Η νέα BMW Σειρά 7 σε όλο της το μεγαλείο
Η BMW αναβαθμίζει το προφίλ της πολυτελούς ναυαρχίδας της, με νέα εξωτερική σχεδίαση που αναδεικνύει το δυναμισμό, την κομψότητα και την ακρίβεια. Επιπλέον, νέα στοιχεία εξοπλισμού στο εσωτερικό συνθέτουν ένα ευχάριστο περιβάλλον με διάχυτη τη φινέτσα και την ευχάριστη ατμόσφαιρα για ταξίδια μεγάλων αποστάσεων.
Η εντυπωσιακή εμφάνιση ενισχύεται και από το ψηλότερο εμπρός άκρο κατά 50 χλστ και την νέα μάσκα με μονοκόμματο πλαίσιο και επιφάνεια περίπου 40% μεγαλύτερη. Λεπτοί προβολείς, εξωτερικοί αεραγωγοί με μεγάλες βαμμένες διακοσμητικές πλάκες και κάθετα Air Breathers στα εμπρός πλαϊνά πάνελ, δίνουν πρόσθετη ακρίβεια και οπτική σαφήνεια στα πλευρά του αυτοκινήτου, ενώ οι πλαϊνές διακοσμητικές λωρίδες φτάνουν μέχρι την πίσω ποδιά.
Εκτενώς ανασχεδιασμένο είναι και το πίσω τμήμα, με το περίγραμμα της πίσω ποδιάς να αντιγράφει τη σχεδιαστική γλώσσα του πλαισίου της εμπρός εισαγωγής αέρα. Ενσωματωμένες απολήξεις εξαγωγής με μεγαλύτερα χρωμιωμένα πλαίσια και νέα, τρισδιάστατα και λεπτότερα πίσω φώτα κατά 35χλστ, με κόκκινες/μαύρες επιφάνειες ολοκληρώνουν την εικόνα.
Το κορυφαίο μοντέλο διατίθεται σε μεγάλη ποικιλία εξωτερικών αποχρώσεων και ζαντών αλουμινίου, με αξεσουάρ Design Pure Excellence και πακέτο M Sport που προσφέρουν άφθονες δυνατότητες εξατομίκευσης.
Εσωτερικά τα βλέματα συγκεντρώνει η δερμάτινη ταπετσαρία Nappa με εκτεταμένο καπιτονέ σχέδιο, υψηλής ποιότητας ξύλινες, διακοσμητικές λωρίδες και πακέτο Ambient σε συνδυασμό με φιμέ κρύσταλλα διαμορφώνουν μία εικόνα αρμονικής πολυτέλειας.
Το δερμάτινο τιμόνι έχει βελτιστοποιημένη διάταξη διακοπτών πολλαπλών λειτουργιών, ενώ έχει αλλάξει και η θέση της βάσης για ασύρματη φόρτιση κινητών τηλεφώνων. Το BMW Touch Command διαθέτει αναβαθμισμένο hardware και software, ενώ υπάρχει σύστημα ψυχαγωγίας πίσω επιβατών, με οθόνη αφής full-HD.
Η βελτιστοποιημένη ακουστική μεγιστοποιεί το επίπεδο άνεσης σε ταξίδια μεγάλων αποστάσεων και η ποιότητα κύλισης εξασφαλίζεται από: την βελτιωμένη ηχοαπορροφητική επένδυση γύρω από τους θόλους των πίσω τροχών, τις κολόνες B, τα καλύμματα υποδοχών ζωνών ασφαλείας πίσω, και στα πλαϊνά παράθυρα και το πίσω παρμπρίζ (ακουστικό κρύσταλλο).
Όλες οι εκδόσεις κινητήρων πληρούν το πρότυπο εκπομπών ρύπων Euro 6d-TEMP. Συγκεκριμένα, ο κινητήρας V12 στην M760Li xDrive έχει τώρα με φίλτρο σωματιδίων βενζίνης. Ο νέος V8 με μέγιστη ισχύ αυξημένη στους 530 ίππους για την 750i xDrive και την 750Li xDrive. Επίσης διατίθενται: τρεις κινητήρες diesel με έως τέσσερις υπερσυμπιεστές και ισχύ από 265 έως 400 ίππους.
Οι plug-in υβριδικές εκδόσεις της νέας Σειράς 7 τώρα προσφέρονται με ένα ειδικά προσαρμοσμένο 6κύλινδρο εν σειρά βενζινοκινητήρα και αναβαθμισμένη μπαταρία υψηλής τάσης. Ισχύς συστήματος στο Sport mode φθάνει τους 394 ίππους και η αυξημένη ηλεκτρική αυτονομία κυμαίνεται μεταξύ 50 και 58 χλμ.
