Πιστή στην υπόσχεσή της, η κορεατική φίρμα προσθέτει μια «αυθεντική» Ν έκδοση επιδόσεων στην γκάμα του νέου i20 η οποία φιλοδοξεί να αναπαραγάγει την συνταγή επιτυχίας του i30 N επενδύοντας σε αντίστοιχα «συστατικά».
Ξεκινώντας από την εξωτερική του εμφάνιση, το i20 Ν διαθέτει ορισμένα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τα οποία φροντίζουν να καταστήσουν σαφή την ταυτότητά του με την πρώτη ματιά.
Το αιχμηρό bodykit περιλαμβάνει μεταξύ άλλων έναν ανασχεδιασμένο προφυλακτήρα, μεγαλύτερες εισαγωγές άερα, ξαναγραμμένα κατώτερα πλευρικά τμήματα, αεροτομή, νέο αεροδυναμικό διαχύτη ο οποίος φιλοξενεί μια χορταστική οβάλ απόληξη για την εξάτμιση.
Την εικόνα συμπληρώνουν οι κόκκινες λεπτομέρειες περιμετρικά του αμαξώματος το οποίο εκτός από την χαρακτηριστική γαλάζια απόχρωση Performance Blue που είναι ταυτόσημη με το τμήμα N θα είναι επίσης διαθέσιμο σε πέντε ακόμα αποχρώσεις (λευκό, γκρι, ασημί, μαύρο και το χρώμα του χαλκού). Στο βασικό εξοπλισμό της έκδοσης N ανήκουν φωτιστικά σώματα τεχνολογίας μπροστά και πίσω, οι τροχοί των 18 ιντσών και οι κόκκινες δαγκάνες για τα φρένα.
Την απαιτούμενη ισχύ εξασφαλίζει ένας turbo τετρακύλινδρος κινητήρα 1,6 λίτρων με απόδοση 204 ίππους και 275 Nm ροπής. Ο κινητήρας συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων το οποίο αναμένεται να αποτελέσει και την μοναδική επιλογή. Αξίζει να σημειωθεί επίσης ότι το i20 N έχει ακριβώς το ίδιο βάρος (1.190 κιλά) με την αγωνιστική έκδοση που συμμετέχει στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι.
Παράλληλα, κατά δήλωση του κατασκευαστή τα 275 Nm ροπής είναι διαθέσιμα ήδη από τις 1.750 σ.α.λ. και έως τις 4.500 σ.α.λ. στοιχείο που ουσιαστικά καθιστά το σύνολο της ροπής διαθέσιμο στην πλειονότητα των περιστάσεων και που με τη σειρά του εγγυάται υψηλότερη απόκριση και καλύτερη επιτάχυνση.
Παράλληλα το μηχανικό κιβώτιο των έξι σχέσεων έχει βελτιστοποιηθεί προκειμένου να ανταποκρίνεται στην αυξημένη ισχύ ενώ στις λειτουργίες του i20 N περιλαμβάνεται και σύστημα launch control.
Επίσης, το i20 N προσφέρει τη δυνατότητα επιλογής μεταξύ πέντε προγραμμάτων οδήγησης (Normal, Eco, Sport, N και N Custom) τα οποία επιφυλάσσουν διαφορετικές ρυθμίσεις για σειρά παραμέτρων όπως η απόκριση του κινητήρα, ο ήχος της εξάτμισης, το σύστημα διεύθυνσης και τα συστήματα υποβοήθησης.
Ειδικά σε ό,τι αφορά το πρόγραμμα N Custom, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει τις ρυθμίσεις της αρεσκείας του για κάθε μία από τις παραπάνω παραμέτρους και να της αποθηκεύσει, επαναφέροντας τις όποτε το επιθυμεί.
Ως αποτέλεσμα των παραπάνω το i20 N εξασφαλίζει τη δυνατότητα επιτάχυνσης από 0-100 χλμ./ώρα σε 6,8 δευτερόλεπτα και μέγιστη ταχύτητα 230 χλμ./ώρα.
Στις βελτιώσεις του σε σχέση με τις μέχρι σήμερα γνωστές εκδόσεις του κορεατικού supermini συνυπολογίστε επίσης την παρουσία διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης, νέα ελατήρια και αμορτισέρ στην ανάρτηση αλλά και διαφορετική γωνία camber για περισσότερη ευελιξία υπό πίεση.
Παράλληλα το i20 N επωφελείται από αντιστρεπτικές ράβδους που υπόσχονται να ενισχύσει την στρεπτική ακαμψία, εξασφαλίζοντας παράλληλα και την απαραίτητη άνεση σε συνθήκες καθημερινότητας. Το παζλ συμπληρώνει η παρουσία μεγαλύτερων δισκόφρενων αλλά και ένα πιο άμεσο, ακριβές και πλούσιο σε πληροφόρηση σύστημα διεύθυνσης.
Σε ό,τι αφορά το εσωτερικό αν και δεν υπάρχουν τεράστιες διαφορές από τις μέχρι σήμερα γνωστές εκδόσεις του i20, το N διαθέτει σπορ καθίσματα, πεντάλ αλουμινίου και ένα σπορ τιμόνι πίσω από το οποίο φιλοξενείται ένας πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων. Στο κέντρο του ταμπλό, το infotainment με την οθόνη των 10,2 ιντσών ενσωματώνει λειτουργικά Apple CarPlay και Android Auto και φιλοξενεί τις επιλογές για τις ρυθμίσεις των διαφόρων σπορ παραμέτρων και των προγραμμάτων οδήγησης.
Το σύνολο συμπληρώνει η παρουσία συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης, όπως το Forward Collision Assist City, το Intelligent Speed Limit Assist, Lane Following Assist, και Blind Spot Collision Warning ήδη γνωστά από τις πολιτικές εκδόσεις του i20.
Σύμφωνα με τις συστάσεις η εμπορική πορεία του i20 N αναμένεται να ξεκινήσει από τις αρχές του 2021 και αν και προς το παρόν δεν έχουν ανακοινωθεί τιμές, η Hyundai αναμένεται να ακολουθήσει το ίδιο ανταγωνιστικό μοτίβο με το i30 N.