Η απόδοση ευθυνών στο δυστύχημα στα Τέμπη με φόντο τις εκλογές
Η κ. Μπακογιάννη μίλησε για την επανεκκίνηση των τρένων, την ασφάλεια των σιδηροδρόμων.
«Ο κ. Γεραπετρίτης δεν είπε ότι ξεκινούν τα τρένα με τις ίδιες συνθήκες με πριν, ανακοίνωσε πολύ συγκεκριμένα μέτρα, τα οποία οδηγούν σε ασφαλή επανεκκίνηση ορισμένων τρένο, όχι όλων, δηλαδή θα χρειαστεί ένα συγκεκριμένο διάστημα για να βάλουμε τον σιδηρόδρομο σε πλήρη λειτουργία, με διαφορετικές προϋποθέσεις όπως είχε υποσχεθεί η κυβέρνηση από την πρώτη στιγμή. Καμία χώρα δεν μπορεί να ζήσει χωρίς σιδηρόδρομο και πόσω μάλλον εμείς που έχουμε και πολλές οικονομικές υποχρεώσεις, δηλαδή πρέπει να μεταφερθούν πολλά προϊόντα από το λιμάνι του Πειραιά και προς την βόρεια Ελλάδα», είπε αρχικά.
Μπακογιάννη: «Στα Τέμπη συγκρούστηκε η Ελλάδα του σήμερα με την Ελλάδα του χθες»
«Αυτό που ανακοίνωσε ο κ. Γεραπετρίτης είναι όλες οι προϋποθέσεις υπό τις οποίες θα επανεκκινήσουν τα τρένα, οι οποίες είναι διαφορετικές με αυτές ου ίσχυαν έως τώρα. Εγώ αισθάνομαι ασφαλής, και επειδή κάποιοι θα πουν “άντε τώρα τα λέει αυτά”, αισθάνομαι ασφαλής να βάλω τα παιδιά μου και τα εγγόνια μου από την ώρα που θα πουν οι άνθρωποι που έχουν αναλάβει την ευθύνη ότι τώρα μπορούμε να ξαναξεκινήσουμε. Το εννοώ διότι ο κόσμος πρέπει να εμπιστευθεί εκ νέου τον σιδηρόδρομο, είναι πάρα πολύ δύσκολο να τον εμπιστευθεί μετά από αυτό το τραγικό δυστύχημα, άρα η υποχρέωση και ως κυβέρνηση και ως βουλευτές είναι να δώσουμε την ουσία και να αλλάξει ο σιδηρόδρομος, να έχουμε αποτέλεσμα σε αυτή την μεγάλη σύγκρουση με το κακό ελληνικό κράτος, διότι ουσιαστικά συγκρούστηκαν στα Τέμπη, η Ελλάδα του χθες και η Ελλάδα του σήμερα, και αυτό είναι το πιο φοβερό της υπόθεσης. Άρα, δεν φτάνει η συγγνώμη μας, δεν φτάνει η αυτοκριτική μας, δεν φτάνει η ανάληψη ευθύνης μας, έχουμε υποχρέωση να δώσουμε έναν σωστό σιδηρόδρομο στην Ελλάδα», τόνισε χαρακτηριστικά η κ. Μπακογιάννη.
Για το εάν κάποιοι υπουργοί της κυβέρνησης έχουν επιδείξει «γενναιότητα», και για την ανάληψη της δική τους ευθύνης προσωπικά, η κ. Μπακογιάννη σχολίασε πως, «έχω εκλεγεί 11 φορές, δικαιούμαι να ισχυρίζομαι ότι γνωρίζω πλέον τον νεοδημοκράτη ψηφοφόρο. Ο νεοδημοκράτης ψηφοφόρος επιβραβεύει την αγωνιστικότητα των πολιτικών όταν αγωνίζονται συλλογικά και για τη «φανέλα». Ταυτόχρονα τιμωρεί όμως κιόλας, εκείνους οι οποίοι σε δύσκολες στιγμές εξαφανίζονται και κοιτάζουν μόνο τους εαυτούς τους. στην πολιτική είμαστε όλοι μαζί και μαζί πρέπει να δίνουμε τη «μάχη» και στις καλές και στις καλές στιγμές. Είναι ένα μήνυμα για όλα τα κόμματα, το βλέπετε ότι όταν στη δυσκολία δίνεις τη «μάχη», ο κόσμος το αναγνωρίζει, και όταν είσαι απών ο κόσμος σε τιμωρεί.
Κατρούγκαλος: «Θα μπορούσαμε να έχουμε παραδώσει τα τρένα καλύτερα»
Ο κ. Κατρούγκαλος μίλησε για τις πολίτικες και ποινικές ευθύνες για το δυστύχημα στα Τέμπη.
