Η Apple σχεδιάζει να τζογάρει 6 δισ. και ν’ αλλάξει τα πάντα στην τηλεόραση

Η Apple μπαίνει δυναμικότατα στο παιχνίδι του streaming με ένα αρχικό budget 6 δισ. δολαρίων για τηλεοπτικές εκπομπές, ντοκιμαντέρ και το δικό της πρωτότυπο υλικό θέλοντας να εξαφανίσει τον ανταγωνισμό του Netflix και της Amazon.

Το κανάλι Apple TV Plus είχε ενημερώσει πως θα ξόδευε 1 δισ., μέσα σε λίγο καιρό ο προϋπολογισμός σκαρφάλωσε ωστόσο στα 6 δισ., σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες των «Financial Times».

Για να δούμε το νούμερο στην προοπτική του, ο αρχικός προϋπολογισμός της Apple είναι το 25% όσων σκοπεύει να ξοδέψει η Disney για τη δική της υπηρεσία streaming σε όλο το 2019!

Η Disney έχει δεσμεύσει 7 δισ. από τα 24 δισ. δολάρια για αθλητικά δικαιώματα στο άλλο της κανάλι, το ESPN (σπορ), και για πρωτότυπες ταινίες, ενώ η Apple θα κατευθύνει όλο το budget μόνο στο streaming. Στοχεύοντας προφανώς στον γίγαντα Netflix, ο οποίος ανακοίνωσε πως θα ξοδέψει φέτος 15 δισ. δολάρια σε δικό του περιεχόμενο, πρωτότυπο περιεχόμενο που περιλαμβάνει πάνω από 300 ταινίες και σειρές σε όλο τον κόσμο.

Το Netflix είναι ωστόσο γίγαντας και δαπανά τέτοια ποσά μετά την υπερεπιτυχημένη εξαετία του, καθώς το 2012 και το 2013 είχε πολύ μικρότερο προϋπολογισμό (κάπου 2,3 δισ.). Ακόμα και ο κολοσσός WarnerMedia, που κατεβαίνει επίσης στην επικράτεια του streaming, ανακοίνωσε budget 11 δισ. δολαρίων, με ένα καλό ποσοστό του να πηγαίνει σε δικαιώματα δημοφιλών σειρών, όπως τα «Friends», που για να τα πάρει πίσω σπατάλησε 425 εκατ. δολάρια!

Κάτι αντίστοιχο θα κάνει και η NBCUniversal, που θα αφιερώσει φέτος 13 δισ. δολάρια σε περιεχόμενο για τη δική της στρατηγική στο streaming.

Η Apple δεν συμμετείχε σε καμία τέτοια κούρσα για να πάρει στη συχνότητά της δημοφιλέστατες σειρές, όπως το «The Office» και τα «Φιλαράκια», και σκοπεύει να κατευθύνει αυτά τα αδιανόητα 6 δισ. αποκλειστικά στο δικό της, πρωτότυπο, περιεχόμενο. Το πρωινό μαγκαζίνο που θα φτιάξει με την Τζένιφερ Άνιστον, τη Ρις Γουίδερσπουν και τον Στιβ Καρέλ, ας πούμε, θα κοστίζει 15 εκατ. δολάρια το επεισόδιο! Τόσο κόστιζε κάθε επεισόδιο του τελευταίου κύκλου του «Game of Thrones»…

Κι όλα αυτά από ένα κανάλι που θα ντεμπουτάρει τον Νοέμβριο και για την ώρα δεν έχει ούτε έναν συνδρομητή. Την ίδια ώρα, όλοι οι άλλοι του ανταγωνισμού (Netflix, WarnerMedia, NBCUniversal και Disney) είναι καθιερωμένες εταιρίες παραγωγής που βγάζουν λεφτά από τα εισιτήρια και τις συνδρομές του κόσμου.

Η Apple έχει εδώ περισσότερα κοινά με την Amazon, η οποία πλήρωσε 500 εκατ. δολάρια για να εξασφαλίσει τα δικαιώματα για την τηλεοπτική σειρά του «Άρχοντα των δαχτυλιδιών». Η Apple όμως, ως η μεγαλύτερη εταιρία του κόσμου, έχει διαθέσιμο στην τράπεζα ένα αδιανόητο ποσό, αυτά τα 210,6 δισ. δολάρια, που της επιτρέπουν να κάνει ό,τι σκεφτεί χωρίς άγχος.

Τι είναι τα 6 δισ. μπροστά στα 210 δισ., σταγόνα στον ωκεανό! Γι’ αυτό και οι αναλυτές θεωρούν πως η Apple έχει το πάνω χέρι στον ανηλεή πόλεμο του streaming, καθώς κανένας άλλος δεν έχει τέτοια δύναμη στα χέρια του. Μένει απλώς να αποδειχτεί στην πράξη…

Πηγή