Ερχονται οι εικονικές ταμειακές με ηλεκτρονικές αποδείξεις


Ως προς τις παλαιές, κλασικές ταμειακές μηχανές, μέχρι την απόσυρσή τους και μέχρι να μεταβούν στο νέο σύστημα (υποχρεωτικά σε ένα χρόνο), στην τυπωμένη απόδειξη θα υπάρχει QR Code (φωτ. ΑΠΕ).

Οι εικονικές ταμειακές μηχανές, (VCR) οι οποίες όχι μόνο θα είναι συνδεδεμένες με την εφορία αλλά θα αποστέλλουν ηλεκτρονικά τις αποδείξεις στους καταναλωτές με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο ή με sms, μπαίνουν σύντομα στη ζωή μας. 

Τέλος το χαρτί

Επί της ουσίας μπαίνει τέλος στις ταμειακές μηχανές όπως τις γνωρίζουμε. Αντικαθίστανται από ειδικό λογισμικό μέσω του οποίου, όταν «ετοιμάζεται» απόδειξη προς έκδοση, θα επικοινωνεί σε πραγματικό χρόνο με την ΑΑΔΕ. Θα αποστέλλονται τα στοιχεία της απόδειξης και εν συνεχεία η επιχείρηση θα λαμβάνει τον μοναδικό αριθμό καταχώρισης (ΜΑΡΚ). Με τον ΜΑΡΚ θα επιβεβαιώνεται η εγκυρότητα της συναλλαγής. Η επιχείρηση από την πλευρά θα έχει τη δυνατότητα να την τυπώσει ή να στείλει με sms ή email.

Ηδη αρκετές επιχειρήσεις έχουν σταματήσει να εκδίδουν τυπωμένες αποδείξεις και αποστέλλουν στους πελάτες τους την ηλεκτρονική απόδειξη. Βέβαια, στην παρούσα φάση οι ανωτέρω επιχειρήσεις μέχρι σήμερα δεν ήταν συνδεδεμένες με την εφορία, κάτι όμως που μπορούν να πράξουν πλέον, καθώς έχει τεθεί σε εφαρμογή το νέο σχέδιο.

Σε ό,τι αφορά τις παλαιές κλασικές ταμειακές μηχανές, μέχρι την απόσυρσή τους και μέχρι να μεταβούν στο νέο σύστημα (υποχρεωτικά σε ένα χρόνο), στην τυπωμένη απόδειξη θα υπάρχει QR Code. Με το smartphone o καταναλωτής που θα λαμβάνει την απόδειξη θα μπορεί σκανάροντάς την να διαπιστώνει τη γνησιότητά της και εν συνεχεία να ενημερώνει την ΑΑΔΕ.

Σημειώνεται ότι χρήση της νέας ψηφιακής πλατφόρμας της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, myDATA, μπορούν πλέον να κάνουν όλες οι επιχειρήσεις της χώρας. Ηδη η Επιτροπή Ελέγχου Καταλληλότητας για την έγκριση λογισμικού υπηρεσιών παρόχων ηλεκτρονικής έκδοσης στοιχείων της ΑΑΔΕ –στην οποία συμμετέχουν και εκπρόσωποι της αγοράς από τον ΣΕΒ και τον ΣΕΠΕ– χορήγησαν τις πρώτες τέσσερις άδειες καταλληλότητας για λογισμικά ψηφιακής τιμολόγησης, που έχουν αναπτυχθεί από ισάριθμες εταιρείες.

Ηλεκτρονικά τιμολόγια

Οσες επιχειρήσεις επιλέξουν να χρησιμοποιούν τις υπηρεσίες αυτών των παρόχων μπορούν αυτόματα να διαβιβάζουν τα παραστατικά εσόδων, που εκδίδουν, στην πλατφόρμα myDATA (my Digital Accounting and Tax Application) στον ιστότοπο mydata.aade.gov.gr. Η διαδικασία αδειοδότησης είναι διαρκής και οι ενδιαφερόμενες επιχειρήσεις μπορούν να ενημερώνονται για τους αδειοδοτημένους παρόχους στον ιστότοπο της ΑΑΔΕ.

Η διαβίβαση των παραστατικών ψηφιακής τιμολόγησης γίνεται με ευθύνη του παρόχου, σε πραγματικό χρόνο, και αυτόματα, με την έκδοση των

παραστατικών.

Τα προς έκδοση ψηφιακά τιμολόγια υποβάλλονται σε βασικούς ελέγχους από την πλατφόρμα myDATA και σημαίνονται με τον μοναδικό αριθμό καταχώρισης – ΜΑΡΚ, ο οποίος συνοδεύει υποχρεωτικά κάθε τιμολόγιο, που εκδίδεται από αδειοδοτημένο λογισμικό.

Η ηλεκτρονική τιμολόγηση μέσω παρόχου βελτιώνει την αξιοπιστία των συναλλαγών, καθώς οποιοσδήποτε μπορεί να ελέγξει σε ιστοσελίδα του παρόχου την αυθεντικότητα ενός τιμολογίου, με χρήση του QR code, που φέρουν υποχρεωτικά τα ψηφιακά τιμολόγια.

Ψηφιακή μεταρρύθμιση

Σύμφωνα με τον διοικητή της ΑΑΔΕ Γιώργο Πιτσιλή, «με την πιστοποίηση των πρώτων παρόχων ψηφιακής έκδοσης στοιχείων της ΑΑΔΕ, μπαίνει σε πλήρη λειτουργία το πρώτο στάδιο μιας μεγάλης και σημαντικής ψηφιακής μεταρρύθμισης. Η ενεργοποίηση της πλατφόρμας myDATA έχει πολλαπλά οφέλη για όλους: για τις επιχειρήσεις, διότι μειώνεται το κόστος λειτουργίας τους, μέσω της αυτοματοποίησης διαδικασιών, αλλά και γιατί αποφεύγουν τις περιπτώσεις πλαστών και εικονικών τιμολογίων. Για το κράτος, άρα και για τους πολίτες, διότι περιορίζεται σημαντικά η φοροδιαφυγή και ελέγχονται αποτελεσματικότερα οι συναλλαγές, τόσο μεταξύ επιχειρήσεων όσο και μεταξύ επιχειρήσεων και καταναλωτών».

kathimerini.gr