Έρχεται plug-in υβριδική BMW Σειρά 7
Η BMW παρουσίασε τις plug-in υβριδικές εκδόσεις που θα πλαισιώσουν την BMW Σειρά 7 στο λανσάρισμά της, την άνοιξη του 2019. Συνδυάζουν σπορ στυλ, ανέσεις ταξιδιού και το ευχάριστο περιβάλλον των κορυφαίων μοντέλων της μάρκας με ένα υψηλό επίπεδο απόδοσης, καθώς και τη δυνατότητα αθόρυβης, πλήρως ηλεκτρικής οδήγησης με μηδενικούς ρύπους.
Αυτή η τεχνολογία προσφέρεται σε τρεις εκδόσεις: 745e, 745Le (long version) και 745Le xDrive με μακρύτερο μεταξόνιο και έξυπνη τετρακίνηση.
Το plug-in υβριδικό τους σύστημα περιλαμβάνει τώρα έναν 6κύλινδρο εν σειρά βενζινοκινητήρα και μία ακόμα πιο εξελιγμένη μπαταρία με αυξημένη χωρητικότητα. Η εξέλιξη έναντι του προηγούμενου μοντέλου αντανακλάται στην αύξηση ισχύος και ροπής καθώς και στις βελτιωμένες τιμές ηλεκτρικής αυτονομίας, κατανάλωσης και εκπομπών CO2.
Υπάρχει μία αναβάθμιση των δυναμικών επιδόσεων που παράγονται με ηλεκτρική υποβοήθηση επιτάχυνσης και είναι αντιληπτή στην ταχεία απόκριση του κινητήρα, καθώς και μία αύξηση στην απόδοση, λόγω της ηλεκτρικής υποβοήθησης. Όταν ο διακόπτης χαρτογράφησης είναι στην επιλογή Sport mode, είναι διαθέσιμη η συνολική ισχύς συστήματος των 394 ίππων, ενώ σε μια γρήγορη εκκίνηση, η μέγιστη συνολική ροπή μπορεί να φτάσει τα 600 Nm.
Το νέο σύστημα κίνησης προσφέρει στα plug-in υβριδικά μοντέλα της νέας Σειράς 7 καλύτερη επιτάχυνση. Η νέα 745e επιταχύνει σε 5.2 δευτερόλεπτα από 0 στα 100 χλμ, ενώ η 745Le χρειάζεται 5.3 δεύτερα. Από την άλλη, η 745Le xDrive φτάνει στην ίδια ταχύτητα από στάση, μέσα σε 5.1 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα και για τα τρία μοντέλα (με ηλεκτρονικό κόφτη) περιορίζεται στα 250 χλμ/ώρα.
Η νέα μπαταρία υψηλής τάσης, έχει τώρα αυξημένη χωρητικότητα 12.0 kWh που δημιουργεί τη βάση για επέκταση της ηλεκτροκίνησης, μηδενικούς ρύπους και σχεδόν αθόρυβη οδήγηση με ένα πολυτελές sedan και πέραν των ορίων πόλης. Στο Hybrid mode, οι νέες 7άρες BMW ταξιδεύουν με ταχύτητα έως 110 χλμ/ώρα (20 χλμ ταχύτερα από τις προκατόχους τους) αμιγώς με ηλεκτροκίνηση. Ο κινητήρας καύσης δεν παρεμβαίνει πριν το όχημα ανεβάσει υψηλότερη ταχύτητα που απαιτεί ένα ιδιαίτερα υψηλό φορτίο.
Στο Electric mode, η ισχύς του ηλεκτροκινητήρα και μόνο είναι αρκετή για την επίτευξη 140 χλμ/ώρα. Η ηλεκτρική αυτονομία της νέας 745e είναι μεταξύ 54 και 58 χλμ, ενώ της νέας 745Le αντίστοιχα από 52 έως 55 χλμ. και η 745Le xDrive προσφέρει ηλεκτρική αυτονομία 50 – 54 χλμ.
