Η νέα BMW 330e Sedan είναι πιο σπορ και αποδοτική από ποτέ

Ένας συνδυασμός δυναμικής και εξαιρετικής απόδοσης προσδιορίζει το χαρακτήρα της νέας BMW Σειράς 3 Sedan. Τώρα, με την προσθήκη ενός plug-in υβριδικού συστήματος στη γκάμα κινητήριων συνόλων, αυτά τα θεμελιώδη χαρακτηριστικά αποκτούν μία πρόσθετη, και ιδιαίτερα πρωτοποριακή διάσταση. Η τελευταία γενιά της τεχνολογίας BMW eDrive συνδυάζεται με έναν τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα, αναβαθμίζοντας τις σπορ επιδόσεις της νέας 330e Sedan (η οποία λανσάρεται φέτος το καλοκαίρι σε όλο τον κόσμο) και προάγοντας την εμπειρία της ηλεκτροκίνησης.

Κάνοντας την πρώτη του εμφάνιση σε μοντέλο BMW, το στάνταρ XtraBoost αυξάνει την ισχύ του plug-in υβριδικού συστήματος σε 292 ίππους. Η άμεση απόκριση του συστήματος κίνησης είναι χαρακτηριστικό στοιχείο της 330e Sedan. Σε αυτό προστίθεται η αυξημένη αυτονομία που είναι κατά 50% μεγαλύτερη από της προκατόχου της (66 χλμ.) με μηδενικές εκπομπές ρύπων, ενώ οι τιμές κατανάλωσης και εκπομπών ρύπων μειώνονται πάνω από 15% σε σχέση με του προηγούμενου μοντέλου (1,9-1,6 λτ./100 χλμ. και 43-37 γρ./χλμ.).

Στη νέα 330e Sedan η συνεργασία μεταξύ ηλεκτροκινητήρα και κινητήρα καύσης προάγεται σε νέα επίπεδα. Περισσότερο από ποτέ, ο εξηλεκτρισμός του συστήματος κίνησης συμβάλλει στην αυξημένη απόδοση, αλλά και στην οδηγική απόλαυση. Το plug-in υβριδικό σύστημα συνδυάζει τις αρετές ενός δίλιτρου, τετρακύλινδρου κινητήρα τεχνολογίας TwinPower Turbo, που αποδίδει 184 ίππους, με τα χαρίσματα ενός ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 113 ίππων. Συνολικά, οι δύο πηγές ισχύος παράγουν μέγιστη ροπή 420 Nm.

Με XtraBoost, που απελευθερώνει +40 ίππους

Νέο στοιχείο (στάνταρ στην 330e Sedan) είναι το XtraBoost, που αναδεικνύει τον δυναμικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Ο οδηγός θέτει σε λειτουργία το XtraBoost, ενεργοποιώντας το Sport Mode με τον διακόπτη Driving Experience Control. Ένα δυναμικό πάτημα του γκαζιού απελευθερώνει +40 ίππους επιπλέον της συνολικής ισχύος 252 ίππων του ηλεκτροκινητήρα και του κινητήρα καύσης και το XtraBoost διατηρεί την πρόσθετη ισχύ διαθέσιμη για 10 δευτερόλεπτα. Έτσι, το αυτοκίνητο αποκτά τα χαρακτηριστικά επιδόσεων μιας Σειράς 3 Sedan, προσφέροντας (για πρώτη φορά σε υβριδικό μοντέλο της BMW) έντονα σπορ και ακριβή απόκριση του γκαζιού, και ειδικό πρόγραμμα αλλαγών σχέσεων για το οκτατάχυτο κιβώτιο Steptronic που περιλαμβάνει κατεβάσματα με φρένο κινητήρα.

Η άμεση επιρροή του XtraBoost «απογειώνει» την επιτάχυνση συγκριτικά με ένα συμβατικό μοντέλο εφάμιλλης ιπποδύναμης. Για παράδειγμα, εάν ο οδηγός ξαφνικά πατήσει δυνατά το γκάζι από τα 20 χλμ/ώρα, σε ένα δευτερόλεπτο η 330e Sedan επιταχύνει με σχεδόν διπλάσια δύναμη συγκριτικά με ένα αυτοκίνητο που λειτουργεί αποκλειστικά με κινητήρα καύσης. Μέσα σε τρία δευτερόλεπτα, έχει καλύψει περίπου 5 μέτρα. Το XtraBoost λειτουργεί και με τη μπαταρία υψηλής τάσης με ελάχιστη φόρτιση, καθώς στο kickdown και με τον επιλογέα σχέσεων στη θέση M ή S.

