DBRS: “Θα μειωθούν 30% τα φορτία στον Πειραιά από τις επιθέσεις των Χούθι”
Καμπανάκι για την σημαντική επίδραση που θα έχουν στο λιμάνι του Πειραιά οι επιθέσεις των Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα κρούει καναδικός οίκος αξιολόγησης DBRS. Όπως αναφέρει ο οίκος σε ανάλυση του, οι όγκοι εμπορευματοκιβωτίων του λιμανιού του Πειραιά έχουν επηρεαστεί μέχρι στιγμής ελαφρώς από τις επιθέσεις των Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα. « Ωστόσο εκτιμούμε πως θα μειωθούν κατά 30% ή και άνω ο όγκος των φορτίων του συγκεκριμένου λιμανιού. Θα εξακολουθούμε να παρακολουθούμε την κατάσταση, κυρίως όταν τα πλοία από την Ασία και τη Μέση Ανατολή θα αρχίσουν να καταφτάνουν προς την Ευρώπη. Οι κολοσσοί της ναυτιλίας εμπορευματοκιβωτίων CMA CGM, Cosco Container Lines, η Evergreen Line και η Orient Overseas Container Line αποφάσισαν να σταματήσουν τα δρομολόγιά τους από την Ασία προς τον Πειραιά. Τα δρομολόγια αυτά ήταν ο ενδιάμεσος σταθμός για τη βόρεια Ευρώπη. Παράλληλα, η Maersk και άλλες ναυτιλιακές εταιρείες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έχουν τροποποιήσει το δρομολόγιο για το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας δηλαδή αυτό δεν γίνεται μέσω της Ανατολικής και της Κεντρικής Μεσογείου Θάλασσας. Για την είσοδο στο κέντρο της Μεσογείου χρειάζονται επιπλέον ημέρες. Μια διαδρομή που είναι ήδη μακρινή » σημειώνει ο οίκος.
Δείτε παρακάτω τον σχετικό πίνακα του οίκου
Oι αρνητικές εκπτώσεις
Επίσης ο οίκος αναφέρεται στα υπόλοιπα λιμάνια της Ευρώπης. «Εκτιμούμε πως οι χειμερινές καιρικές συνθήκες του χειμώνα στη Βόρεια Ευρώπη αλλά και η τωρινή κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα θα έχουν προσωρινά αρνητικές επιπτώσεις στη λειτουργία των λιμένων εμπορευματοκιβωτίων σε ολόκληρη την Ευρώπη» σημειώνει ο οίκος.
«Αναμένουμε πως η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα θα έχει πιο μεγάλο αντίκτυπο στα λιμάνια της Ανατολικής και Νότιας Μεσογείου με κάποια προσωρινή μείωση των όγκων. Ενώ τα κύρια λιμάνια στη Βόρεια Ευρώπη εκτιμάται πως θα έχουν περιορισμένο αντίκτυπο και μπορεί να δουν ακόμη και πίεση στη χωρητικότητα ναυπηγείων λόγω των καθυστερήσεων που φέρνουν τα μεγαλύτερα ταξίδια. Ως μετριασμό της δυνητικής μείωσης του όγκου, τα λιμάνια γενικά έχουν ένα μέρος των εσόδων τους με μακροπρόθεσμα συμβόλαια και έχουν ορισμένα συμβόλαια take-or-pay που προστατεύουν από περαιτέρω αστάθεια εσόδων. Εκτιμούμε πως τα παραπάνω θα έχουν σημαντικό αντίκτυπο από τα μέσα Φεβρουαρίου και μετά, όταν τα επαναδρομολογημένα πλοία θα αρχίσουν να φτάνουν στους τελικούς τους προορισμούς ενώ τα θέματα αυτά θα επιλυθούν βραχυπρόθεσμα» σύμφωνα με την DBRS.
Για τα λιμάνια στην Ανατολική και Κεντρική Μεσόγειο
«Από την άλλη πλευρά, αναμένουμε πως τα λιμάνια στην Ανατολική και Κεντρική Μεσόγειο θα έχουν προσωρινή μείωση στους όγκους τους μέχρι οι αλυσίδες εφοδιασμού να επανέλθουν στην κανονικότητα. Εκτιμούμε πως αυτά τα λιμάνια δυνητικά θα επηρεαστούν περισσότερο από την επαναδρομολόγηση προς την Ευρώπη καθώς από τον Φεβρουάριο ενδέχεται να μειωθεί ο αριθμός των μεγάλων πλοίων. Προβλέπουμε ότι αυτή η περιοχή της Μεσογείου θα εξυπηρετείται από περισσότερες μεταφορτώσεις από δυτικούς κόμβους. Σχεδόν το 40% των διεθνών μεταφορών της Ιταλίας βασίζεται στη διαδρομή της Ερυθράς Θάλασσας και για αυτό τα λιμάνια της χώρας κινδυνεύουν. Μέχρι στιγμής, έχει μειωθεί σχεδόν κατά 40% ο αριθμός των φορτηγών πλοίων στο λιμάνι της Γένοβας (Ιταλία). Ωστόσο έχει ανακάμψει τώρα σε μείωση 20% από την 1η Νοεμβρίου», αναφέρει μεταξύ άλλων η DBRS.