Η Aegean στηρίζει την ανάπτυξη του ελληνικού τουρισμού


Στο πλαίσιο των αναπτυξιακών επενδύσεων της Aegean εντάσσεται και η υποβολή, προχθές Παρασκευή, της μη δεσμευτικής προσφοράς για την εξαγορά της υπό ιδιωτικοποίηση Croatia Airlines.

Στην πιο κατάλληλη στιγμή για τον ελληνικό τουρισμό έρχεται η μεγάλη αύξηση του αριθμού των διαθέσιμων αεροπορικών θέσεων που έχει δρομολογήσει η Aegean. Αφενός καλύπτει τα μεγάλα κενά των αεροπορικών συνδέσεων με τη χώρα, τα οποία έχουν δημιουργήσει η κατάρρευση της Thomas Cook και η καθήλωση του στόλου των Boeing 737 ΜΑΧ πλήθους αερομεταφορέων, μεταξύ των οποίων και η TUI, και αφετέρου μοιράζεται σε όλη την περιφέρεια και όλο τον χρόνο βοηθώντας τη χρονική και γεωγραφική ανάπτυξη του τουρισμού. Αυτό επισημαίνουν κορυφαία στελέχη της ελληνικής τουριστικής βιομηχανίας στις εκτιμήσεις τους για το επόμενο έτος και το κλείσιμο ακόμα μιας χρονιάς-ρεκόρ για τον ελληνικό τουρισμό τόσο σε αφίξεις όσο και, κυρίως, σε εισπράξεις.

Είναι χαρακτηριστικό πως στις αρχές του φθινοπώρου, και υπό την πίεση του κενού που άφησε στην αγορά η χρεοκοπία της Thomas Cook που διέθετε δική της αεροπορική, η ανταγωνίστριά της TUI έσπευσε να πάρει τα μερίδιά της για φέτος και για το 2020, αλλά τελούσε υπό την πίεση των περιορισμένων διαθέσιμων αεροπορικών θέσεων. Η TUI, που φέρνει σχεδό το 10% των ξένων επισκεπτών στην Ελλάδα, λειτουργεί επίσης δικές της αερογραμμές, αλλά ένας μεγάλος αριθμός αεροσκαφών της είναι Boeing 737 ΜΑΧ και έχουν σταματήσει να πετούν μετά την ενοχοποίηση των συστημάτων τους για δύο αεροπορικές τραγωδίες και τις σχετικές απαγορεύσεις. Ο Sebastian Ebel, μέλος του εκτελεστικού συμβουλίου της TUI και διευθύνων σύμβουλος των δραστηριοτήτων της στα ξενοδοχεία, είναι ξεκάθαρος: «Εμείς συνδέουμε κάθε ένα κρεβάτι με μια αεροπορική θέση. Και αν δεν υπάρχουν αεροπορικές θέσεις, θα μείνουν και κρεβάτια κενά. Τώρα η Aegean προσφέρει αυτές και περισσότερες θέσεις».

Πρόταση για Croatia Airlines

Σε αυτό το πλαίσιο, των αναπτυξιακών επενδύσεων της Aegean, εντάσσεται και η υποβολή προχθές Παρασκευή ενδεικτικής, μη δεσμευτικής, προσφοράς για την εξαγορά τής υπό ιδιωτικοποίηση Croatia Airlines. Η Aegean είχε ενδιαφερθεί για την κροατική εταιρεία και το 2015, ωστόσο ο διαγωνισμός «πάγωσε» λόγω αλλαγής κυβέρνησης στην Κροατία. Εκτός από την Αegean, ενδιαφέρον εκδήλωσε τώρα και η ισπανική Air Nostrum.

