Οι μελωδίες των Χριστουγέννων στο ανακαινισμένο «Ολύμπια» με ελεύθερη είσοδο


Με μια λαμπερή συναυλία για μικρούς και μεγάλους υποδέχεται τις φωτεινές μέρες των Χριστουγέννων η Φιλαρμόνια Ορχήστρα Αθηνών. Την Παρασκευή 21 Δεκεμβρίου στο ανακαινισμένο Θέατρο «Ολύμπια» θα παρουσιάσει ένα γιορταστικό πρόγραμμα με άριες και χορωδιακά από δημοφιλείς όπερες και αγαπημένα χριστουγεννιάτικα τραγούδια.

Η σοπράνο Βάσια Ζαχαροπούλου και ο τενόρος Γιάννης Καλύβας, πλαισιωμένοι από την Παιδική Χορωδία «Μανώλης Καλομοίρης» και την Μικτή Χορωδία του Πανεπιστημίου Αθηνών, με την μουσική τους ευαισθησία και την τέχνη τους θα μας εισαγάγουν με τον καλύτερο τρόπο στο γιορτινό πνεύμα των ημερών. Τη μουσική διεύθυνση έχει ο μαέστρος Πάνος Βλάχος, που επέλεξε να παρουσιάσει στο αθηναϊκό κοινό αγαπημένα αποσπάσματα από λυρικά και ορχηστρικά έργα των Γιόχαν Στράους, Τσαϊκόφσκυ, Βέρντι, Πουτσίνι, Καρρέρ, Σούμπερτ, Μασκάνι κ.α., θρυλικά τραγούδια από πασίγνωστα μιούζικαλ, αλλά και πολλά χιλιοτραγουδισμένα Χριστουγεννιάτικα τραγούδια που υπόσχονται να ενθουσιάσουν και να συγκινήσουν μικρούς και μεγάλους.

Η είσοδος στη συναυλία είναι ελεύθερη ενω τα δελτία εισόδου θα διατίθενται δωρεάν από το Θέατρο «Ολύμπια» από τις 6 μ.μ. της Παρασκευής.

Ο μουσικολόγος Νίκος Μαλλιάρας, πρόεδρος και Ιδρυτής της Φιλαρμόνια Ορχήστρας Αθηνών μάς παρουσιάζει την παράσταση. «Η δραστήρια Φιλαρμόνια δεν σταματά την υπερδραστηριότητα της» αναφέρει στο iefimerida o Νίκος Μαλλιάρας.

«Είμαστε πολύ χαρούμενοι που ο Δήμος Αθηναίων και ο Οργανισμός Πολιτισμού, Άθλησης και Νεολαίας δέχτηκε την πρότασή μας για μια χαρούμενη χριστουγεννιάτικη συναυλία στο ανακαινισμένο Θέατρο Ολύμπια. Και επίσης μεγάλη τιμή να παίζουμε σε έναν τέτοιο χώρο με τόσο μεγάλη ιστορία. Το Θέατρο Ολύμπια, που μόλις πέρυσι έκλεισε εκατό χρόνια ζωής είναι ένας από τους λίγους χώρους μέσα στους οποίους κατ’ εξοχήν εξελίχθηκε η ιστορία της έντεχνης μουσικής στην Ελλάδα. Πόσοι και πόσοι καλλιτέχνες δεν εμφανίστηκαν και δεν δημιούργησαν εκεί!
Η Φιλαρμόνια έχει φυσικά τους καταστατικούς καλλιτεχνικούς της στόχους, που έχουν να κάνουν κυρίως με την μελέτη, εκτέλεση και προβολή της κλασικής μουσικής Ελλήνων συνθετών. Η Περουζέ του Θεόφραστου Σακελλαρίδη, στην οποία αναφερθήκατε, ήταν μια πράγματι φιλόδοξη προσπάθεια που στέφθηκε από μεγάλη καλλιτεχνική επιτυχία και μας ικανοποίησε απόλυτα.
Όμως, αυτό δεν σημαίνει ότι η ορχήστρα δεν ασχολείται με αγάπη και με την πιο ανάλαφρη μουσική, ιδιαίτερα μάλιστα τις ημέρες των γιορτών, που πλησιάζουν».