Οι τιμές κατανάλωσης καυσίμου και εκπομπών ρύπων των μεγάλων sedan με plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης έχουν βελτιστοποιηθεί. Για την 745e, η κατανάλωση μικτού κύκλου μετρήθηκε στα 2.3 – 2.1 λτ/100 χλμ, κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας στο μικτό κύκλο 15.6 – 15.1 kWh/100 χλμ και εκπομπές CO2 από 52 – 48 γρ/χλμ. Οι αντίστοιχες τιμές για την 745Le είναι 2.3 – 2.2 λτ/100 χλμ, 15.7 – 15.6 kWh/100 χλμ και 53 – 50 γρ/χλμ. Τέλος, η νέα 745Le xDrive φτάνει σε επίπεδο 2.6 – 2.3 λτ/100 χλμ, 16.3 – 15.8 kWh/100 χλμ και 59 – 52 γρ/χλμ.
Ο ηλεκτροκινητήρας των plug-in υβριδικών μοντέλων είναι ενσωματωμένος στο 8τάχυτο κιβώτιο Steptronic. Στο φρενάρισμα και το ρολάρισμα, λειτουργεί ως γεννήτρια, τροφοδοτώντας με ενέργεια τη μπαταρία υψηλής τάσης μέσω του συστήματος ανάκτησης. Η μπαταρία ιόντων λιθίου επίσης χρησιμεύει για να τροφοδοτεί το δίκτυο συστημάτων του αυτοκινήτου. Επιπλέον, αυτή η ενέργεια μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τη λειτουργία του στάνταρ, βοηθητικού συστήματος κλιματισμού. Η μπαταρία υψηλής τάσης τοποθετείται κάτω από τα πίσω καθίσματα, ενώ το ρεζερβουάρ των 46 λίτρων βρίσκεται πάνω από τον πίσω άξονα. Αυτό σημαίνει ότι η χωρητικότητα του χώρου αποσκευών των plug-in υβριδικών μοντέλων περιορίζεται ελάχιστα. Επιπλέον, η χωρητικότητα των 420 λτ μπορεί να επεκταθεί ανάλογα με τις ανάγκες μέσω της στάνταρ λειτουργίας των διαιρούμενων 40:20:40 και αναδιπλούμενων πλατών των πίσω καθισμάτων.
Το σετάρισμα του αυτοκινήτου και το πρόγραμμα λειτουργίας του συστήματος οδήγησης μπορεί να επιλέγεται μέσω μπουτόν στην κεντρική κονσόλα. Εδώ, ο επιλογέας χαρτογράφησης προσφέρει τα προγράμματα Sport για ένα δυναμικό σετάρισμα και Adaptive που προσαρμόζεται στο οδηγικό στυλ και τις συνθήκες καθώς και τρία προγράμματα λειτουργίας Hybrid, Electric και Battery Control.
Το Hybrid mode είναι η στάνταρ ρύθμιση που ενεργοποιεί ένα ισορροπημένο σετάρισμα και τη βέλτιστη συνεργασία μεταξύ κινητήρα καύσης και ηλεκτροκινητήρα. Πιέζοντας το μπουτόν Hybrid δύο φορές, το πρόγραμμα ενεργοποιείται σε έκδοση βελτιστοποιημένης απόδοσης (Hybrid Eco Pro), που μειώνει σημαντικά την κατανάλωση. Η λειτουργία ρολαρίσματος είναι ένας από τους παράγοντες που συμβάλλουν σε αυτό. Εδώ, η ηλεκτρική υποβοήθηση επιτάχυνσης είναι διαθέσιμη μόνο μέσω kick-down.
Επίσης, μπορεί να επιλεγεί το Electric mode ως στάνταρ ρύθμιση μέσω του μενού iDrive. Το πρόγραμμα αυτό προορίζεται αμιγώς για ηλεκτροκίνηση. Ένας χαρακτηριστικός ήχος που παράγεται ειδικά για τα ηλεκτροκίνητα μοντέλα BMW χρησιμοποιείται για ακουστική προστασία των πεζών, και εκπέμπεται μέσω ενός ηχείου. Ο ήχος που παράγεται στις χαμηλές ταχύτητες δηλώνει μεν την παρουσία του οχήματος αλλά δεν επηρεάζει την άνεση των επιβατών του.