Η προηγμένη τεχνολογία πλαισίου πετυχαίνει ισορροπία μεταξύ πολυτέλειας, οδηγικής άνεσης και δυναμικών επιδόσεων. Η προσαρμοζόμενη ανάρτηση και αερανάρτηση δύο αξόνων, είναι στάνταρ εξοπλισμός, ενώ Integral Active Steering και Executive Drive Pro με ενεργές αντιστρεπτικές δοκούς (δεν διατίθεται για plug-in υβριδικά μοντέλα) διατίθενται προαιρετικά.
Όπως είναι φυσικό η νέα σειρά 7, διαθέτει εξαιρετικά πλούσια γκάμα συστημάτων υποστήριξης οδηγού, όπως Driving Assistant Professional με Steering και lane control assistant. Στον στάνταρ εξοπλισμό περιλαμβάνεται και Parking Assistant τώρα και με Reversing Assistant.
Το στάνταρ Live Cockpit Professional διαθέτει σύστημα Πλοήγησης, πλήρως ψηφιακό ταμπλό οργάνων 12,3” και Οθόνη Ελέγχου (Control Display) 10,25” με ομοιόμορφα, μοντέρνα γραφικά. Επίσης, το νέο BMW Operating System 7.0 επιτρέπει πολύ γρήγορη πρόσβαση σε ρυθμίσεις και λειτουργίες, εξατομικεύσιμες οθόνες και πολλαπλές δυνατότητες ελέγχου (multimodal) μέσω οθόνης αφής, iDrive Controller, διακοπτών τιμονιού, φωνητικού ελέγχου (voice control) και μέσω αναγνώρισης χειρονομιών (gesture control).
Τέλος, το BMW Intelligent Personal Assistant σε ρόλο ψηφιακού συνοδηγού, ελέγχεται μέσω απλών φωνητικών εντολών. Στον εξοπλισμό περιλαμβάνονται προγράμματα ευεξίας και χαλάρωσης, αλλά και τρία Experience Modes με περιεχόμενο ανάλογα με τις απαιτήσεις φωτισμού, κλιματισμού (A/C), διάχυσης αρώματος, λειτουργίας μασάζ καθισμάτων, σκίασης, θέρμανσης και εξαερισμού καθισμάτων.
Εκδόσεις στο λανσάρισμα
M760Li xDrive:
- Βενζινοκινητήρας V12, 8τάχυτο κιβώτιο Steptronic, BMW xDrive.
- Κυβισμός: 6.592 cc, ισχύς: 585 hp στις 5.250 – 5.750 σαλ.,
- μέγιστη ροπή: 850 Nm στις 1.600 – 4.500 σαλ.
- Επιτάχυνση [0 – 100 km/h]: 3,8 δευτερόλεπτα,
- τελική ταχύτητα: 250 km/h.
- Κατανάλωση στο μικτό κύκλο: 12,5 – 12,4 l/100 km,
- Εκπομπές CO2 στο μικτό κύκλο: 285 – 282 g/km,
750i xDrive (750Li xDrive):
- Βενζινοκινητήρας V8, 8τάχυτο κιβώτιο Steptronic, BMW xDrive.
- Κυβισμός: 4.395 cc, ισχύς: 530 hp στις 5.500 – 6.000 σαλ.,
- μέγιστη ροπή: 750 Nm στις 1.800 – 4.600 σαλ.
- Επιτάχυνση [0 – 100 km/h]: 4 δευτερόλεπτα (4,1 δευτερόλεπτα),
- τελική ταχύτητα: 250 km/h.
- Κατανάλωση στο μικτό κύκλο: 9,5 – 9,5 l/100 km [9,6 – 9,5 l/100 km],
- Εκπομπές CO2 στο μικτό κύκλο: 217 – 217 g/km (218 – 218 g/km),
745e (745Le):
- 6κύλινδρος εν σειρά βενζινοκινητήρας, ηλεκτροκινητήρας, 8τάχυτο κιβώτιο Steptronic.
- Βενζινοκινητήρας:
- Κυβισμός: 2.998 cc, ισχύς: 286 hp στις 5.000 – 6.000 σαλ.,
- μέγιστη ροπή: 450 Nm στις 1.500 – 3.500 σαλ.
- Ηλεκτροκινητήρας:
- Ονομαστική ισχύς: 113 hp, μέγιστη ροπή: 265 Nm.
- Συνδυασμένη ισχύς: 394 hp,
- μέγιστη συνδυασμένη ροπή: 600 Nm.