Αναφορικά με τις πολιτικές ευθύνες και πώς πρέπει να αποδοθούν από τους ίδιους τους πολιτικούς, τόνισε πως, «αυτοί που είχαν την ευθύνη από τη ΝΔ, είπαν την αλήθεια στον ελληνικό λαό; Ο κ. Καραμανλής βεβαίωνε ότι τα τρένα είναι ασφαλή και κούναγε το δάχτυλο ότι είναι ντροπή κιόλας, σε όσους έθεταν παρόμοια ζητήματα. Ο κ. Γεραπετρίτης όταν ανέλαβε είπε πως θα μειωθεί το μεταφορικό έργο για να υπάρχει ασφάλεια. Αυτό είναι μία πλήρης ομολογία, ότι δεν υπήρχε ασφάλεια. Τα ψέματα δεν τέλειωσαν εκεί. ο κ. Γεραπετρίτης μας έλεγε και για να διαχύσει τις ευθύνες ότι λειτουργούσε τάχα κέντρο τηλεδιοίκησης στη Λάρισα. Εμείς ασκούσαμε κριτική στην κυβέρνηση ότι κατήργησε δικλείδες ασφαλείας, και το MEGA, έδειξε ένα γιαπί. Άρα έχουμε μία πλήρη διάψευση μίας αφήγησης από την πραγματικότητα»,
»Οι ευθύνες πρέπει να αποδοθούν παντού, η ΝΔ δεν το θέλει. Εμείς δεν παραδώσαμε ελβετικά τρένα ούτε παραλάβαμε. Να κριθούμε για το μέτρο της ευθύνης αλλά, εμείς ζητήσαμε να έρθουν όλοι και να συζητήσουμε για όλα. Η ΝΔ περιόρισε το ζήτημα μόνο στο πώς εξελίχθηκε η μία από τις συμβάσεις, η 717, αλλά όχι το μοναδικό».
Ποιες ευθύνες έχει ο ΣΥΡΙΖΑ;
«Θα μπορούσαμε να παραδώσουμε τα τρένα καλύτερα αλλά τι κάναμε εμείς και πρέπει να κριθούμε. Εν πάση περιπτώσεις ολοκληρώσαμε την διπλή γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη που εκκρεμούσε παντού. Τις δικλείδες ασφάλειας που βρήκαμε τις κάναμε καλύτερες. Παραδώσαμε ολοκληρωμένο το σύστημα GSMR το οποίο από την εποχή του κ. Χατζηδάκη προσπαθούσε η ΝΔ να το ολοκληρώσει. Δεν αρνιόμαστε τις ευθύνες αλλά λέμε το εξής: εάν δεν εξειδικευτούν αυτές οι ευθύνες και δεν προσωποποιήσουν, στην πραγματικότητα θα μιλάμε για συσκότιση κι συγκάλυψη», συμπλήρωσε ο κ. Κατρούγκαλος.
Μπακογιάννη: «Στην Ελλάδα κάνουμε συνεχώς υπερκοστολογημένα έργα και μετά δεν υπάρχει ίχνος συντήρησης»
«Η αντιπολίτευση βρίσκεται σε ένα δύσκολο σημείο αυτή τη στιγμή, που μία κυβέρνηση βγαίνει και λέει ευθαρσώς ότι: “έχω ευθύνη, την αναλαμβάνω και εφεξής την διορθώνω”. Αυτό είναι η πρώτη φορά που συμβαίνει. Είναι η πρώτη φορά που ένας υπουργός παραιτείται άμεσα και λέει ότι παραιτούμαι γιατί έχω την αντικειμενική πολιτική ευθύνη γι’ αυτό που συνέβη. Αυτό δεν έχει ξαναγίνει στην Ελλάδα και δημιουργεί στην αντιπολίτευση μία απόλυτη αμηχανία. Ακούω με προσοχή τον κ. Κατρούγκαλος να λέει ότι δεν υπήρχε τηλεδιοίκηση. Αυτή τη στιγμή ούτως η άλλως είναι γιαπί. Ο πίνακας τον οποίο είχε μπροστά του ο σταθμάρχης που του έδειχνε για τα 5 χιλιόμετρα και όχι τα 20 χιλιόμετρα, πού ήταν αυτό τρένο, δεν το κοίταξε. Αυτή είναι η πραγματικότητα. Ο κ. Γεραπετρίτης δεν είπε τίποτα που να μην είναι απόλυτα τεκμηριωμένο, και αυτό είναι το πρόβλημα της αντιπολίτευσης. Και για τις δίκες μας ευθύνες και γενικότερα, δεν άμε να κάνουμε καμία διάχυση ευθυνών, με τόσο θάρρος και ευθαρσώς, όσο είπε ο Έλληνας πρωθυπουργός την κατάσταση και ανέλαβε την ευθύνη, αυτό δημιουργεί την αμηχανία», υπογράμμισε χαρακτηριστικά σχετικά με τις ευθύνες της κυβέρνησης.
Σχετικά με τη σύμβαση 717 και για το ζήτημα της συντήρησης των έργων, η κ. Μπακογιάννη σημείωσε πως, «πρέπει να εξεταστεί δεν γίνεται αλλιώς. Σε αυτή τη χώρα υπάρχει ένα τεράστιο πρόβλημα: ότι κάνουμε συνεχώς υπερκοστολογημένα έργα και μετά δεν υπάρχει ίχνος συντήρησης. Η έννοια της συντήρησης είναι μία άγνωστη έννοια. Το πρώτο πράγμα που πρέπει να ξαναβάλουμε στο τραπέζι είναι η συντήρηση. Το πάθημα πρέπει να γίνει μάθημα, να κάτσουμε και να συνεννοηθούμε για πέντε πράγματα· ότι θα συντηρούμε, ότι θα υπάρχει αξιολόγηση στο προσωπικό. Δεν είναι ο καλός με τον «άχρηστο» να παίρνουν τα ίδια λεφτά, να έχουν την ίδια θέση, πρέπει να υπάρξει αξιολόγηση στο ελληνικό δημόσιο».