Η Aegean παρέλαβε πριν από λίγες ημέρες το πρώτο της αεροσκάφος Αirbus A320neo. Συνολικά πρόκειται να παραλάβει κατ’ ελάχιστον 46 νέα αεροσκάφη της οικογένειας Α320neo και Α321neo, συνολικής αξίας 6 δισ. δολαρίων σε τιμές καταλόγου, έως το 2024, καθώς αυξάνει τη δυναμικότητά της και ανανεώνει τον στόλο της.

Σύμφωνα με πηγές της διοίκησης της εισηγμένης στο Χ.Α. ελληνικής αεροπορικής εταιρείας, το 2020 θα σηματοδοτήσει την αφετηρία για ακόμη μεγαλύτερη ανάπτυξη και εξωστρέφεια, καθώς επενδύει στην περαιτέρω επέκταση του δικτύου της και στη συνολική ανάπτυξη της δραστηριότητάς της. Κατ’ αρχήν προχωρεί σε σημαντική αύξηση του αριθμού των διαθέσιμων θέσεων που φτάνει τις 19,2 εκατ. θέσεις, 1,5 εκατ. περισσότερες από το 2019, από τις οποίες 1,1 εκατ. επιπλέον θέσεις αντιστοιχούν σε δρομολόγια εξωτερικού. Επίσης έχει δρομολογήσει τη διεύρυνση της δραστηριότητας και επέκταση της παρουσίας της στη Θεσσαλονίκη, αλλά και τη λειτουργία βάσης από την Κέρκυρα, φτάνοντας πλέον τις 8 βάσεις. Παράλληλα, συνεχίζει την επένδυση και εστίαση στον κύριο κόμβο της Αθήνας και παραμένει προσηλωμένη στην προσπάθεια επέκτασης της τουριστικής περιόδου. Κάτι που είναι το ζητούμενο και για την ελληνική οικονομία εν γένει αλλά και για τις περιφέρειες που δεν υποστηρίζονταν μέχρι τώρα τόσο ισχυρά από τις αεροπορικές εταιρείες, προσθέτουν κύκλοι της ελληνικής τουριστικής βιομηχανίας. Και με 65 συνολικά αεροσκάφη, συμπεριλαμβανομένων και των πρώτων 6 Airbus της οικογένειας A320/321neo που αναμένονται κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους, η Aegean διαθέτει έναν ευέλικτο και ισχυρό στόλο που μπορεί να υποστηρίξει αυτούς τους στόχους.

«Μέσα από στρατηγικές συμπράξεις όπως αυτή της Aegean με το Ελληνικό (σ.σ.: επίσημος αερομεταφορέας), τη σύμπραξη τουρισμού για τα Χανιά και, βέβαια, το This is Athens & Partners για την καθιέρωση της πρωτεύουσας ως κορυφαίου ευρωπαϊκού προορισμού και τώρα και της Θεσσαλονίκης, η Aegean σταδιακά βοηθά καταλυτικά στη διαμόρφωση του κατάλληλου προϊοντικού μείγματος για τη διάχυση του τουρισμού αλλά και την ενίσχυση των ποιοτικών του χαρακτηριστικών», αναφέρουν χαρακτηριστικά οι ίδιες πηγές.

Ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών της Aegean στο εννεάμηνο διαμορφώθηκε στο 1,032 δισ. ευρώ αυξημένος κατά 10% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2018. Η επιβατική κίνηση αυξήθηκε κατά 7% και τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους διαμορφώθηκαν στα 77,1 εκατ.

Καθίσταται σαφές πως οι συνεχείς επενδύσεις της Aegean στο δίκτυο, στην επέκταση της τουριστικής περιόδου, στην αύξηση των διαθέσιμων θέσεων, σε συμπράξεις που αναβαθμίζουν το προφίλ της Ελλάδας στο εξωτερικό και δημιουργούν νέους λόγους επίσκεψης συμβάλλουν στην άμβλυνση της εποχικότητας του τουρισμού, στην περαιτέρω ανάπτυξή του και με αυτό τον τρόπο και της ελληνικής οικονομίας εν γένει.

kathimerini.gr