F1: Επιστροφή στη δράση, στο Ζάντβοορτ


 

Σχεδόν έναν μήνα μετά, το κορυφαίο παγκόσμιο πρωτάθλημα των τεσσάρων τροχών ξαναμπαίνει στην πίστα, με το Grand Prix Ολλανδίας. 

Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΜΕΧΡΙ ΤΩΡΑ…

Το 2023 στη Formula 1, ανήκει εξ’ ολοκλήρου στον Μαξ Φερστάπεν και τη Red Bull Racing. Οι “ταύροι” έχουν το απόλυτο των νικών φέτος σε 12 αγώνες και στους 10 από αυτούς, ο Ολλανδός παγκόσμιος πρωταθλητής έχει πάρει την καρό σημαία με άνεση.

Red Bull Content Pool

Κάτι η δυναμική της RB19, κάτι ο αμείλικτος Φερστάπεν, το πρωτάθλημα της F1 έχει γίνει ιστορία του… ενός το 2023. Ωστόσο, δεν αποκλείεται το δεύτερο μισό της σεζόν να διαφέρει πολύ από το πρώτο.

McLaren και Mercedes έδειξαν πολύ καλά στοιχεία απόδοσης και ταχύτητας σε μερικούς αγώνες μέχρι τώρα, με τις αναβαθμίσεις να πιάνουν τόσο. Δεν μπορεί να ειπωθεί το ίδιο για τη Ferrari που είναι… με τις μέρες της και αυτές δεν είναι πολλές.

Η ΑΠΑΙΤΗΤΙΚΗ ΠΙΣΤΑ ΤΟΥ ΖΑΝΤΒΟΟΡΤ

Παρότι τις περισσότερες φορές, η επιστροφή από τη θερινή διακοπή γινόταν στο Σπα του Βελγίου, αυτή τη χρονιά τα πράγματα είναι διαφορετικά και το παγκόσμιο πρωτάθλημα ταξιδεύει στην Ολλανδία και το Ζάντβοορτ.

Πρόκειται για μία από τις πιο απαιτητικές πίστες στο καλεντάρι της Formula 1, παραδοσιακά. Οι οδηγοί του grid την έχουν χαρακτηρίσει με πολλούς τρόπους τα τελευταία τρία χρόνια που έχει επιστρέψει στο πρόγραμμα του παγκοσμίου πρωταθλήματος.

«Πολύ γρήγορη», «παλαβή», «τρελή» και «παλιομοδίτική» είναι μερικά μόνο από τα σχόλια των πρωταγωνιστών. Το τελευταίο είναι ένα που θα το σκεφτεί ο οποιοσδήποτε δει τη χάραξη του ολλανδικού σιρκουί.

Mercedes AMG F1

Στο Ζάντβοορτ, τα ελαστικά ταλαιπωρούνται πολύ με τις πολλαπλές και συνεχείς στροφές υψηλής ταχύτητας, με τις στροφές 3 και 14 να ξεχωρίζουν για την πίεση που ασκούν στις γόμες. Η παλιά άσφαλτος και οι… υπερυψωμένες στροφές από την άλλη, τρομάζουν κάποιον που δεν έχει συνηθίσει σε τέτοια χάραξη τα σύγχρονα μονοθέσια, ενώ μας δίνουν να καταλάβουμε πόσο παλιά είναι η πίστα.

Απολαύστε τον Μαξ Φερστάπεν στη πρώτη του δοκιμή της νέας σχεδίασης του Ζάντβοορτ:

Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ GRAND PRIX ΟΛΛΑΝΔΙΑΣ

Το σιρκουί άνοιξε για πρώτη φορά το 1948, όπως και το Σίλβερστοουν, ενώ φιλοξένησε Grand Prix της F1 πρώτη φορά το μακρινό 1952, με νικητή τότε τον Αλμπέρτο Ασκάρι με τη Ferrari.

Η Ολλανδία είχε τη χαρά να βλέπει μονοθέσια να τρέχουν εκεί κάθε χρόνο μέχρι το 1985. Το Grand Prix Ολλανδίας έπαψε τότε να διεξάγεται, λόγω έλλειψης οικονομικής υποστήριξης για τη συντήρηση της πίστας, ενώ είχαν εγερθεί και πολλά ερωτήματα σχετικά με την ασφάλεια γύρω από τον χώρο.

Το 2019 “έσκασε” ξαφνικά ανακοίνωση η οποία ενημέρωσε για την επιστροφή του Ζάντβοορτ στο καλεντάρι του 2020. Φυσικά, εκείνος ο αγώνας δεν διεξήχθη ποτέ λόγω της εξάπλωσης του κορονοϊού.

Από το 2021 όμως, οι φίλαθλοι έχουν τη χαρά να παίρνουν μία “γεύση” από μία παλιά και εντελώς διαφορετική εποχή της Formula 1.

ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΟΥ ΣΙΡΚΟΥΙ ΣΕ ΑΡΙΘΜΟΥΣ

Η πίστα του Ζάντβοορτ έχει μήκος 4,259 χιλιόμετρα, ενώ η συνολική απόσταση ενός αγώνα με 72 γύρους, φτάνει τα 306,648 χιλιόμετρα. Διαθέτει 14 στροφές και δύο ζώνες DRS.

Το ρεκόρ γύρου εκεί το κατέχει ο Λιούις Χάμιλτον από το 2021, που είχε σημειώσει 1:11.097.

Pirelli Motorsport
ΤΟ ΦΑΒΟΡΙ ΤΟΥ ΑΓΩΝΑ

Είναι στην πατρίδα του και όλη η κερκίδα θα είναι στα χρώματα “οράνιε”. Επίσης, κέρδισε και στα δύο τελευταία Grand Prix εκεί, προκαλώντας πανικό στην εξέδρα και τον “πορτοκαλί στρατό”.

Ο Μαξ Φερστάπεν θα είναι και στο Grand Prix Ολλανδίας το απόλυτο φαβορί για τη νίκη και οποιοδήποτε άλλο αποτέλεσμα θα αποτελέσει έκπληξη ή θα έχει έρθει λόγω συγκεκριμένων συγκυριών.

Red Bull Content Pool

Σε κάθε περίπτωση, οι φίλοι της Formula 1 θα απολαύσουμε για τρίτη σερί χρονιά μία παραδοσιακή, μία κλασική, μία… παλιομοδίτικη πίστα.

Επιμέλεια: Γιώργος Ανανίδας





ertsports.gr