Εννιά συμβουλές για την οδήγηση το καλοκαίρι




Η χώρα μας δέχεται ήδη το πρώτο θερμό κύμα του καλοκαιριού. Ήλιος, ελεύθερος χρόνος και αφορμή για πολλές διαδρομές κυρίως προς τις παραλίες.

Πολλές από αυτές χρειάζονται μόνο λίγα λεπτά, αλλά οι ειδικοί της οδικής ασφάλειας προειδοποιούν για τους κινδύνους που εμπεριέχουν, κυρίως λόγω εφησυχασμού του οδηγού. Γι αυτό, πολλές καλοκαιρινές συνήθειες κατά την οδήγηση πρέπει να αποφεύγονται, τόσο γιατί είναι επικίνδυνες, όσο και για να αποφύγουμε ενδεχόμενα πρόστιμα.

Ας δούμε όμως μερικές από αυτές τις επικίνδυνες καλοκαιρινές συνήθειες.

  • ΟΧΙ σαγιονάρες ή μαγιό: Τα τυπικά beachwear δεν είναι κατάλληλα για οδήγηση. Για παράδειγμα, οι σαγιονάρες μειώνουν τον έλεγχο του οδηγού στα πεντάλ, αλλά μπορούν επίσης να κολλήσουν σε αυτά και να εμποδίσουν την ικανότητα αντίδρασης. Στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες δεν απαγορεύονται ρητά, αλλά η οδήγηση με αυτές, ή ακόμα και ξυπόλυτοι, μπορεί να οδηγήσει σε ατύχημα.
    Οι οδηγοί πρέπει πάντα να φορούν παπούτσια ελαφριά, μαλακά, μικρά σε όγκο και σόλες που δεν εξέχουν.
  • Η οδήγηση χωρίς ένα μπλουζάκι (που γίνεται από το 25% των οδηγών σύμφωνα με το Ευρωπαϊκό Ίδρυμα για την Αυτοκινητοβιομηχανία) μπορεί να αλλοιώσει την αποτελεσματικότητα  της ζώνης ασφαλείας.
  • Σε ένα όχημα αφημένο για ώρες στον ήλιο, για να μειώσετε την θερμοκρασία του εσωτερικού, πρέπει να ανοίγουμε τις πόρτες και τα παράθυρα για ένα λεπτό και μετά να ενεργοποιούμε τον κλιματισμό.
  • Ο αριθμός των επιβατών δεν πρέπει να υπερβαίνει τον αριθμό των καθισμάτων: Ακόμα και αν το ταξίδι είναι μόνο μερικά χιλιόμετρα, η μεταφορά περισσότερων ατόμων στο αυτοκίνητο από τον αριθμό των καθισμάτων είναι επικίνδυνη, καθώς κάποιος ή κάποιοι δεν θα έχουν ζώνη ασφαλείας.
  • Ιδιαίτερα σε ημέρες με υψηλές θερμοκρασίες, οι οδηγοί χρειάζονται τα σωστά υγρά: Παρά το ότι, δεν απαγορεύεται άμεσα, η κατανάλωση τροφής και υγρών κατά την διάρκεια της οδήγησης, αυτή μπορεί να προκαλέσει απώλεια προσοχής του οδηγού. Από την άλλη, είναι σημαντικό να παραμένουμε ενυδατωμένοι όταν οι θερμοκρασίες ανεβαίνουν. Μια μελέτη του Πανεπιστημίου Loughborough (UK) και του Ευρωπαϊκού Ινστιτούτου για την Ενυδάτωση δείχνει ότι ένας αφυδατωμένος οδηγός κάνει τα ίδια λάθη όπως κάποιος που έχει καταναλώσει 8 ποτήρια κρασιού, οπότε είναι καλύτερο να πίνουμε νερό πριν ξεκινήσουμε και σε τακτά χρονικά διαστήματα, αφού πρώτα σταματήσουμε κάπου με ασφάλεια. Σε μερικά σύγχρονα μοντέλα το alarm συνεχούς οδήγησης, ή ο ανιχνευτής κόπωσης, συνιστούν πότε πρέπει να κάνουμε ένα διάλειμμα εάν είναι απαραίτητο.

