Η ακραία Ferrari που προοριζόταν για αγώνες αλλά δεν έτρεξε ποτέ
Ένα από τα πιο εμβληματικά μοντέλα της Ferrari είναι η F40 που παρουσιάστηκε το 1987 και αποτελεί το κύκνειο άσμα του «Commendatore» πριν αυτός εγκαταλείψει τα εγκόσμια στις 14 Αυγούστου του 1988.
Η εξέλιξη και κατασκευή της F40 βασίστηκε πάνω στην 288 GTO Evoluzione, μια ακραία κατασκευή προδιαγραφών Group B που παρουσιάστηκε το 1986 με σκοπό να λάβει μέρος σε αγώνες σε πίστα.
Τα γεγονότα ωστόσο πρόλαβαν τη Scuderia καθώς το τραγικό δυστύχημα που κόστισε τη ζωή στον Χένρι Τοϊβόνεν και τον συνοδηγό του Σέρτζιο Κρέστο στο Ράλι Κορσικής τον Μάιο της ίδιας χρονιάς, οδήγησε την FIA στην απόφαση να καταργήσει τη θρυλική αυτή κατηγορία αγωνιστικών.
Το Group B παρουσιάστηκε το 1982 και από πολλούς χαρακτηρίζεται ως η «χρυσή εποχή» των αγώνων και ιδιαίτερα των Ράλι. Οι ελευθερίες που είχαν δοθεί στους μηχανικούς οδήγησαν στη δημιουργία κάποιων εκ των πιο εντυπωσιακών αγωνιστικών που γνώρισαν οι αγώνες, όπως τα Audi Quattro, Lancia Rally 037, Lancia Delta S4, Peugeot 205 T16, Ford RS200, Renault 5 Maxi Turbo, Nissan 240RS.
Τα αγωνιστικά διέθεταν τετρακίνηση, εντυπωσιακό αμάξωμα, ευμεγέθεις αεροτομές και κινητήρες με θηριώδη απόδοση που ξεπερνούσε τους 600 ίππους.
Πάνω σε αυτό το πλαίσιο βασίστηκε και η Ferrari 288 GTO Evoluzione που αποτελούσε την ακραία εκδοχή της συμβατικής 288 GTO, με εντυπωσιακή εμφάνιση και αμάξωμα γεμάτο αεροδυναμικά βοηθήματα.
Χρησιμοποιούσε μια αναβαθμισμένη έκδοση του V8 2,9 λίτρων με διπλό τούρμπο της 288 GTO, που για την περίσταση απέδιδε 650 hp στις 7.800 σ.α.λ. Το βάρος του οχήματος δεν ξεπερνούσε τα 940 κιλά, ενώ οι επιδόσεις του έκοβαν την ανάσα. Χρειαζόταν 4,1 δευτερόλεπτα για τη διαδικασία του 0-100 χλμ/ώρα, ενώ η τελική του ταχύτητα έφτανε τα 362 χλμ/ώρα.
Το πλάνο της ιταλικής φίρμας ήταν να κατασκευάσει 20 αντίτυπα της Ferrari 288 GTO Evoluzione ώστε να πάρει την απαραίτητη ομολογκασιόν, ωστόσο η κατάργηση του Group B υποχρέωσε τους ανθρώπους της εταιρείας να αλλάξουν πλάνα. Μόλις έξι 288 GTO Evoluzione κατασκευάστηκαν, με την πρώτη να «πατά» πάνω σε μια συμβατική 288 GTO. Μια χρησιμοποιήθηκε ως πρωτότυπο για την εξέλιξη της F40, ενώ οι υπόλοιπες εικάζεται πως βρίσκονται σε συλλογές ανά τον κόσμο. Περιττό να αναφέρουμε πως πρόκειται για περιζήτητο μοντέλο με την τιμή πώλησής του να ανέρχεται επταψήφιο νούμερο…