Ετσι παράγονται τα πιστοποιημένα ακριβή αντίγραφα αρχαιοτήτων -Στου Ρέντη, χειροποίητα [βίντεο]
Τα εργαστήρια του Ταμείου Αρχαιολογικών Πόρων είναι τα μόνα που παράγουν πιστοποιημένα ακριβή αντίγραφα των αριστουργημάτων των μουσείων μας.
Λειτουργούν στην περιοχή του Αγίου Ιωάννη Ρέντη σε σύγχρονα εξοπλισμένες εγκαταστάσεις, που περιλαμβάνουν και εργαστήρια συντήρησης.
Εργαστήρια παραγωγής αντιγράφων του ΤΑΠ λειτουργούν και στην Πέλλα.
Η συλλογή των εργαστηρίων του ΤΑΠ αποτελείται από ακριβή αντίγραφα αντιπροσωπευτικών μουσειακών εκθεμάτων και εμπλουτίζεται συνεχώς με νέες εκμαγεύσεις.
Αντίγραφα για μουσεία φτιαγμένα στο χέρι
Τα ακριβή αντίγραφα φτιάχνονται στο χέρι, με υψηλή τεχνογνωσία, από ταλαντούχους γλύπτες, ζωγράφους, συντηρητές και τεχνίτες. Διατίθενται στα πωλητήρια του ΤΑΠ σε αρχαιολογικούς χώρους, μνημεία και μουσεία της χώρας. Επίσης, αποστέλλονται σε πανεπιστήμια και συναφή ιδρύματα για εκπαιδευτικούς σκοπούς.
Οπως αναφέρει το Υπουργείο Πολιτισμού, το 2016, με την τροποποίηση του άρθρου 2 του αρχαιολογικού νόμου 3028/2002, κατοχυρώθηκε θεσμικά ότι οι μήτρες (τα εκμαγεία που παράγονται από τα πρωτότυπα έργα) και τα μοντέλα (τα πρώτα αντίτυπα που παράγονται από τις μήτρες) φυλάσσονται αποκλειστικά στο ΤΑΠ και απαγορεύεται να κυκλοφορούν στην αγορά.
Μόνο σε μουσεία, δεν κυκλοφορούν στην αγορά
Ακριβή αντίγραφα είναι μόνο εκείνα που παράγονται με εκμαγεύσεις από τα μοντέλα και φέρουν την αυθεντική σφραγίδα του ΤΑΠ ενσωματωμένη κατά την παραγωγή τους, διαφυλάσσοντας την υψηλή υπεραξία των αριστουργημάτων των μουσείων μας για το Ελληνικό Δημόσιο.
Ακριβή αντίγραφα αρχαιοτήτων για τα πωλητήρια μουσείων
Η μοναδικότητα των αντιγράφων που παράγονται στα εργαστήρια του Ταμείου Αρχαιολογικών Πόρων (ΤΑΠ) και διατίθενται στα πωλητήρια των μνημείων και μουσείων του Υπουργείου Πολιτισμού προβάλλεται με αποδέκτη το εγχώριο και διεθνές κοινό στο παρακάτω σποτ που δημιούργησε το ΤΑΠ με τίτλο «Εκμαγεύοντας»
Δείτε τη διαδικασία στο παρακάτω βίντεο
To σποτ «Εκμαγεύοντας» δημιουργήθηκε βασισμένο σε ιδέα-σενάριο της Μιμίκας Γιαννοπούλου, σε σκηνοθεσία Μιχάλη Ασθενίδη, ενώ την οργάνωση και το συντονισμό της παραγωγής ανέλαβε η Μαρίνα Γαλανοπούλου.