«Η δημιουργία ενός αυτοκινήτου…»
Το δεύτερο επεισόδιο της ξεχωριστής σειράς που δημιούργησε η FCA για να αποκαλύψει τον μαγικό κόσμο πίσω από τη δημιουργία και εξέλιξη ενός νέου οχήματος βρίσκεται στον αέρα.
Αυτή τη φορά η σειρά μας μεταφέρει στη Ν. Αφρική και τις εξαντλητικές δοκιμές που πραγματοποιεί η FCA σε ακραία υψηλές θερμοκρασίες.
Μετά το πρώτο επεισόδιο της σειράς FCA What’s Behind που μας μετέφερε στις πολικές θερμοκρασίες του Arjeplog της Σουηδίας, η σειρά μας ταξιδεύει τώρα 15.000 χιλιόμετρα νοτιότερα στο Upington της Ν. Αφρικής, κοντά στα σύνορα με την Μποτσουάνα και τη Ναμίμπια όπου πραγματοποιούνται δοκιμές σε συνθήκες καύσωνα.
Παρά το ότι οι περισσότερες δοκιμές πραγματοποιούνται στη Ν. Ευρώπη και τη Σικελία, το Upington επιλέχθηκε γιατί η συγκεκριμένη περιοχή έχει σταθερά όλο το χρόνο πολύ υψηλές θερμοκρασίες. Το Upington είναι μία από τις θερμότερες πόλεις της Ν. Αφρικής και ιδανικό μέρος για να δοκιμάσει κανείς τις επιδόσεις του οχήματος σε ακραίες συνθήκες θερμοκρασίας, αλλά και σημαντικών υψομετρικών αλλαγών.
Ποιος είναι ο λόγος όμως για τον οποίο δοκιμάζονται τα αυτοκίνητα σε πολύ υψηλές θερμοκρασίες;
Κάθε αυτοκίνητο που περνά στην παραγωγή θα πρέπει να ανταπεξέλθει σε κάθε καιρική συνθήκη. Ειδικά στα πολύ θερμά κλίματα είναι κρίσιμης σημασίας η απόδοση του κινητήρα και ειδικότερα του συστήματος ψύξης, αλλά και του συστήματος κλιματισμού ώστε να διασφαλίζονται οι ιδανικές συνθήκες άνεσης και ασφάλειας.
Στα παρασκήνια των δοκιμών στο Upington
Σε αντίθεση με το κέντρο δοκιμών στο Arjeplog, στο Upington δεν υπάρχουν εγκαταστάσεις. Οι δοκιμές πραγματοποιούνται σε περιοχές που αναπαριστούν συγκεκριμένα χαρακτηριστικά που επιτρέπουν την αξιολόγηση της απόδοσης των συστημάτων.
Τα οχήματα στέλνονται από το Τορίνο έχοντας εγκατεστημένα όλα τα μετρητικά όργανα και οι δοκιμαστές-τεχνικοί έχουν τη δυνατότητα να αναλύσουν τα στοιχεία επί τόπου. Όλα τα συστήματα του αυτοκινήτου παρακολουθούνται λεπτομερώς έτσι ώστε να εντοπιστεί κάθε πιθανό πρόβλημα και να βρεθεί η κατάλληλη λύση. Η αποστολή οχημάτων από το Τορίνο είναι συνεχής και κάθε κύμα δοκιμών περιλαμβάνει συνήθως 12 οχήματα και 20 τεχνικούς.
Γιατί η Ν. Αφρική;
Το περιβάλλον της Ν. Αφρικής είναι ιδανικό για τις δοκιμές εξέλιξης. Το βασικό πλεονέκτημα είναι η διαθεσιμότητα καυσίμων με χαρακτηριστικά αντίστοιχα με εκείνα που βρίσκει κανείς στην Ευρώπη, κάτι που δεν μπορεί να επιτευχθεί σε περιοχές όπως π.χ. η Βραζιλία. Στο Upington μπορεί κανείς να συναντήσει αυτοκίνητα όλων των τύπων, συχνά καμουφλαρισμένα, με πινακίδες από διάφορες χώρες. Κοινό χαρακτηριστικό αποτελεί η ειδική πινακίδα που επιτρέπει την κίνηση σε ένα δρόμο 55 χιλιομέτρων όπου τα οχήματα δεν απαιτείται να τηρούν τα όρια κυκλοφορία και ξεπερνούν συχνά τα 200 χλμ./ώρα. Λόγω της κίνησης σε ένα παρθένο τοπίο ενδιαφέρον έχει η πανίδα που κανείς συναντά σε αυτές τις περιοχές. Αντίθετα από την Ευρώπη όπου το συχνότερο θέαμα είναι οι αγελάδες, εδώ είναι πολύ πιθανότερο να συναντήσει κανείς ζέβρες από κάθε άλλο ζώο.
Νίκος Τσάδαρης