Ένα παράδειγμα πραγματικής ανάπτυξης από τη μακρινή Ταϊλάνδη

Πριν σχεδόν 30 χρόνια, στην Ελλάδα κατασκευάζονταν ή συναρμολογούνταν μοντέλα 8 διαφορετικών εταιριών αυτοκινήτου (Nissan, Opel, Mazda, Lada, Alfa Romeo, κ.α.). Μία δραστηριότητα η οποία είχε δημιουργήσει δεκάδες περιφερειακές βιομηχανίες/βιοτεχνίες και που συνολικά απασχολούσε χιλιάδες έλληνες εργαζομένους.

Σήμερα, φυσικά δεν κατασκευάζεται ούτε… ζάντα, ή μάλλον για να ακριβολογούμε η μόνη βιομηχανία κατασκευής τροχήλατων που μας έχει μείνει, είναι η Ideal που κατασκευάζει τα ομώνυμα ποδήλατα.

Αντίθετα, στη μακρινή Ταϊλάνδη, συμβαίνουν πράγματα και θάματα, όπως μας επιβεβαιώνει και σχετικό δελτίο Τύπου της Mitsubishi που ακολουθεί και αναφέρει τα εξής:

«Μόλις πριν από μερικές μέρες, η Mitsubishi Motors (Thailand) Co., Ltd (MMTh) γιόρτασε ένα σημαντικό ορόσημο φτάνοντας τις 3.000.000 εξαγωγές προς τις διεθνείς αγορές, μία ισχυρή αναγνώριση της παραγωγικής ικανότητας της MMTh στην ικανοποίηση των προσδοκιών των παγκόσμιων πελατών της.

Με τρία εργοστάσια οχημάτων προηγμένης τεχνολογίας παραγωγής σε συνδυασμό με ένα εργοστάσιο κινητήρων, η MMTh είναι ο μεγαλύτερος κόμβος παραγωγής της Mitsubishi Motors Corporation εκτός Ιαπωνίας με ετήσια δυναμικότητα 420.000 μονάδων (L200, Pajero Sport, Space Star/Mirage, Attrage, Lancer EX, καθώς και οχήματα KD για τοπική συναρμολόγηση αλλού).

Η MMTh αυτή τη στιγμή εξάγει τα προϊόντα της σε περισσότερες από 150 χώρες σε όλο τον κόσμο, με κατανομή εξαγωγών μεταξύ Ασίας (29%), Λατινικής Αμερικής (27%), Ευρώπης (22%), Ωκεανίας (12%), Αφρικής (5%) και Μέσης Ανατολής (5%).

Από τον αθροιστικό αριθμό 3.000.000 εξαγωγών μέχρι σήμερα, το L200 αντιπροσωπεύει το 43% του συνολικού όγκου. Το ποσοστό αυτό ευθυγραμμίζεται με τη στρατηγική της ταϊλανδικής κυβέρνησης να αναδειχτεί η χώρα σε ένα από τα παγκοσμίως μεγαλύτερα κέντρα παραγωγής για οχήματα pickup trucks ενός τόνου».

Σε αντιδιαμετρική θέση, οι ελληνικές κυβερνήσεις ευθυγραμμίζονται στις όποιες απαιτήσεις των δανειστών, προκειμένου να πάρουν τις δόσεις που θα «φεσώσουν» την χώρα ακόμα περισσότερο και έτσι να φέρουν την ανάπτυξη…

Να σημειώσουμε εδώ ότι, η Ευρώπη προμηθεύεται το L200 καθώς και τα Space Star/Mirage και Attrage από την Ταϊλάνδη.

Κοντολογίς, δεν έχουμε ελπίδα καμία.

Νίκος Τσάδαρης

newsbeast.gr