  • Τα δυο χέρια πάντα στο τιμόνι: Η οδήγηση με τον αγκώνα έξω από το παράθυρο στις ζεστές μέρες, είναι σύνηθες φαινόμενο, αλλά πρέπει να αποφεύγεται. Πρώτον, επειδή επηρεάζει την ικανότητα ελέγχου του οχήματος καθώς και τα δύο χέρια δεν βρίσκονται στο τιμόνι και δεύτερον, λόγω του κινδύνου σοβαρών τραυματισμών σε περίπτωση σύγκρουσης. Μια άλλη εξαιρετικά επικίνδυνη στάση (στην περίπτωση του συνοδηγού) είναι αυτή με τα πόδια στο ταμπλό. Σε περίπτωση ατυχήματος, ο εμπρόσθιος αερόσακος όχι μόνο δεν θα κρατήσει τον επιβάτη σωστά, αλλά μπορεί να προκαλέσει σοβαρή σωματική βλάβη.
  • Ψάχνουμε για να βρούμε το καλύτερο σημείο στάθμευσης: Το παρκάρισμα κοντά στην παραλία μπορεί μερικές φορές να είναι ένας εφιάλτης, αλλά προσπαθούμε να βρούμε το καλύτερο και πιο ασφαλές σημείο, έχοντας κατά νου, την στιγμή της αναχώρησης. Αποφεύγουμε αμμώδη σημεία, στενά που ενδέχεται να κλείσουν από κάποιον αφηρημένο και –ακόμα καλύτερα- βάζουμε το όχημά μας κάτω σε κάποια σκιά που –αν δεν υπάρχει την στιγμή εκείνη- φανταζόμαστε ότι θα έρθει αρκετή ώρα πριν μπούμε στο αυτοκίνητο για να αναχωρήσουμε. Η οδήγηση σε θερμοκρασία καμπίνας άνω των 35 βαθμών, είναι μια άκρως επικίνδυνη διαδικασία, καθώς ο οδηγός βρίσκεται σε κατάσταση δυσφορίας.

  • Μειώνουμε την ένταση του ηχοσυνόλου: Το άκουσμα μουσικής στην διαπασών την ώρα της οδήγησης είναι μια ακόμα επικίνδυνη συνήθεια, καθώς ο οδηγός αποκόπτεται από ήχους που παίζουν σημαντικό ρόλο στην οδήγση, όπως είναι οι σειρήνες ασθενοφόρων, περιπολικών, πυροσβεστικών οχημάτων, ο θόρυβος κάποιου οχήματος που βρίσκεται στα «τυφλά» σημεία του οδηγού, αλλά και οι ήχοι του δικού μας οχήματος που πολλές φορές μας ειδοποιούν ότι κάτι δεν πάει καλά.
  • Ελέγχουμε ή –ακόμα- και αλλάζουμε τα ελαστικά μας: Ο μεγαλύτερος εχθρός των ελαστικών είναι οι υψηλές θερμοκρασίες περιβάλλοντος και δρόμου. Γι αυτό και οι πιέσεις των ελαστικών μας πρέπει να είναι όσο ακριβώς (ελέγχονται με τα ελαστικά κρύα) συνιστά ο κατασκευαστής, ενώ στην περίπτωση που διαθέτουμε ελαστικά στο όριο της ζωής τους, πρέπει να τα αντικαθιστούμε πριν ξεκινήσει το καλοκαίρι και όχι να περιμένουμε να περάσει αυτό, γιατί ενδέχεται η παλαιότητα σε συνδυασμό με την υψηλή θερμοκρασία, να μας δώσει δυσάρεστες εκπλήξεις.

  • Η στήλη και το Κέντρο Οδικής Ασφάλειας DRIVEN, σας ευχόμαστε καλά και ασφαλή χιλιόμετρα, με την σκέψη πάντα στο ότι, στο τέλος του καλοκαιριού πρέπει να είμαστε όλοι πίσω στις «βάσεις» μας, ξεκούραστοι, χαρούμενοι και ακέραιοι.

Νίκος Τσάδαρης

newsbeast.gr



Πηγή