Γιγαντομαχία Google, Microsoft, Apple και Amazon
Τέσσερις κολοσσοί του διαδικτύου, η Google, η Microsoft, η Apple και η Amazon ετοιμάζουν τη δική τους εκδοχή για το «Netflix των παιχνιδιών», σε μία προσπάθεια να γίνουν ανταγωνιστικές στον τομέα της συνδρομητικής πλατφόρμας βίντεο – παιχνιδιών και να επεκταθούν στο gaming.
Ωστόσο η επέκταση σε έναν νέο τομέα όπως των βίντεο – παιχνιδιών είναι κάτι που εύκολα λέγεται αλλά δύσκολα επιτυγχάνεται ακόμη και αν είσαι τεχνολογικός κολοσσός, με τεράστιους πόρους σε χρήμα και ανθρώπινο δυναμικό. Το Netflix έφτασε στην κορυφή, επειδή μπόρεσε να ανιχνεύσει ένα κενό στην αγορά πριν από μερικά χρόνια. Κάτι παρόμοιο δεν υφίσταται στη βιομηχανία των βίντεο-παιχνιδιών.
Σύμφωνα με πληροφορίες του περιοδικού, Fortune, η Google αναμένεται να αποκαλύψει τη νέα της υπηρεσία στο συνέδριο Game Developer’s Conference που θα γίνει τον επόμενο μήνα στο Σαν Φρανσίσκο. Η κολοσσιαία μηχανή αναζήτησης φέρεται να ξοδεύει τεράστια ποσά για να κλείσει συμβόλαια με εταιρείες παιχνιδιών ώστε να πάρει τα δικαιώματα για τα παιχνίδια τους.
Η Apple επίσης έχει προχωρήσει στην δημιουργία μία υπηρεσία που θα δίνει τη δυνατότητα στους πελάτες να πληρώνουν μία συνδρομή για να έχουν πρόσβαση σε μία σειρά από τίτλους. Χθες ο διευθύνων σύμβουλος της Apple Τιμ Κουκ παρουσίασε μια νέα συνδρομητική υπηρεσία για βιντεοπαιχνίδια (gaming). Η νέα πλατφόρμα της Apple Arcade θα προσφέρει 200 βιντεοπαιγνίδια, από τα οποία πάνω από τα μισά θα είναι αποκλειστικά. Θα είναι προσβάσιμα μέσω επιτραπέζιων, φορητών υπολογιστών και «έξυπνων» κινητών τηλεφώνων, ενώ θα είναι δυνατό επίσης να τα παίξει κανείς και χωρίς σύνδεση στο διαδίκτυο (offline), αντίθετα με τη νέα online πλατφόρμα gaming Google Stadia. Θα ξεκινήσει σε περίπου 150 χώρες φέτος το φθινόπωρο, αλλά δεν ακόμη δεν έχει ανακοινωθεί το ύψος της συνδρομής
Η υπηρεσία της Microsoft θα δίνει τη δυνατότητα στους χρήστες να παίζουν βίντεο-παιχνίδια οποτεδήποτε σε οποιαδήποτε συσκευή και όχι μόνο στην κονσόλα της Microsoft, το Xbox, σύμφωνα με αποκαλύψεις τους Business Insider. Η Amazon επίσης φτιάχνει μία συνδρομητική υπηρεσία για παιχνίδια και, όπως και η Google, είναι σε διαπραγματεύσεις με πολλές εταιρείες.
Οι συνδρομές για τα παιχνίδια δεν είναι κάτι καινούργιο, όμως οι νέες υπηρεσίες streaming που λένε οι εταιρείες στοχεύον να αλλάξουν όχι μόνο το λογισμικό, αλλά και την επεξεργασία του παιχνιδιού στο cloud. Αυτό είναι μία πολύ σημαντική αλλαγή στη βιομηχανία παιχνιδιών, καθώς ουσιαστικά θα καταργήσει την ανάγκη των παιχτών να αγοράζουν την κασέτα με το παιχνίδι, ενώ σε άλλες περιπτώσεις θα καταργήσει και την ανάγκη αγοράς ακριβού και ειδικού hardware, όπως κονσόλες, για να παίξει κανείς.
Αυτό φυσικά σημαίνει ότι οι εταιρείες που φτιάχνουν παιχνίδια δεν έχουν κανένα λόγο να συνεργαστούν με τους τεχνολογικούς κολοσσούς. Πράγμα που φυσικά σημαίνει ότι οι κολοσσοί της τεχνολογίας, για να τους πείσουν, θα πρέπει να δώσουν πάρα πολλά χρήματα για να αγοράσουν τα νέα τους παιχνίδια.
economistas.gr