Γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου: Πέντε πράγματα που πιθανόν να μην γνωρίζετε για αυτό το σπουδαίο έργο
Πέρασαν κιόλας 16 χρόνια από τότε που η Γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου ή πιο επίσημα Γέφυρα Χαρίλαος Τρικούπης ολοκληρώθηκε και επίσημα και ξεκίνησε τη λειτουργία μετά από πολλά χρόνια σχεδιασμών, αναβολών και εργασιών. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη γέφυρα της Ελλάδας, μια σπουδαία κατασκευή και ένα έργο που άλλαξε τη σύνδεση μεταξύ Πελοποννήσου και υπόλοιπης δυτικής ηπειρωτικής Ελλάδας.
Αλήθεια πόσες λεπτομέρειες γνωρίζεις για την μεγαλύτερη καλωδιωτή γέφυρα της Ελλάδας; Πάντα υπάρχει κάτι καινούριο και ενδιαφέρον που πιθανόν δεν γνωρίζεις. Δες πέντε πράγματα που το πιθανότερο δεν γνωρίζεις για τη γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου.
1. Κατασκευή που αντέχει σε πολύ ισχυρό σεισμό
Η γέφυρα Χαρίλαος Τρικούπης έχει σχεδιαστεί για να αντέχει φυσικά φαινόμενα και σεισμούς. Συγκεκριμένα μπορεί να αντέξει ακόμη και έως 6,5 ρίχτερ περίπου, ισχυρούς ανέμους και τεκτονικές μετακινήσεις και γενικότερα φυσικά φαινόμενα τα οποία υπερβαίνουν σε μεγέθη τα αντίστοιχα της περιοχής.
2. Γιατί έλαβε αυτό το όνομα
Η Γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου πήρε το όνομά της από τον πρώτο πρωθυπουργό της Ελλάδας ο οποίος στην πραγματικότητα μίλησε για την ανάγκη δημιουργίας μιας γέφυρας που να συνδέει το Ρίο με το Αντίρριο. Ο Χαρίλαος Τρικούπης ανακοίνωσε αυτή του την άποψη στο Κοινοβούλιο το 1889, αλλά τότε δεν υπήρχαν οι πόροι για να γίνει ένα τέτοιο έργο. Δεν θα μπορούσε ίσως να φανταστεί ότι έναν αιώνα το όραμά του έγινε πραγματικότητα.
3. Ξεχωρίζει σε όλο τον κόσμο
Κάτι που μπορεί επίσης να μην ξέρεις είναι ότι η γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου είναι η μεγαλύτερη σε μήκος καλωδιωτή γέφυρα πολλαπλών ανοιγμάτων στον κόσμο έχοντας συνεχές και πλήρως αναρτημένο κατάστρωμα 2.252 μέτρων. Όσον αφορά τα θεμέλιά της, βρίσκονται σε βάθος θαλάσσης που φτάνει τα 65 μέτρα και η διάμετρος των θεμελίων ανέρχεται σε 90 μέτρα.
4. Την έχει χτυπήσει κεραυνός
Κι όμως τη γέφυρα Χαρίλαος Τρικούπης την έχει χτυπήσει κεραυνός το 2005. Μάλιστα ένα από τα καλώδια έσπασε και έπεσε στην άσφαλτο. Και παρά το γεγονός η γέφυρα μπορεί να λειτουργήσει κανονικά με μείον δύο καλώδια, η κυκλοφορία έκλεισε για λίγες ώρες μέχρι να αποκατασταθεί η βλάβη.
5. Εκατομμύρια διελεύσεις
Στα 16 χρόνια λειτουργίας της γέφυρας από εκεί έχουν γίνει πάνω από 61 εκατομμύρια διελεύσεις. Από αυτές, το 84% είναι Ι.Χ. αυτοκίνητα.