Η 330e Sedan επιταχύνει από 0 στα 100 χλμ/ώρα σε 5,9 δευτερόλεπτα μέχρι την τελική ταχύτητα των 230 χλμ/ώρα. Η οδηγική εμπειρία συνοδεύεται από απολαυστικό ήχο, που είναι αντιληπτός και στο εσωτερικό.

Αμιγώς ηλεκτρική οδήγηση με ταχύτητες έως 140 χλμ./ώρα

Στο πρόγραμμα Hybrid, η νέα 330e Sedan μπορεί να αναπτύξει ταχύτητες έως 110 χλμ./ώρα μόνο με ηλεκτροκίνηση (αύξηση 30 χλμ./ώρα έναντι της προκατόχου της). Το πρόγραμμα Electric επιτρέπει την οδήγηση μηδενικών ρύπων με ταχύτητα έως 140 χλμ/ώρα (αντί των 120 χλμ./ώρα). Στάνταρ χαρακτηριστικό της νέας 330e Sedan που προσφέρεται αποκλειστικά με υβριδικά μοντέλα, είναι η ακουστική προστασία των πεζών. Στο αμιγώς ηλεκτρικό πρόγραμμα, ένα εξωτερικό σύστημα ηχείων παράγει έναν αναγνωρίσιμο ήχο, ο οποίος έχει δημιουργηθεί ειδικά για ηλεκτροκίνητα μοντέλα BMW. Ο ήχος παράγεται στις χαμηλές ταχύτητες και έχει σχεδιαστεί για να κάνει αισθητή την παρουσία του αυτοκινήτου, χωρίς να επηρεάζει την ακουστική άνεση των επιβατών.

Ο ηλεκτροκινητήρας της νέας 330e Sedan είναι ενσωματωμένος στο οκτατάχυτο κιβώτιο Steptronic για εξοικονόμηση χώρου. Χάρη σε μία έξυπνη σχεδίαση, το κιβώτιο είναι μόλις 15 χλστ. μακρύτερο από τις αντίστοιχες εκδόσεις της νέας Σειράς 3 Sedan με συμβατικό σύστημα κίνησης. Η παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας πετυχαίνει αξιοσημείωτη απόδοση, με την ανάκτηση ενέργειας μέσω πέδησης, και με τον ηλεκτροκινητήρα σε ρόλο γεννήτριας. Η ηλεκτρική ενέργεια που τροφοδοτείται με αυτό τον τρόπο στην μπαταρία υψηλής τάσης, ή μέσω σύνδεσης στο ηλεκτρικό δίκτυο, αξιοποιείται και από το ηλεκτρικό σύστημα 12-volt του οχήματος. Αυτό σημαίνει ότι δεν χρειάζεται πλέον γεννήτρια που να «τραβάει» ρεύμα από τον κινητήρα καύσης, κάτι που αυξάνει την απόδοση του συστήματος συνολικά.

Υψηλή αυτονομία και απόδοση με φορολογικά οφέλη

Με συνολικό ενεργειακό περιεχόμενο 12,0 kWh, η μπαταρία ιόντων λιθίου της νέας 330e Sedan πετυχαίνει ηλεκτρική αυτονομία αυξημένη κατά 50% έναντι της προκατόχου της (από 59 έως 66 χλμ.). Παράλληλα, η δεύτερη γενιά του plug-in υβριδικού σπορ sedan μειώνει την κατανάλωση και τις εκπομπές ρύπων πάνω από 15%.

Η μπαταρία είναι τοποθετημένη κάτω από τα πίσω καθίσματα, ενώ το ρεζερβουάρ καυσίμου βρίσκεται πάνω από τον πίσω άξονα, ώστε να μην θίγεται ο χώρος αποσκευών στο plug-in υβριδικό μοντέλο. Η χωρητικότητα των 375 λίτρων μπορεί να αυξηθεί ανάλογα με τις απαιτήσεις με την αναδίπλωση των διαιρούμενων πλατών των πίσω καθισμάτων (40:20:40).

