ΓΣΕΕ: Δικαιώθηκε 99,2% των καταναλωτών για καταγγελίες που έγιναν το 2022
Στο 92% ανέρχεται το ποσοστό των καταναλωτών,οι οποίοι δικαιώθηκαν για τις καταγγελίες που έκαναν το 2022, έπειτα από συναλλαγές τους, όπως αναφέρει η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας της ΓΣΕΕ, σύμφωνα με σχετική μελέτη.
Συγκεκριμένα, όπως επισημαίνει η ΕΕΚΕ: «Από το σύνολο των καταγγελιών φαίνεται πως ο τραπεζικός τομέας (αθέμιτες εμπορικές πρακτικές, δεσμεύσεις χρηματικών ποσών) υπήρξε ο πιο προβληματικός για τους καταναλωτές (26,2%) με κυρίαρχο ζήτημα τις δεσμεύσεις χρηματικών ποσών, τις παράτυπες χρεώσεις και προμήθειες αλλά και τις τηλεφωνικές οχλήσεις.
Σύμφωνα με το ertnews.gr, oι καταγγελίες στον τομέα των τραπεζικών υπηρεσιών καταγράφουν κυρίως δεσμεύσεις χρηματικών ποσών (89,38%), οι οποίες στην πλειονότητά τους αφορούν δεσμεύσεις επιδομάτων.
Η ενεργειακή κρίση έφερε αυξήσεις καταγγελιών στις υπηρεσίες κοινής ωφελείας (21,7%), αλλά και στον τομέα της ενέργειας με πληθώρα καταγγελιών για παράτυπες χρεώσεις (38,18%) όπου με τη λεγόμενη «ρήτρα αναπροσαρμογής», οι καταχρηστικές και παράνομες πρακτικές μέσω ανύπαρκτων συμβατικά χρεώσεων απογειώθηκαν, σε τέτοιο βαθμό ώστε να οδηγηθούμε και σε νομοθετική παρέμβαση επίλυσης του ζητήματος.
Σχετικά με τα ακίνητα, και το 2022 συνεχίστηκε η αδυναμία των νοικοκυριών να ανταποκριθούν στις βασικές οικονομικές τους ανάγκες, με αποτέλεσμα να υπάρχουν διαφορές είτε εξαιτίας της αδυναμίας πληρωμής μισθωμάτων ή κοινοχρήστων, είτε δημιουργίας διαφορών μεταξύ εκμισθωτών – μισθωτών σχετικά με το μίσθωμα αλλά και την επισκευή των φθορών.
Οι καταγγελίες που υποβλήθηκαν το έτος 2022 για ζητήματα ασφαλιστήριων συμβολαίων αφορούσαν στο 100% παράτυπες χρεώσεις.
Το γεγονός αυτό επιτείνεται από το ότι στα ασφαλιστήρια συμβόλαια δεν έχουν απαλειφθεί όροι και συμφωνίες καταχρηστικού περιεχομένου, με συνέπεια την παραπλάνηση του καταναλωτή με τη συνομολόγηση ρητρών που εξασθενούν τη συμβατική του θέση.
Εξακολουθεί για μία ακόμα φορά να επιβαρύνει τους καταναλωτές ο κλάδος των ταχυμεταφορών αφού από το σύνολο των περιπτώσεων που διαχειρίστηκε η ΕΕΚΕ στην κατηγορία των Προϊόντων και Υπηρεσιών κατέχουν την πρώτη θέση καταγγελιών (54,55%).
Παραμένει υψηλό και το 2022 το ποσοστό των καταγγελιών στην κατηγορία των Τηλεπικοινωνιών με το μεγαλύτερο μέρος να καλύπτει τις αθέμιτες εμπορικές πρακτικές (59,27%) όπως για παράδειγμα μη παροχή των συμφωνημένων υπηρεσιών (χαμηλότερη ταχύτητα δικτύου κλπ.), πρόσθετες και μη ζητηθείσες υπηρεσίες κλπ. ενώ δεν ήταν λίγες και οι καταγγελίες που αφορούσαν διακοπές παροχής υπηρεσιών (14,81%).
Από τα συμπεράσματα που εξάγονται από τη στατιστική μελέτη των καταγγελιών του 2022 που διαχειρίστηκε η ΕΕΚΕ, συνάγεται ότι διατηρούνται για μία ακόμα χρονιά, σε υψηλό ποσοστό, οι αθέμιτες εμπορικές πρακτικές από την πλευρά των προμηθευτών.
Η αύξηση των καταγγελιών σε τομείς που μέχρι πρότινος δεν μας είχαν απασχολήσει, όπως ο Τουρισμός, η Εκπαίδευση, οι Υπηρεσίες Υγείας κλπ. αλλά και η διατήρηση παραδοσιακών κλάδων παράτυπης συμπεριφοράς όπως οι Τράπεζες, οι Τηλεπικοινωνίες, οι Ταχυμεταφορές κλπ., δείχνουν ότι ο καταναλωτής κινείται σε ένα περιβάλλον το οποίο κάθε άλλο από ασφαλές μπορεί να χαρακτηριστεί.
Επίσης παρατηρείται, ότι διατηρείται η επαγρύπνηση και η διεκδίκηση των δικαιωμάτων από την πλευρά των καταναλωτών, πιθανότατα, λόγω της ολοένα αυξημένης οικονομικής δυσπραγίας».