«Για τη Χριστουγεννιάτικη συναυλία μας στις 21 Δεκεμβρίου έχουμε επιλέξει ένα πολύχρωμο και αρωματικό «μπουκέτο» από πανέμορφες μελωδίες, χριστουγεννιάτικες και άλλες, εξαιρετικά ενορχηστρωμένες, που νομίζω πως θα ενθουσιάσουν τον κόσμο που θα μας επισκεφτεί. Μικρούς και μεγάλους. Θυμίζω και υπογραμμίζω ότι η είσοδος για τη συναυλία αυτή είναι δωρεάν. Νομίζω πως είναι αυτός ένας τρόπος για όλους όσοι δεν έχουν στενή σχέση με τη συμφωνική μουσική και, καμιά φορά, την κοιτάζουν διστακτικά, σαν να την φοβούνται λίγο, να την γνωρίσουν. Θέλουμε να τους δείξουμε ότι κι αυτή η μουσική είναι πανέμορφη, πολύ πιο πλούσια από όσα ακούμε συνήθως στην καθημερινότητά μας, και μπορούμε εύκολα να την προσεγγίσουμε και να την αγαπήσουμε. Είναι μουσική για όλον τον κόσμο».

«Ευχαριστούμε θερμά τους εξαιρετικούς καλλιτέχνες που συνεργάζονται μαζί μας στη συναυλία αυτή. Τη σοπράνο Βάσια Ζαχαροπούλου και τον τενόρο Ιωάννη Καλύβα, καθώς και τον φίλο μαέστρο Πάνο Βλάχο, που ανέλαβε τη μουσική διεύθυνση. Εγώ συνεισφέρω στην περίπτωση αυτή τις δύο χορωδίες που πλαισιώνουν την εκδήλωση, την Παιδική Χορωδία «Μανώλης Καλομοίρης» και την Μικτή Χορωδία του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών».

«Η Φιλαρμόνια ως ιδέα και όνειρο υπήρχε εδώ και πολύ καιρό, υλοποιήθηκε όμως πριν δύο χρόνια, τον Νοέμβριο του 2016. Έχουμε ήδη ολοκληρώσει δύο καλλιτεχνικές περιόδους και αρχίσαμε και την τρίτη. Έχουμε δώσει μέχρι τώρα πάνω από 50 συναυλίες συμφωνικής μουσικής ή παραστάσεις όπερας. Έχουμε εμφανιστεί, εκτός από την έδρα μας, τον χώρο «Άρτεμις» στον Άλιμο, στο Ηρώδειο, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, στο Μουσείο Μπενάκη, στη Γερμανική Εκκλησία και αλλού, καθώς και εκτός Αθηνών στην Θεσσαλονίκη, τη Λάρισα και την Καβάλα. Εκτός του Καλλιτεχνικού μας Διευθυντή, του Βύρωνα Φιδετζή, έχουμε συνεργαστεί με σημαντικούς Έλληνες μαέστρους, όπως ο Λουκάς Καρυτινός, ο Μιχάλης Οικονόμου, ο Ανδρέας Τσελίκας, ο Παύλος Σεργίου, ο Χάρης Ηλιάδης κ.α., καθώς και με σπουδαίους σολίστ, όπως οι βιολιστές Γιώργος Δεμερτζής, Χάρης Χατζηγεωργίου, οι πιανίστες Βασίλης Βαρβαρέσος, Γιώργος Κωνσταντίνου και Απόστολος Παληός και πολλοί άλλοι.
Έχουμε ερμηνεύσει πάνω από 50 συμφωνικά και οπερατικά έργα Ελλήνων συνθετών από τον 18ο αιώνα μέχρι σήμερα και πολλές δεκάδες έργα του διεθνούς ρεπερτορίου. Τέλος, έχουμε ηχογραφήσει σειρά Ελληνικών έργων και έχουμε ήδη έτοιμο υλικό για τέσσερις ψηφιακούς δίσκους, ο ένας εκ των οποίων θα κυκλοφορήσει εντός των επομένων εβδομάδων, με έργα Σκαλκώτα».