Σχεδόν ολόκληρη η λίστα του προαιρετικού εξοπλισμού που προορίζεται για τη νέα Σειρά 3 Sedan της BMW διατίθεται και για το plug-in υβριδικό μοντέλο. Πέραν της βασικής έκδοσης, η νέα 330e διατίθεται επίσης στις εκδόσεις Advantage, Sport Line, Luxury Line και M Sport. Επίσης, μπορεί να παραγγέλνεται με ανάρτηση Adaptive M, σπορ σύστημα διεύθυνσης με μεταβλητό λόγο υποπολλαπλασιασμού και φρένα M Sport. Από τον Νοέμβριο του 2019, η νέα 330e Sedan θα διατίθεται επίσης με κοτσαδόρο και ηλεκτρικά αναδιπλούμενη μπίλια. Το μέγιστο φορτίο τρέιλερ για το plug-in υβριδικό μοντέλο είναι 750 κιλά.

Βοηθητικό καλοριφέρ και σύστημα κλιματισμού, στάνταρ

Διατίθεται όλη η γκάμα καινοτόμων συστημάτων υποβοήθησης που βελτιστοποιούν την άνεση και την ασφάλεια, από το Driving Assistant Professional με steering & lane control assistant μέχρι σύστημα υποβοήθησης παρκαρίσματος Park assistant με reverse assistant, που αναλαμβάνει τον έλεγχο διεύθυνσης στους ελιγμούς με όπισθεν. Ο στάνταρ εξοπλισμός περιλαμβάνει σύστημα ρύθμισης θερμοκρασίας της καμπίνας (pre-heating και pre-conditioning). Η ενέργεια της μπαταρίας υψηλής τάσης χρησιμοποιείται επίσης για τη λειτουργία του βοηθητικού καλοριφέρ. Σε χαμηλές εξωτερικές θερμοκρασίες, το εσωτερικό μπορεί να θερμαίνεται άνετα πριν την εκκίνηση, ακόμα και σε κατάσταση χαμηλής φόρτισης της μπαταρίας. Η λειτουργία ρύθμισης θερμοκρασίας επιτρέπει επίσης και την ψύξη της καμπίνας, σε υψηλότερες εξωτερικές θερμοκρασίες.

Με το λανσάρισμα της νέας 330e Sedan, θα παρουσιαστούν νέες ψηφιακές υπηρεσίες που θα κάνουν πιο ελκυστική και πρακτική τη φόρτιση της μπαταρίας στα ταξίδια. Με την επιλογή ενός δημόσιου σταθμού φόρτισης, το σύστημα πλοήγησης προσφέρει επίσης στον οδηγό μία λίστα με προτεινόμενα κοντινά ξενοδοχεία, εστιατόρια, καφέ, τουριστικά αξιοθέατα και πολιτιστικά κέντρα.

Η διαθεσιμότητα σταθμών φόρτισης μπορεί να ελέγχεται και μέσω του συστήματος απεικόνισης και ελέγχου του οχήματος. Ο οδηγός λαμβάνει τις πληροφορίες μαζί με μία πρόβλεψη διαθεσιμότητας του δημόσιου σταθμού φόρτισης την ώρα άφιξης. Επιπλέον, θα μπορεί να γίνεται κράτηση σταθμών φόρτισης για  περιορισμένο χρόνο, εάν η συγκεκριμένη εγκατάσταση προσφέρεται από το διαχειριστή της υποδομής φόρτισης.

Η τεχνολογία κίνησης της plug-in υβριδικής έκδοσης του νέου σπορ sedan θα διατίθεται επίσης με την νέα 330e Touring από το καλοκαίρι του 2020. Πρώτη φορά, οι πελάτες οι οποίοι παραγγέλνουν ένα μοντέλο Touring της BMW, θα έχουν δυνατότητα επιλογής ενός plug-in υβριδικού συστήματος κίνησης. Με τη νέα έκδοση, η μάρκα προχωρά αποφασιστικά το λανσάρισμα μοντέλων με ηλεκτρικά/plug-in υβριδικά συστήματα κίνησης, που έχουν μικρότερο συνολικό αποτύπωμα CO 2, όπως αυτό της νέας 330e Sedan, που είναι μικρότερο κατά 20% από αυτό της νέας 330i Sedan όταν λειτουργεί με το μέσο, Ευρωπαϊκό προφίλ χρήσης, ενώ όταν το αυτοκίνητο φορτίζεται με «πράσινη» ενέργεια, το αποτύπωμα CO2 μειώνεται μέχρι 60%.

Νίκος Τσάδαρης

Πηγή