Χρήστος Ρετσινάς: «Όλα έγιναν λάθος, φέρουν ευθύνη και ο ΟΣΕ και η Hellenic Train»
Αποκαλύψεις βλέπουν συνεχώς το φως της δημοσιότητας για τη μοιραία νύχτα της 28ης Φεβρουαρίου όταν και συγκρούστηκαν οι δύο αμαξοστοιχίες στα Τέμπη.
Οι ερωτήσεις του Χρήστου Ρετσινά προς τον Κώστα Γενιδούνια
Αρχικά τοποθετήθηκε ο Χρήστος Ρετσινάς ,πρώην δ/ντης ασφαλείας ΤΡΑΙΝΟΣΕ και είπε: «Εγώ είμαι υπέρ όλων των κινήσεων που έκαναν οι εργαζόμενοι και κατήγγειλαν όλες αυτές τις ελλείψεις. Είναι προφανές ότι έγιναν λάθη στην πρώτη γραμμή, όλα έγιναν λάθος. Και οι δύο εταιρείες φέρουν ευθύνη, και ο ΟΣΕ και η Hellenic Train» ».
Στην συνέχεια ο κ. Ρετσινάς απεύθυνε κάποιες ερωτήσεις προς τον κ. Γενιδούνια.
Αρχικά ρώτησε τον κ. Γενιδούνια γιατί «το κόκκινο τηλέφωνο δεν λειτουργεί, ώστε να επικοινωνούν οι μηχανοδηγοί μεταξύ τους.
Κατόπιν, έθεσε το ερώτησε στον ο κ. Γενιδούνια αν μηχανοδηγεί μία αμαξοστοιχία στην άνοδο και βρεθεί στην κάθοδο θα πεδήσει ή όχι αυτή την αμαξοστοιχία.
Και μία τελευταία ερώτηση που έκανε ο κ. Ρετσινάς προς τον κ. Γενιδούνια ήταν αν συμφωνεί το σωματείο των μηχανοδηγών να γίνει επαναφορά όλων των δικλίδων ασφαλείας που αφαιρέθηκαν.
Η απάντηση του Κώστα Γενιδούνια στα ερωτήματα του Χρήστου Ρετσινά
Αναφορικά με τις δικλίδες ασφαλείας απάντησε ο Κώστας Γενιδούνιας: «Η πρώτη δικλίδα ασφαλείας που αφαιρέθηκε το 2015 ήταν η απομάκρυνση του κ.Ρετσινά, που συνήθως δεν ήταν νηφάλιος ως δ/ντης ασφαλείας ΤΡΑΙΝΟΣΕ».
Και περιέγραψε συγκεκριμένα ένα περιστατικό ο κ. Γενιδούνιας: «Το 2014 ο κ. Ρετσινάς είχε θέσει σε αργία μηχανοδηγούς, γιατί πραγματοποίησαν δοκιμές σε εμπορευματικό συρμό εντόπισαν προβλήματα και ο κ. Ρετσινάς τους έθεσε εκτός υπηρεσίας τηλεφωνικά».
Σε αυτό το σημείο ο κ. Ρετσινάς αρνήθηκε το εν λόγω περιστατικό λέγοντας «ποτέ δεν έγινε αυτό και δεν έχω θέσει κανέναν εκτός υπηρεσίας, χωρίς να φταίει».
Κώστας Γενιδούνιας: «Δεν ντρέπεστε λίγο επιτέλους κ. Ρετσινά;»
Στην συνέχεια προκλήθηκε έντονος διαπληκτισμός μεταξύ των δύο αντρών καθώς ο Κώστας Γενιδούνιας ανέφερε: «Το 1994 στην Τιθορέα στο ατύχημα που έγινε και λειτουργούσαν τα φωτοσήματα, υπήρχε προϊστάμενος μπροστά στο intercity; Τιμωρήθηκε με 34 μήνες φυλάκιση και με 59 μήνες φυλακή ο μηχανοδηγός; Δεν ντρέπεστε λίγο επιτέλους».
Ο κ. Ρετσινάς απάντησε ότι τότε ήταν στην τεχνική υπηρεσία και δεν είχε ανάμειξη με τη κυκλοφορία εκείνη την περίοδο.
Κώστας Γενιδούνιας: «Προσπαθείτε να δικαιολογήσετε τις ελλείψεις στα συστήματα ασφαλείας»
Μετά ο κ. Γενιδούνιας μίλησε και για την υπόθεση του Άδενδρου.
«Στο Άδενδρο υπήρχε προϊστάμενος στην καμπίνα μπροστά; Τι μας λέτε κ. Ρετσινά τότε τόσες μέρες; Προσπαθείτε να δικαιολογήσετε τις ελλείψεις στα συστήματα ασφαλείας».
Στη συνέχεια ο κ. Γενιδούνιας είπε χαρακτηριστικά τον πρώην δ/ντης ασφαλείας ΤΡΑΙΝΟΣΕ «εδώ και δέκα μέρες σκυλεύετε σε νεκρούς».
Σε ερώτηση προς τον κ. Ρετσινά τελικά ποιος ευθύνεται σε όλη αυτή την κατάσταση σημείωσε: «Κάποιες μέρες μπορεί κάποια κομμάτια του συρμού να βγουν εκτός λειτουργίας, για τεχνικούς λόγους, τότε υπάρχει ο γενικός κανονισμός λειτουργίας.
»Τόσα χρόνια που δεν υπήρχαν τα μοντέρνα συστήματα κυκλοφορίας ο σιδηρόδρομος λειτουργούσε βάσει του γενικού κανονισμού λειτουργίας με ανθρώπινους χειρισμούς».
Σε ερώτηση εάν η επανακυκλοφορία των τρένων στα τέλη του μήνα θα διεξαχθεί με καθεστώς ασφάλειας, ο κ. Ρετσινάς απάντησε ότι είναι δυνατόν να συμβεί, με την προϋπόθεση να επανέλθουν δύο δικλίδες ασφαλείας.
«Πρώτον η επαναφορά του κέντρου παρακολούθησης κυκλοφορίας και δεύτερον η άμεση λειτουργία του GSMR και τ», υπογράμμισε μεταξύ άλλων ο κ. Ρετσινάς.