Γιατί οι Ιταλοί πρόσθεσαν μια επιπλέον πόρτα στο καινούργιο ηλεκτρικό Fiat 500;
Η Fiat επιβεβαίωσε και επίσημα αυτό που ακουγόταν ως φήμη εδώ και αρκετό καιρό: την προσθήκη μια νέας έκδοσης στη γκάμα του ηλεκτρικού 500, η οποία έχει μια επιπλέον πόρτα από την πλευρά του συνοδηγού που ανοίγει αντίθετα από την εμπρός. Και στην παρουσία της οποίας οφείλεται η επίσημη ονομασία της που είναι Fiat 500 Electric 3+1.
Γιατί όμως μπήκαν οι Ιταλοί σε αυτή τη διαδικασία; Μα για να κάνουν το ηλεκτρικό 500 πιο πρακτικό. Και αυτό γιατί τα επιπλέον 6 εκατοστά του μήκους του αυτοκινήτου -συνολικά φτάνει τα 3,63 μέτρα- σε σχέση με το συμβατικό 500αράκι και τα +20 χιλιοστά του μεταξονίου του ούτε θαύμα χώρων το καθιστούν ούτε διευκολύνουν κατά πολύ τη μπελαλίδικη πρόσβαση στο πίσω του κάθισμα.
Η οποία τώρα με την παρουσία της επιπλέον πόρτας είναι πολύ πιο εύκολη, όπως πιο εύκολη είναι π.χ. και η τοποθέτηση παιδικού καθίσματος και ας είναι η πόρτα αυτή πολύ πιο μικρή από την εμπρός. Το μυστικό είναι βέβαια η απουσία μεσαίας κολώνας, που συμβάλλει και στην ασφάλεια μιας και η πίσω πόρτα δεν μπορεί να ανοίξει ανεξάρτητα.
Πρόκειται δηλαδή για ένα σύστημα αντίστοιχο με αυτό που είχε υιοθετήσει η Mazda στην τελευταία γενιά του RX-8, ενώ πόρτα μόνο από την πλευρά του συνοδηγού έχει παρουσιάσει πρώτη η Hyundai στο Veloster.
Σημαντικό στοιχείο της επιλογής από τους Ιταλούς της συγκεκριμένης λύσης είναι ότι η πρόσθετη πόρτα δεν επηρεάζει διόλου το μεγάλο ατού του 500: την εμφάνιση και το στυλ του που παραμένει εξαιρετικό. Και μάλιστα τόσο στο κουπέ όσο και στο κάμπριο. Ταυτόχρονα γίνεται και μια αναφορά στο αρχέτυπο 500 του 1957, οι δύο πόρτες του οποίου άνοιγαν προς τα πίσω.
Μαζί με το «3+1» παρουσιάστηκαν και τα επίπεδα εξοπλισμού του Fiat 500 Electric, που είναι τα Action, Passion και Icon, ενώ οι πωλήσεις του θα ξεκινήσουν με την ειδική έκδοση «La Prima».
H εισαγωγική Action θα έχει και άλλες τεχνικές προδιαγραφές για το σύστημα πρόωσής της, προκειμένου να είναι και οικονομικά πιο προσιτή. Έτσι η μπαταρία της θα έχει ενεργειακή χωρητικότητα 23,8 kWh και θα εξασφαλίζει αυτονομία 180 χιλιομέτρων -το αντίστοιχα νούμερα των άλλων εκδόσεων είναι 42 kWh και 320 χιλιόμετρα. Παράλληλα και ο ηλεκτροκινητήρας της θα αποδίδει 100 ίππους αντί για 120 και η τελική της ταχύτητα θα περιορίζεται στα 135 χλμ./ ώρα αντί για 150 χλμ./ ώρα των άλλων δύο. Επίσης θα μπορεί να φορτίζει με ταχυφορτιστή ισχύος έως 50 kW, τη στιγμή που οι πιο πλούσιες και ακριβές εκδόσεις μπορούν να ανέβουν μέχρι και τα 82 kW.