Η «μάχη της ξαπλώστρας»: Πως λειτουργεί η νέα ψηφιακή εφαρμογή για καταγγελίες


Με φόντο την περιβόητη «μάχη της ξαπλώστρας» το Κράτος για ακόμη μία φορά αναθέτει στον κάθε πολίτη τον ρόλο του… ντετέκτιβ. Μέσα από μια νέα ηλεκτρονική εφαρμογή η οποία αποκαλείται ‘’my coast’’ και που «κατεβαίνει» εύκολα σε όλα τα έξυπνα κινητά, οι αρμόδιες αρχές επιστρατεύουν κάθε οικογένεια με διάθεση να καταγγείλει παρανομίες στις παραλίες.

Ήδη μέσα από αυτή την εφαρμογή οι καταγγελίες για καταπάτηση αιγιαλού, έχουν ξεπεράσει τις 2.500.

Γράφει ο Βαγγέλης Δουράκης

Σήμερα οι πολίτες που έχουν κατεβάσει την εφαρμογή myCoast στα κινητά τους τηλέφωνα ξεπερνούν τις 50.000 και μέσω αυτής έχουν την δυνατότητα να εντοπίσουν και να καταγγείλουν ψηφιακά παρανομίες στους αιγιαλούς και τις παραλίες, από beachbarή άλλες επιχειρήσεις, σε σχέση με τα ομπρελοκαθίσματα και όποιες ακόμη παράνομες κατασκευές.

Τα βήματα για καταγγελία μέσω του myCoast αυθαιρεσίας σε παραλία

Μέσω του ‘’myCoast’’ οι πολίτες μπορούν να ελέγχουν αν στις παραλίες, στις οποίες βρίσκονται, τηρείται η νομιμότητα των όρων παραχώρησης και να υποβάλλουν σχετική καταγγελία σε περιπτώσεις υπέρβασης των παραχωρήσεων ή αυθαίρετης κατάληψης. Σε  επόμενη φάση με την ενσωμάτωση εργαλείου Τεχνητής Νοημοσύνης η  νομιμότητα θα ελέγχεται αυτόματα από τα πληροφοριακά συστήματα.

Έτσι, το ‘’myCoast’’ θα μπορούσε να πει κανείς πως  συμβάλλει στη διασφάλιση της ελεύθερης πρόσβασης όλων των πολιτών στις ακτές και στην ενίσχυση της διαφάνειας στην παραχώρηση των αιγιαλών.

Η εφαρμογή ‘’myCoast’’ είναι διαθέσιμη δωρεάν για κινητές συσκευές, όπως κινητά τηλέφωνα και tablet, μέσω του App Store, σύντομα και μέσω του Play Store.

Πιο συγκεκριμένα, οι πολίτες:

  • Ανοίγουν την εφαρμογή και ενεργοποιούν το GPS του κινητού τους.
  • Εντοπίζουν την περιοχή ενδιαφέροντός τους στο χάρτη και εμφανίζεται στην οθόνη της συσκευής τους το πολύγωνο της παραχώρησης.
  • Επιλέγοντας το πολύγωνο εμφανίζονται τα στοιχεία της, δηλαδή η τοποθεσία, η έναρξη  και η λήξη της παραχώρησης, χρήση, το εμβαδόν κ.α.
  • Σε περίπτωση που διαπιστώσουν αυθαίρετη κατάληψη έκτασης ή και παρακώλυση ελεύθερης πρόσβασης, μπορούν μέσω της εφαρμογής να υποβάλουν τις προαναφερόμενες καταγγελίες.Προσδιορίζουν το λόγο της καταγγελίας και εισάγουν συνοπτική περιγραφή του προβλήματος.
  • Οι καταγγελίες μπορούν να υποβληθούν τόσο ανώνυμα, όσο και επώνυμα. Στην περίπτωση επώνυμης καταγγελίας, οι πολίτες απαιτείται να συνδεθούν στην εφαρμογή με προσωπικούς κωδικούς ΤaxisNet, για να ολοκληρώσουν τη διαδικασία.

Πως ενημερώνεται το αρμόδιο υπουργείο για την καταγγελία

Η καταγγελία μπορεί να υποβληθεί μόνο μέσω κινητής συσκευής, η οποία βρίσκεται κοντά στο σημείο της εν λόγω παραχώρησης. Επιπλέον, μόνο μία καταγγελία, ανά τύπο καταγγελίας, μπορεί να υποβληθεί την ίδια ημέρα από την ίδια συσκευή και για την ίδια παραχώρηση.

Μετά την επιτυχή υποβολή της επώνυμης καταγγελίας, η εφαρμογή εμφανίζει τον μοναδικό αριθμό και την ημερομηνία υποβολής της. Οι πολίτες έχουν τη δυνατότητα να περιηγηθούν μόνο στο ιστορικό των επώνυμων καταγγελιών τους και στα στοιχεία αυτών, όπως για παράδειγμα την κατάσταση της καταγγελίας.

Οι υποβληθείσες καταγγελίες εμφανίζονται στο υποσύστημα «Μητρώο Παραχωρήσεων Απλής Χρήσης Αιγιαλού και Παραλίας» του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, ώστε να εξετασθούν από τις αρμόδιες Κτηματικής Υπηρεσίες.

Σε περίπτωση που δεν είναι δυνατή η ολοκλήρωση της καταγγελίας μέσω του «MyCoast», οι πολίτες μπορούν την πραγματοποιήσουν με κάθε πρόσφορα μέσο ενώπιον οποιασδήποτε δημόσιας αρχής, η οποία υποχρεούται να την διαβιβάσει αυθημερόν στην αρμόδια Κτηματική Υπηρεσία του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών.



enikonomia.gr