«Η ορχήστρα μας έχει μεγάλη αγάπη για το έργο των Ελλήνων συνθετών, που πιστεύουμε ότι αξίζει να παίζεται και να ακούγεται συχνότερα στα θέατρα και τις αίθουσες συναυλιών. Για να συνειδητοποιήσουμε ότι υπάρχει και άλλη Ελληνική μουσική, που αξίζει τον κόπο να την προσεγγίσουμε. Ως προς το θέμα της αυτοσυντήρησης, είναι μια επιλογή μας να μην εξαρτιόμαστε από κανέναν, παρά μόνο από το δικό μας καλλιτεχνικό αισθητήριο και να βασιζόμαστε στις δικές μας δυνάμεις. Δεν θέλουμε να επιβαρύνουμε τον κρατικό προϋπολογισμό και τον Έλληνα φορολογούμενο. Φυσικά, μια επαγγελματική ορχήστρα χρειάζεται πάρα πολλά χρήματα για να λειτουργήσει. Αμοιβές μουσικών και διοίκησης, πληρωμή πνευματικών δικαιωμάτων, αμοιβές μαέστρων και σολίστ και πολλά άλλα. Εκείνο που χρειαζόμαστε είναι χορηγίες από ανθρώπους και επιχειρήσεις που αγαπούν και θέλουν να στηρίξουν την Ελληνική Τέχνη και τον Πολιτισμό. Μπορούν να χρηματοδοτήσουν ένα μέρος των λειτουργικών μας εξόδων ή να στηρίξουν συγκεκριμένα πρότζεκτς, όπως μια παραγωγή όπερας, μια στουντιακή ηχογράφηση σειράς Ελληνικών έργων, μια περιοδεία στην Ελλάδα ή το Εξωτερικό κλπ. Από τους κρατικούς φορείς χρειαζόμαστε απλώς να μας δίνουν τη δυνατότητα να εμφανιζόμαστε πιο συχνά στους καθιερωμένους χώρους συναυλιών της Αθήνας και της Ελλάδας. Όπως τώρα έγινε με το Θέατρο «Ολύμπια» και τον Δήμο Αθηναίων, τον οποίο ευχαριστώ και πάλι θερμά».

«Πάντοτε, όταν ταξιδεύω, προσπαθώ να εξασφαλίσω την παρακολούθηση μιας ή δύο συναυλιών ή παραστάσεων όπερας τη Βιέννη ή στο Μόναχο. Θαυμάζω το επίπεδο των ορχηστρών και των χορωδιών τους που οφείλεται σε μια παράδοση πολλών αιώνων, που εμείς εδώ δεν έχουμε. Το επίπεδο των ορχηστών μας, βέβαια, έχει ανέβει πάρα πολύ τα τελευταία χρόνια και είναι εφάμιλλο με τις καλύτερες ξένες. Δεν ζηλεύω τους ξένους γι’ αυτό. Να σας πω τι ζηλεύω; Δύο πράγματα: πρώτον το γεγονός ότι η κλασική μουσική είναι τόσο πολύ μέσα στην καθημερινότητα των ανθρώπων, που η παρακολούθηση μιας συμφωνικής συναυλίας είναι μια αυτονόητη διασκέδαση για τον καθένα, όπως για μας ο κινηματογράφος ή η ταβέρνα. Και δεύτερον, ζηλεύω το κλίμα και η ατμόσφαιρα επαγγελματισμού και σεβασμού για τη μουσική, το έργο και τον συνθέτη που υπάρχει μεταξύ των μουσικών στις ορχήστρες και τις χορωδίες αυτές. Μια τέτοια ατμόσφαιρα έχουμε καταφέρει να δημιουργήσουμε και να διατηρήσουμε στη Φιλαρμόνια, αλλά συχνά λείπει από άλλες Ελληνικές ορχήστρες».

