Εγκαινιάστηκε το Μουσείο Σκύλου στο Μανχάταν
Στόχος του μουσείου είναι να προσελκύσει 100.000 επισκέπτες τον πρώτο χρόνο λειτουργίας του, ίσως και περισσότερους, χάρη στις προσωρινές εκθέσεις που απευθύνονται σε ένα μεγάλο κοινό.
Σπάνια οι σκύλοι έχουν την τιμητική τους στα μουσεία, παρότι μερικές φορές είναι σε περίοπτη θέση δίπλα σε διασημότητες: το Μουσείο του Σκύλου που εγκαινιάστηκε χθες στο Μανχάταν, τους δίνει την πρωτοκαθεδρία, όπως άλλωστε και η αμερικανική οικονομική πρωτεύουσα, όπου οι σκύλοι έχουν την περιποίηση που επιφυλάσσεται σε βασιλιάδες.
Το νέο μουσείο χρηματοδοτείται από την επαγγελματική ένωση εκπαιδευτών American Kennel Club, η οποία διοργανώνει κάθε χρόνο αυτή την εποχή τα διάσημα καλλιστεία σκύλων Westminster Dog Show. Σε αυτό εκτίθενται περισσότερα από 2.000 έργα ζωγραφικής, φωτογραφίες, γλυπτά και αντικείμενα αφιερωμένα στους σκύλους. Ανάμεσα τους τιμώμενους σκύλους διακρίνονται οι πιστοί σύντροφοι των Αμερικανών προέδρων. Οπως ο πίνακας που απεικονίζει τη «Μίλι», το αγγλικό σπρίνγκερ σπάνιελ του Τζορτζ και της Μπάρμπαρα Μπους και ο συγκινητικός πίνακας «Silent Sorrow» (Σιωπηρή θλίψη) που αποτυπώνει τη λύπη του φοξ τεριέ του βασιλιά Εδουάρδου Ζ΄ της Αγγλίας, μετά τον αιφνίδιο θάνατο του κυρίου του το 1910.
Το νέο μουσείο σηματοδοτεί ουσιαστικά την επιστροφή στη Νέα Υόρκη, σε μεγαλύτερη κλίμακα, μιας μικρής συλλογής του 1982. Το American Kennel Club τη μετέφερε το 1987 στο Σεντ Λούις, στις μεσοδυτικές πολιτείες, σε μεγαλύτερες εγκαταστάσεις. Καθώς όμως το μουσείο δεν περιλαμβανόταν στις τουριστικές περιηγήσεις, δεν είχε πολλούς επισκέπτες.
Επαναφέροντας στη Νέα Υόρκη τη συλλογή, η οργάνωση θέλει όχι μόνο να προσελκύσει ένα μέρος από τα εκατομμύρια των τουριστών που επισκέπτονται κάθε χρόνο πολλά μουσεία της, αλλά και τους πολλούς κυνόφιλους, οι οποίοι φημίζονται για την περιποίηση που επιφυλάσσουν στους σκύλους τους: συχνά τα κάνουν βόλτα με το καρότσι ή τα τυλίγουν με κασμιρένια πουλόβερ τον χειμώνα. «Είναι εκπληκτικό που δείχνουμε μια συλλογή που παρέμενε στο σκοτάδι», δήλωσε ο εκτελεστικός διευθυντής του μουσείου Αλαν Φόσελ, ο οποίος παλαιότερα ήταν ειδικός στην τέχνη για σκύλους σε οίκους δημοπρασιών.
Ορισμένα έργα, τα οποία είναι εξίσου ακριβά όπως μια φωτογραφία, επιτρέπουν την τεκμηρίωση της εξέλιξης της κάθε ράτσας, προς μεγάλο ενδιαφέρον των εκπαιδευτών.
Τα έργα που εκτίθενται στους δύο ορόφους ενός σύγχρονου κτιρίου στην Παρκ Αβενιου αντικατοπτρίζουν μερικές τάσεις στη ζωγραφική σκύλων: τα έργα της προ βικτωριανής εποχής υπογραμμίζουν την άγρια και επιθετική πλευρά του ζώου, ο 19ος αιώνας αντανακλά τη «χρυσή» εποχή του πορτρέτου, τόσο για τα ζώα όσο και για τους ανθρώπους. Στον 20ό αιώνα, η φωτογραφία επισκιάζει τη ζωγραφική, όπως οι διάσημες φωτογραφίες με κάποια ανθρωπομορφική τάση του Αμερικανού καλλιτέχνη Γουίλιαμ Γουέγκμαν ή πορτρέτα σκύλων σταρ της Εβδομης Τέχνης, όπως η Λάσι.
Στόχος του μουσείου είναι να προσελκύσει 100.000 επισκέπτες τον πρώτο χρόνο λειτουργίας του, ίσως και περισσότερους χάρη στις προσωρινές εκθέσεις που απευθύνονται σε ένα μεγάλο κοινό, υπογραμμίζει ο Φόσελ: το μουσείο ετοιμάζει αναδρομική έκθεση αφιερωμένη στους σκύλους του Χόλιγουντ και άλλη μία για τους προεδρικούς σκύλους.