλήνων καταναλωτών (49%) ανέφερε πως δεν προσχεδιάζει αλλά αναζητά τις καλύτερες προσφορές, με στόχο να αγοράσει ρούχα, παπούτσια και αξεσουάρ στις χαμηλότερες δυνατές τιμές.