Δημόσια Παιδεία: Διευκρινίσεις Πιερρακάκη για τους 10.000 νέους μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών


Διευκρινίσεις  για την πρόσληψη 10.000 μόνιμων εκπαιδευτικών από την έναρξη του σχολικού έτους 2024-2025 έδωσε σήμερα ο υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, Κυριάκος Πιερρακάκης μιλώντας στην τηλεόραση του ΣΚΑΙ.

«Μιλάμε για 10.000 μόνιμους διορισμούς στην εκπαίδευση τον Σεπτέμβριο του 2024 » είπε κ. Πιερρακάκης και πρόσθεσε πως οι  διορισμοί αφορούν όλες τις βαθμίδες – νηπιαγωγεία, δημοτικά, γυμνάσια λύκεια – και πως οι εκπαιδευτικοί θα βρεθούν στις θέσεις τους τον Σεπτέμβριο.

«Το ένα κομμάτι είναι από τον τακτικό προγραμματισμό προσλήψεων του υπουργείου Εσωτερικών  ..περίπου 4.500. Οι υπόλοιποι 5.500 από πού έχουν προκύψει ; Έχουμε ένα σύστημα που έχει περίπου το 1/4 σε αναπληρωτές καθηγητές .Αυτή είναι μια ιδιαιτερότητα της χώρας μας . Δεν είναι κάτι που παρατηρεί κανείς στις  περισσότερες άλλες χώρες οι οποίες έχουν ώριμα εκπαιδευτικά συστήματα. Καθίσαμε και κάναμε την άσκηση να δούμε τα χρήματα που δίνουμε σε πολύ μεγάλο βαθμό για αναπληρωτές καθηγητές από τον τακτικό προϋπολογισμό. Γιατί κάποια πάνε και από ευρωπαϊκά κονδύλια. Αυτό είναι πιο δύσκολα να το κάνεις. Να δούμε πόσες είναι οι λειτουργικές ανάγκες δηλαδή κάτι έκτακτο και πόσες είναι πραγματικά μόνιμες ανάγκες  αυτό που λέμε οργανικές » τόνισε.

«Αυτός ο αριθμός μόνιμων διορισμών έρχεται πρώτον να αναγνωρίσει ότι πρέπει να μειωθεί ο αριθμός των αναπληρωτών σταδιακά. Αυτό είναι κάτι που το ζητάνε οι καθηγητές , οι δάσκαλοι, η εκπαιδευτική κοινότητα. Σε πρώτη φάση η μεγαλύτερη διαδικασία μετατροπής  θα γίνει στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση σε ότι αφορά τους 5.500 διορισμούς.

Μιλάμε για τα κονδύλια που δίναμε υπό κανονικές συνθήκες για κάλυψη θέσεων αναπληρωτών σε συνεργασία με το υπουργείο Εσωτερικών τον κ. Λιβάνη και την κ.  Χαραλαμπογιάννη και το υπουργείο Οικονομικών τον κ. Παπαθανάση και τον κ. Πετραλιά. Κάναμε άσκηση εδώ και καιρό και είδαμε ότι μπορούμε να αξιοποιήσουμε αυτά τα χρήματα έχοντας διαγνώσει οργανικές ανάγκες, συγκεκριμένες ανάγκες, πάγιες  και να τα αξιοποιήσουμε για να κάνουμε μόνιμους διορισμούς» είπε μεταξύ άλλων και πρόσθεσε πως  με αυτό τον τρόπο θα μειωθούν οι αναπληρωτές

Επίσης  ρωτήθηκε εάν  οι μονιμοποιήσεις αυτές  θα γίνουν από την δεξαμενή των αναπληρωτών. «Οι πίνακες του ΑΣΕΠ είναι αυτοί » απάντησε.

Η φιλοσοφία κυβέρνησης

«Η φιλοσοφία κυβέρνησης είναι συγκεκριμένη: να μειωθεί ο αριθμός των αναπληρωτών εκπαιδευτικών υπέρ των μόνιμων, έως του σημείου που να υπάρχουν πλέον ελάχιστοι αναπληρωτές για απολύτως έκτακτες ανάγκες, π.χ. μία εγκυμοσύνη. Με τον τρόπο αυτό θα αυξηθεί σημαντικά η προβλεψιμότητα του συστήματος, ειδικά σε περιοχές με μεγάλα κενά», τόνισε ο υπουργός Παιδείας.

Σύμφωνα με τον κ. Πιερρακάκη, «όλες οι ειδικότητες κερδίζουν από την εξέλιξη αυτή. Η έμφαση θα δοθεί στην ειδική αγωγή και στο ειδικό διδακτικό προσωπικό. Επίσης, προτεραιότητα θα έχει η Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Τα επόμενα χρόνια το ίδιο θα συμβεί και στις άλλες εκπαιδευτικές βαθμίδες, ώστε να καλυφθεί όλη η σχολική διάρθρωση».

«Είναι καθημερινή και πολύ μεγάλη η μέριμνα της κυβέρνησης υπέρ του μαθητή και υπέρ των περιοχών με μεγάλα προβλήματα. Ξεκινάμε, μάλιστα, να ασχοληθούμε και με τα σχολικά κτίρια, γιατί πολύ καλοί οι διαδραστικοί πίνακες, συνδέουν την εκπαίδευση με τη νέα εποχή, αλλά σημασία έχουν κι οι σοβάδες», πρόσθεσε.

Για τα μεταπτυχιακά

Ειδική αναφορά έκανε ο κ. Πιερρακάκης στα κοινά μεταπτυχιακά των ελληνικών δημοσίων ΑΕΙ με μεγάλα ξένα ΑΕΙ, διευκρινίζοντας πως το πτυχίο αυτού του μεταπτυχιακού θα μετράει κανονικά στην αγορά εργασίας.



enikonomia.gr