Η κρεμαστή γέφυρα της Χαλκίδας από ψηλά κόβει την ανάσα -Κρέμεται σε 144 συρματόσχοινα [εικόνες]


Η Υψηλή Γέφυρα Ευρίπου ή Νέα Γέφυρα Χαλκίδας ή αλλιώς Κρεμαστή Γέφυρα είναι καλωδιωτή γέφυρα πάνω από τον πορθμό του Ευρίπου στην Εύβοια, κοντά στη Χαλκίδα.

Πρόκειται για τμήμα της οδικής παράκαμψης της Χαλκίδας και ενώνει τη βοιωτική ακτή κοντά στο εργοστάσιο τσιμέντων με την ευβοϊκή στο λόφο Μπαταριά, μέσω του Αυτοκινητοδρόμου Σχηματαρίου-Χαλκίδας.

Η κατασκευή του έργου ξεκίνησε το Μάιο του 1985 και ολοκληρώθηκε το 1993. Τα εγκαίνιά της τελέστηκαν στις 9 Ιουλίου 1993. Το κόστος του έργου έφτασε τα 2,5 δις δραχμές (με τιμές εκείνης της εποχής). Μάλιστα η γέφυρα κατέκτησε και ένα παγκόσμιο ρεκόρ καθώς το πάχος του καταστρώματος είναι μόλις 45 εκατοστά και ήταν το πιο λεπτό στον κόσμο.

Τεχνικά χαρακτηριστικά

  • Συνολικό μήκος: 694,5 μέτρα
  • Ωφέλιμο πλάτος: 12,6 μέτρα
  • Μια λωρίδα ανά κατεύθυνση πλάτους 3,75μ
  • Προστατευόμενοι πεζόδρομοι πλάτους 1,8μ
  • Αποτελείται από 2 τμήματα: τον κρεμαστό φορέα και τις γέφυρες πρόσβασης από κάθε πλευρά.
  • Κατασκευάστριες Εταιρείες: Τεχνική Εταιρεία Βόλου ΑΕ, Ελληνική Τεχνοδομική ΑΕ

Τύπος: καλωδιωτός

  • Ύψος: 35,5μ (ελεύθερη ναυσιπλοΐα)
  • Βάθος: 10μ
  • Μήκος: 395μ
  • Ωφέλιμο πλάτος: 12,6μ
  • Διατομή: 45 εκ.
  • Μελέτη κρεμαστού φορέα: Prof. S.Schleich, Γερμανός καθηγητής πολιτικών και δομικών έργων.
  • 4 γέφυρες πρόσβασης από την πλευρά της Εύβοιας, μήκος 39μ η κάθε μία
  • 4 γέφυρες πρόσβασης από την πλευρά της Βοιωτίας, μήκος 35,7μ η κάθε μία

Η γέφυρα άρχισε να αγκιστρώνεται στα 144 συρματόσχοινα, τα οποία συρματόσχοινα κρέμονται από τους δύο πυλώνες και δένονται πάνω στο οδόστρωμα. Ουσιαστικά αυτά είναι που κρατούν το τμήμα αυτό στη θέση του. Το κάθε καλώδιο αποτελείται από 7 μικρότερα συρματόσχοινα κοντά στους πυλώνες και από  22 στα μακρινά από τους πυλώνες σημεία. Οπως αναφέρει και το eviaportal.gr ειδικά στηθαία προστατεύουν τα καλώδια. Ακόμα όμως και σε μια ατυχή περίπτωση, μπορεί να γίνει αντικατάσταση μέχρι και 2 κομμένων καλωδίων χωρίς να διακοπεί ούτε καν η κυκλοφορία στη γέφυρα.

Φωτογραφίες: ΑΝΤΩΝΗΣ ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ/EUROKINISSI

iefimerida.gr



Πηγή