Η καινούργια Porsche Cayenne είναι φουλ ηλεκτρική
Η Porsche έκανε ένα βήμα παραπάνω στην ηλεκτροκίνηση παρουσιάζοντας τη νέα Cayenne Electric, που φιλοδοξεί να ανεβάσει τον πήχη στην κατηγορία και να καθορίσει τις προδιαγραφές των επόμενων ετών. Είναι το τρίτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της μάρκας μετά τις Taycan και Macan Electric, με την έναρξη των πωλήσεών του να προγραμματίζεται για το 2026, παράλληλα με τις υπάρχουσες θερμικές και υβριδικές εκδόσεις που θα εξακολουθούν να είναι διαθέσιμες.
Στην κορυφή της νέας γκάμας βρίσκεται η Cayenne Turbo Electric, με χαρακτηριστικά που έως τώρα υπήρχαν μόνο σε supercars. Με απόδοση 1.156 ίππων και 1.500 Nm, επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 2,5 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική της ταχύτητα φτάνει τα 260 χλμ./ώρα.
Στον αντίποδα η βασική της έκδοση που αποδίδει 408 ίππους και έχει αυτονομία έως και 642 χιλιόμετρα (WLTP).
Η Cayenne Electric βασίζεται στη νέα πλατφόρμα PPE και χρησιμοποιεί δύο ηλεκτροκινητήρες μόνιμου μαγνήτη, προσφέροντας τετρακίνηση με μεταβαλλόμενη κατανομή ροπής και σύστημα ανάκτησης ενέργειας που φτάνει έως και τα 600 kW. Στην ανάρτηση, η Porsche εισάγει την τεχνολογία Active Ride για καλύτερο έλεγχο του αμαξώματος, ενώ η τετραδιεύθυνση, τα κεραμικά φρένα και το προηγμένο πακέτο ηλεκτρονικών συστημάτων βελτιώνουν περαιτέρω την ευστάθεια αλλά και την ευελιξία.
Ταυτόχρονα διατηρεί και τις εκτός δρόμου δυνατότητες που χαρακτηρίζουν την Cayenne από την πρώτη της κιόλας γενιά.
Και οι δύο εκδόσεις εξοπλίζονται με μπαταρία 113 kWh, με αναβαθμισμένο σύστημα ψύξης και δυνατότητα φόρτισης έως 400 kW σε δίκτυο 800 Volt. Η διαδικασία 10%–80% ολοκληρώνεται σε λιγότερο από 16 λεπτά, ενώ καινούργια είναι και η επιλογή επαγωγικής φόρτισης.
Σημαντικό στοιχείο αποτελεί και το ότι η μέγιστη ταχύτητα φόρτισης επιτυγχάνεται ήδη από τους 15°C, κάτι που αναμένεται να βελτιώσει την εμπειρία σε πραγματικές συνθήκες.
Η εξωτερική σχεδίαση -το μήκος φτάνει τα 4,985 μέτρα και το μεταξόνιο τα 3.023 χιλιοστά- έχει εξελίξει το στυλ της Porsche χωρίς να αλλοιώνει την ταυτότητά της. Έμφαση έχει δοθεί και στην αεροδυναμική, με το συντελεστή αεροδυναμικής αντίστασης (Cd) να είναι μόλις 0,25.
Στο εσωτερικό, η Cayenne Electric υιοθετεί ένα πλήρως ψηφιακό περιβάλλον με την πιο ολοκληρωμένη διάταξη οθονών που έχει παρουσιάσει η μάρκα. Ξεχωρίζει το head-up display των 87 ιντσών με τεχνολογία επαυξημένης πραγματικότητας, ενώ το σύστημα «Mood Modes» προσφέρει εννέα διαφορετικά σενάρια φωτισμού. Τα καθίσματα διαθέτουν λειτουργίες μασάζ, θέρμανσης, εξαερισμού και ηλεκτρικές ρυθμίσεις και για τους πίσω επιβάτες.
Από εκεί και πέρα η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ μπορεί να φτάσει μέχρι και τα 1.588 λίτρα, ενώ η δυνατότητα ρυμούλκησης θα είναι έως και 3,5 τόνοι.
Η παραγωγή θα γίνεται στο εργοστάσιο της Porsche στη Σλοβακία και στην Ελλάδα η Cayenne Electric αναμένεται το καλοκαίρι του 2026.
Η βασική της έκδοση θα ξεκινά από τις 111.968 ευρώ, ενώ η Turbo Electric θα τοποθετείται στις 175.248 ευρώ.