Η Περουζέ που παρουσιάσατε πέρσι και αγαπήθηκε θα συνεχίσει το ταξίδι της και το φετινό καλοκαίρι ή ετοιμάζετε κάποια νέα παραγωγή;
«Η Περουζέ είναι μια αριστουργηματική νεοελληνική όπερα και της αξίζει να ξανακουστεί και να ακούγεται πολύ συχνά, όπως την παλαιότερη εποχή, όσο ζούσε ο συνθέτης της, ο Σακελλαρίδης, που είχε παιχτεί εκατοντάδες φορές. Ωστόσο, θα μπορούσαμε να επαναλάβουμε την παράσταση μόνον εάν και εφόσον μας εξασφαλίζονταν ο κατάλληλος χώρος και οι κατάλληλες τεχνικές προδιαγραφές για μια άρτια παράσταση. Προς το παρόν, κάτι τέτοιο δεν έχει εξασφαλιστεί, αλλά είμαστε ανοικτοί σε προτάσεις από υπαίθρια θέατρα εντός και εκτός Αθήνας. Εκτός αυτών, για το καλοκαίρι σχεδιάζουμε μια μεγάλη διεθνή παραγωγή μιας ιταλικής όπερας σε συνεργασία με καλλιτεχνικούς φορείς, σολίστ και χορωδία από τρεις χώρες: Ελλάδα, Γερμανία και Ρουμανία. Επ’ αυτού δεν μπορώ να πω περισσότερα αυτή τη στιγμή, διότι οι συζητήσεις βρίσκονται σε εξέλιξη. Τέλος, σχεδιάζουμε και μια συναυλία αφιερωμένη σε αγαπημένα ελληνικά τραγούδια από όλες τις εποχές, αλλά και αποσπάσματα από αγαπημένες οπερέτες και όπερες. Θα είναι σχεδιασμένη με τέτοιον τρόπο που να μπορεί να πραγματοποιήσει περιοδεία και σε πόλεις εκτός Αθήνας».

Ποια είναι η γνώμη σας για τα τάλεντ σόου κ. Μαλλιάρα; Σας ρωτώ σαν πανεπιστημιακό δάσκαλο αλλά και εμπνευστή της Φιλαρμόνια.
«Με πιάνετε αδιάβαστο… Ομολογώ πως δεν έχω παρακολουθήσει καθόλου αυτές τις εκπομπές. Δεν μπορώ, συνεπώς, να εκφέρω γνώμη. Μια και αναφερθήκατε, όμως, στην εκπαιδευτική μου ιδιότητα, μπορώ να σας πω ότι, μετά από σαράντα χρόνια περίπου στην έδρα και εξ αυτών τα 26 περίπου στην πανεπιστημιακή, έχω να καταθέσω την εμπειρία μου. Πιστεύω πως οι προσπάθειές μας, εμάς των δασκάλων, είναι λίγο μάταιες, «συφοριασμένες, σαν των Τρώων», όπως θα έλεγε και ο Καβάφης. Με την εξής έννοια: Ότι κι αν κάνουμε, όσο κι αν προσπαθήσουμε, τελικά μόνο τα παιδιά εκείνα που έχουν από τη φύση τους το ταλέντο για κάτι, θα προχωρήσουν και θα γίνουν πραγματικά κάτι ξεχωριστό. Θα ξεφύγουν από τη μετριότητα. Μόνο επί της αρχής, λοιπόν, μπορώ να πω τα εξής: Το ταλέντο, η έμφυτη δηλαδή κλίση που μπορεί να εμφανίζει ένα νέος άνθρωπος για μια δραστηριότητα, μουσική, καλλιτεχνική, επιστημονική ή άλλη, είναι ένα πολύτιμο δώρο της φύσης ή του Θεού, αν προτιμάτε. Είναι αυτό που, μόνο αν καλλιεργηθεί σωστά, και με πολλή δουλειά, θα διαμορφώσει το διαμάντι που στολίζει την κοινωνία μας και δίνει διεξόδους στην καθημερινότητά μας. Είναι πραγματικά κρίμα να γίνεται αντικείμενο τέτοιου είδους προβολής, ανταγωνισμών, επίδειξης ή εμπορικής εκμετάλλευσης, ενώ θα έπρεπε να προστατεύεται σαν κόρη οφθαλμού και να προφυλάσσεται, να βοηθιέται και να υποστηρίζεται έτσι ώστε να εκπαιδευτεί, να αναπτυχθεί σωστά και δημιουργικά. Τουλάχιστον τα παιδιά μας θα έπρεπε να τα προστατεύουμε από κάτι τέτοιο».

Οι μελωδίες των Χριστουγέννων

Την Παρασκευή 21 Δεκεμβρίου και ώρα έναρξης 20:30

Θέατρο Ολύμπια – Δημοτικό Μουσικό Θέατρο Μαρία Κάλλας

Είσοδος ελεύθερη

Τα δελτία εισόδου θα διατίθενται δωρεάν από το Θέατρο «Ολύμπια» από τις 6 μ.μ. το βράδυ της συναυλίας



Πηγή