H Jeep παρουσίασε το νέο, πιο μεγάλο και υβριδικό Cherokee


Η Jeep παρουσίασε τη νέα γενιά του Cherokee, που δεν έχει και πολλά κοινά σε σχέση με ότι γνωρίζαμε στο παρελθόν. Και αυτό γιατί πλέον είναι πιο μεγάλο, πιο πολυτελές και με εξηλεκτρισμένο σύστημα κίνησης.

Η σχεδίαση του αμαξώματος διατηρεί τις γνώριμες αναφορές στο κλασικό Cherokee XJ, με κάθετη μάσκα και τετραγωνισμένα φώτα, αλλά σε πιο εκλεπτυσμένη εκτέλεση. Οι διαστάσεις έχουν μεγαλώσει σημαντικά, καθώς το μήκος φτάνει τα 4,78 μέτρα, το πλάτος (με καθρέφτες) τα 2,12 μέτρα και το μεταξόνιο τα 2.870 χιλιοστά. Το αποτέλεσμα είναι μια άνετη καμπίνα, με χώρο αποσκευών που ανάλογα με τη θέση των καθισμάτων κυμαίνεται από 952 έως και 1.934 λίτρα.

Στο εσωτερικό οι επιρροές από το Wagoneer S είναι εμφανείς. Η μίνιμαλ αισθητική συνδυάζεται με ένα πλήρως ψηφιακό ταμπλό, που περιλαμβάνει πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών και οθόνη αφής 12,3 ιντσών ως στοιχείο του συστήματος infotainment Uconnect 5.

Το τελευταίο υποστηρίζει ασύρματο Android Auto και Apple CarPlay, ενώ η Jeep προσφέρει στάνταρ δεκαετή συνδρομή στη λειτουργία Connect One για ενημερώσεις, ειδοποιήσεις και συνδεσιμότητα με smartphone.

Η αίσθηση «ψηφιακής αναβάθμισης» ενισχύεται και από την απουσία παραδοσιακών διακοπτών, καθώς οι περισσότερες λειτουργίες έχουν περάσει στην κεντρική οθόνη, με εξαίρεση τον κλιματισμό που διατηρεί τα συμβατικά χειριστήρια. Ακόμη και οι πόρτες ανοίγουν με το πάτημα μπουτόν.

Το σύστημα πρόωσης του νέου Cherokee είναι υβριδικό που συνδυάζει έναν turbo τετρακύλινδρο 1.600 κυβικών με δύο ηλεκτροκινητήρες, ηλεκτρονικά ελεγχόμενο κιβώτιο CVT και μια μικρή μπαταρία 1,08 kWh.

Η συνδυαστική απόδοση φτάνει τους 210 ίππους και τα 312 Nm και η τετρακίνηση, με σύστημα αποσύμπλεξης του πίσω άξονα για εξοικονόμηση καυσίμου, είναι στάνταρ. Ταυτόχρονα η απόσταση από το έδαφος (203 χλστ.) και οι γωνίες προσέγγισης/διαφυγής (19,6 και 29,4 μοιρών) εγγυώνται πως οι εκτός δρόμου δυνατότητες έχουν διατηρηθεί.

Σε επίπεδο τεχνολογιών, η Jeep εξοπλίζει το Cherokee με πλήρη γκάμα συστημάτων υποβοήθησης, από ενεργό cruise control και υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας έως αναγνώριση πεζών και ποδηλατών, αυτόματο φρενάρισμα οπισθοπορείας και παρακολούθηση τυφλής γωνίας. Προαιρετικά διατίθεται κάμερα 360° και λειτουργία που προβάλλει στην οθόνη τα τυφλά σημεία όταν ενεργοποιείται το φλας.

Βασισμένο στη νέα πλατφόρμα STLA Large, το Cherokee ζυγίζει σχεδόν 2,0 τόνους -για την ακρίβεια 1.948 κιλά- και έχει δυνατότητα ρυμούλκησης 1.587 κιλών.

Αν και αρχικά θα είναι διαθέσιμο μόνο στις ΗΠΑ η στρατηγική της Jeep στην Ευρώπη με μοντέλα όπως τα Avenger και Compass δημιουργεί την αίσθηση ότι το νέο Cherokee δύσκολα θα μείνει μόνο στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού.

Εάν φτάσει και στα μέρη μας θα μπορούσε να κερδίσει όσους θέλουν ένα μεγάλο και άνετο SUV με κλασικό αμερικανικό στυλ. Στην πορεία θα ακολουθήσει και η έκδοση Trailhawk με ακόμα πιο τονισμένο off road χαρακτήρα.



Πηγή