Διπλή πρεμιέρα για το Opel Crossland X
Με μία νέα προσθήκη στη σειρά diesel, η Opel προσφέρει τώρα το Crossland X με την πλούσια ιπποδύναμη και ροπή ενός υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα diesel, σε συνδυασμό με την άνεση ενός αυτόματου κιβωτίου με ομαλές αλλαγές σχέσεων. Αυτό σημαίνει ότι το μικρομεσαίο SUV διατίθεται με αυτόματο κιβώτιο για κινητήρες diesel και βενζινοκινητήρες.
Πρώτη εμφάνιση στο Crossland X κάνει και η δερμάτινη ταπετσαρία που διατίθεται ως πολυτελής προαιρετική επιλογή για την έκδοση εξοπλισμού Ultimate, σε συνδυασμό με εργονομικά εμπρός καθίσματα AGR πιστοποιημένα από τους ειδικούς της πλάτης του Aktion Gesunder Rücken e. V.
Ο νέος 1.5 λίτρων 4κύλινδρος diesel παράγει 120 ίππους και μέγιστη ροπή 300 Nm στις 1750 σαλ. (κατανάλωση καυσίμου: στην πόλη 4,4-4,3 λτ/100 χλμ, εκτός πόλης 3,8-3,7 λτ/100 χλμ, μικτός κύκλος 4,0 λτ/100 χλμ, 105-104 γρ/χλμ CO2). Ο κινητήρας συμμορφώνεται με το αυστηρό πρότυπο Euro 6d-TEMP χάρη σε ένα καινοτόμο οξειδωτικό καταλύτη /φίλτρο οξειδίων του αζώτου (NOx) σε συνδυασμό με Επιλεκτική Καταλυτική Αναγωγή – Selective Catalytic Reduction (SCR). Το νέο Crossland X 1.5 Diesel διατίθεται στην αγορά με 6τάχυτο αυτόματο κιβώτιο και start/stop.
Η κυλινδροκεφαλή με ενσωματωμένη πολλαπλή εισαγωγής και ο στροφαλοθάλαμος του νέου 1.5 diesel κατασκευάζονται από αλουμίνιο, ενώ οι τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο ενεργοποιούνται με δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους. Το σύστημα άμεσου ψεκασμού common rail λειτουργεί με πίεση 2.000 bar, με το καύσιμο να ψεκάζεται στους θαλάμους καύσης μέσω μπεκ οκτώ οπών.
Για βέλτιστη μετεπεξεργασία καυσαερίων, το σύστημα μείωσης εκπομπών ρύπων (που περιλαμβάνει παθητικό οξειδωτικό καταλύτη/ φίλτρο NOx, μπεκ ψεκασμού AdBlue, καταλύτη SCR και Φίλτρο Σωματιδίων Diesel), αποτελεί μια ολοκληρωμένη μονάδα που τοποθετείται πολύ κοντά στον κινητήρα.
Το φίλτρο NOx λειτουργεί σαν καταλύτης ψυχρών εκκινήσεων, μειώνοντας τις εκπομπές οξειδίων του αζώτου σε θερμοκρασίες κάτω από το όριο ενεργοποίησης του SCR. Με αυτή την καινοτόμο τεχνολογία, ο νέος 1.5 diesel πληροί το αυστηρό πρότυπο εκπομπών ρύπων Euro 6d-TEMP για τα οξείδια του αζώτου (NOx).
Νίκος Τσάδαρης