Σε Sport mode, ο ηλεκτροκινητήρας δεν χρησιμοποιείται ανεξάρτητα, αλλά μόνο για την υποστήριξη του κινητήρα καύσης. Η ρύθμιση Battery Control χρησιμεύει για να διατηρεί την κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας υψηλής τάσης σε ένα προκαθορισμένο επίπεδο από τον οδηγό. Στον αυτοκινητόδρομο, για παράδειγμα, τα αποθέματα ενέργειας μπορούν να αποθηκεύονται ή ακόμα και να αυξάνονται για να χρησιμοποιηθούν αργότερα για οδήγηση στην πόλη χωρίς ρύπους.
Το επιλεγμένο πρόγραμμα λειτουργίας απεικονίζεται στον πίνακα οργάνων νέας σχεδίασης, και αναγνωρίζεται εύκολα μέσω του σχετικού χρώματος. Η ηλεκτροκίνηση εξακολουθεί να είναι άμεσα αναγνωρίσιμη μέσω περιοχών επισημασμένων με μπλε στο ταχύμετρο και στην ένδειξη παραγόμενης ισχύος. Αυτό εμφανίζει επίσης καθαρά τα όρια εκκίνησης για τον κινητήρα καύσης και τα όρια ισχύος και ταχύτητας που προβλέπονται για την ηλεκτροκίνηση. Κατά τη φόρτιση της μπαταρίας υψηλής τάσης, ο οδηγός μπορεί να βλέπει όλες τις σχετικές πληροφορίες στον πίνακα οργάνων, όπως επίπεδο και διάρκεια φόρτισης, ρεύμα φόρτισης, τρέχουσα διαθέσιμη ηλεκτρική αυτονομία και επιλεγμένη ώρα επόμενης αναχώρησης καθώς και το επιλεγμένο επίπεδο κλιματισμού. Οι πληροφορίες αυτές παρέχονται και εκτός του αυτοκινήτου.
Το πακέτο αισθητικής αναβάθμισης Pure Excellence και το M sport διατίθενται προαιρετικά για τις νέες 745e, BMW 745Le και BMW 745Le xDrive. Όλα τα συστήματα υποστήριξης οδηγού διατίθενται κανονικά, όπως και η πλήρης γκάμα προαιρετικού εξοπλισμού για την αναβάθμιση της άνεσης και, με εξαίρεση το Executive Drive Pro, όλα τα συστήματα ανάρτησης της νέας Σειράς 7.
Από το καλοκαίρι του 2019, νέες ψηφιακές υπηρεσίες θα διατίθενται για τα plug-in υβριδικά μοντέλα της Σειράς 7 που κάνουν τη φόρτιση της μπαταρίας κατά τη διάρκεια του ταξιδιού ακόμα πιο εύκολη. Με την επιλογή ενός δημόσιου σταθμού φόρτισης, το σύστημα πλοήγησης παρέχει επίσης στον οδηγό μία λίστα με προτεινόμενα ξενοδοχεία, εστιατόρια, café, τουριστικά αξιοθέατα και πολιτιστικά ιδρύματα στην περιοχή. Επιπλέον, ο πελάτης λαμβάνει πρόβλεψη διαθεσιμότητας σταθμού φόρτισης. Ειδικότερα, οι πελάτες ChargeNow μπορούν να κάνουν κράτηση του κατάλληλου σταθμού φόρτισης για περιορισμένη ώρα απευθείας από το αυτοκίνητό τους.
Επιπλέον, ο προσωπικός βοηθός BMW Intelligent Personal Assistant στα plug-in υβριδικά μοντέλα της νέας Σειράς 7 διευκολύνει τη ζωή του οδηγού. Μεταξύ άλλων, αυτό περιλαμβάνει την επιλογή μιας «εμπειρίας», όπως συνδυασμό κλιματισμού καθισμάτων, λειτουργία μασάζ, θερμοκρασία εσωτερικού, διάχυση αρώματος και σκίαση βάσει των καθορισμένων Experience Modes. Τέλος, η αναζήτηση χώρων στάθμευσης και επιλογών φόρτισης υποστηρίζεται επίσης από το Intelligent Personal Assistant.
Νίκος Τσάδαρης