Έτσι θα «βλέπει» η Eφορία τους πελάτες μιας επιχείρησης – Ποιος θα είναι ο ρόλος του ψηφιακού πελατολογίου
Εντός του μήνα αναμένεται να ενεργοποιηθεί το ψηφιακό πελατολόγιο μέσω του οποίου η Eφορία θα «βλέπει» τους πελάτες μιας επιχείρησης αλλά και θα τους «μετράει». Ουσιαστικά με το μέτρο αυτό, η φορολογική διοίκηση θα μπορεί να παρακολουθεί τους πελάτες των ελεύθερων επαγγελματιών και των επιχειρήσεων σε πραγματικό χρόνο.
Επίσης με τον τρόπο αυτόν θα καταγράφονται όλοι οι πελάτες σε ψηφιακή μορφή αλλά και θα διασυνδέεται το ψηφιακό πελατολόγιο με το σύστημα MyDATA, προκειμένου να διαπιστώνεται αν έχουν εκδοθεί οι απαιτούμενες αποδείξεις.
Τι είναι το ψηφιακό πελατολόγιο
Με το ψηφιακό πελατολόγιο φορολογικές αρχές θα έχουν άμεση πρόσβαση σε πληροφορίες για την πελατειακή κίνηση των επιχειρήσεων και έτσι θα μπορούν να διασταυρώνουν τα δεδομένα που θα δηλώνονται στο MyDATA αναφορικά με την έκδοση των αποδείξεων.
Σημειώνεται δε πως το νέο ψηφιακό σύστημα αποτελεί τη σύγχρονη έκδοση των πρόσθετων βιβλίων που τηρούνταν από επαγγελματίες έως το 2012. Στο παρελθόν, τα πρόσθετα βιβλία ήταν υποχρεωτικά σε χειρόγραφη μορφή για επαγγελματίες, όπως για:
- οδοντιάτρους
- γιατρούς
- κέντρα αισθητικής,
- γυμναστήρια
- συνεργεία αυτοκινήτων. Σε αυτά καταγράφονταν τα στοιχεία κάθε πελάτη που εισερχόταν στην επαγγελματική εγκατάσταση και η επιχείρηση ήταν υποχρεωμένη να εκδίδει απόδειξη παροχής υπηρεσιών. Με την καθιέρωση του νέου Κώδικα Φορολογικών Διαδικασιών, αυτά τα βιβλία καταργήθηκαν, αλλά τώρα επανέρχονται σε ψηφιακή μορφή, προσαρμοσμένα στις απαιτήσεις του σύγχρονου φορολογικού συστήματος.
Ψηφιακό πελατολόγιο: Ποιους κλάδους αφορά
Το ψηφιακό πελατολόγιο σε πρώτη φάση θα εφαρμοστεί
1.στους κλάδους που σχετίζονται με την παροχή υπηρεσιών σε οχήματα:
Αναλυτικά το μέτρο αυτό αφορά μεταξύ άλλων σε:
- συνεργεία αυτοκινήτων,
- βουλκανιζατέρ,
- ηλεκτρολογεία,
- επιχειρήσεις φανοποιείων,
- χώρους στάθμευσης,
- πλυντήρια αυτοκινήτων
- εταιρείες ενοικίασης και πώλησης οχημάτων
2.στις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον τομέα της διοργάνωσης εκδηλώσεων:
Αναλυτικά το μέτρο αυτό θα εφαρμοστεί σε:
- επιχειρήσεις διοργάνωσης γάμων,
- βαπτίσεις
- πάρτι,
- εταιρείες catering,
- και σε χώρους διεξαγωγής εκδηλώσεων όπως σε κτήματα και σε αίθουσες δεξιώσεων.
.