- Επιτάχυνση [0 – 100 km/h]: 5.2 δευτερόλεπτα (745Le: 5,3 δευτερόλεπτα),
- τελική ταχύτητα: 250 km/h,
- τελική ταχύτητα (ηλεκτροκίνηση): 140 km/h.
- Ηλεκτρική αυτονομία: 54 – 58 km [745Le: 52 – 55 km].
- Κατανάλωση στο μικτό κύκλο: 2,2 – 2,1 l/100 km [745Le: 2,3 – 2,2 l/100 km],
- ηλεκτρική κατανάλωση στο μικτό κύκλο: 15.4 – 15.0 kWh/100 km [745Le: 15.4 – 15.1 kWh/100 km],
- Εκπομπές CO2 στο μικτό κύκλο: 52 – 48 g/km (745Le: 53 – 50 g/km).
745Le xDrive:
- 6κύλινδρος εν σειρά βενζινοκινητήρας, ηλεκτροκινητήρας, 8τάχυτο κιβώτιο Steptronic, BMW xDrive.
- Βενζινοκινητήρας:
- Κυβισμός: 2.998 cc, ισχύς: 286 hp στις 5.000 – 6.000 σαλ.,
- μέγιστη ροπή: 450 Nm στις 1.500 – 3.500 σαλ.
- Ηλεκτροκινητήρας:
- Ονομαστική ισχύς: 113 hp, μέγιστη ροπή: 265 Nm.
- Συνδυασμένη ισχύς: 394 hp,
- μέγιστη συνδυασμένη ροπή: 600 Nm.
- Επιτάχυνση [0 – 100 km/h]: 5,1 δευτερόλεπτα,
- τελική ταχύτητα: 250 km/h,
- τελική ταχύτητα (ηλεκτροκίνηση): 140 km/h.
- Ηλεκτρική αυτονομία: 50 – 54 km.
- Κατανάλωση στο μικτό κύκλο: 2,6 – 2,3 l/100 km,
- ηλεκτρική κατανάλωση στο μικτό κύκλο: 16,3 – 15,8 kWh/100 km,
- Εκπομπές CO2 στο μικτό κύκλο: 59 – 52 g/km,
750d xDrive (750Ld xDrive):
- 6κύλινδρος εν σειρά diesel engine, 8τάχυτο κιβώτιο Steptronic, BMW xDrive.
- Κυβισμός: 2.993 cc, ισχύς: 400 hp στις 4.400 σαλ.,
- μέγιστη ροπή: 760 Nm στις 2.000 – 3.000 σαλ.
- Επιτάχυνση [0 – 100 km/h]: 4.6 δευτερόλεπτα (4.7 δευτερόλεπτα),
- τελική ταχύτητα: 250 km/h.
- Κατανάλωση στο μικτό κύκλο: 6 – 5,8 l/100 km (6,1 – 5,9 l/100 km),
- Εκπομπές CO2: 157 – 152 g/km (160 – 155 g/km),
740 d xDrive (740 Ld xDrive ):
- 6κύλινδρος εν σειρά diesel, 8τάχυτο κιβώτιο Steptronic, BMW xDrive.
- Κυβισμός: 2.993 cc, ισχύς: 320 hp στις 4,400 σαλ.,
- μέγιστη ροπή: 680 Nm στις 1.750 – 2.250 σαλ.
- Επιτάχυνση [0 – 100 km/h]: 5,3 δευτερόλεπτα (5,4 δευτερόλεπτα),
- τελική ταχύτητα: 250 km/h.
- Κατανάλωση στο μικτό κύκλο: 6,0 – 5,6 l/100 km (6 – 5,7 l/100 km),
- Εκπομπές CO2 στο μικτό κύκλο: 158 – 148 g/km (158 – 149 g/km),
730d (730Ld):
- 6κύλινδρος εν σειρά diesel, 8τάχυτο κιβώτιο Steptronic.
- Κυβισμός: 2.993 cc, ισχύς: 265 hp στις 4.000 σαλ.,
- μέγιστη ροπή: 620 Nm στις 2.000 – 2.500 σαλ.
- Επιτάχυνση [0 – 100 km/h]: 6,1 δευτερόλεπτα (6,2 δευτερόλεπτα),
- τελική ταχύτητα: 250 km/h.
- Κατανάλωση στο μικτό κύκλο: 5,5 – 5,3 l/100 km (5,5 – 5,3 l/100 km),
- Εκπομπές CO2 στο μικτό κύκλο: 144 – 138 g/km (145 – 139 g/km),
730d xDrive (730Ld xDrive):
- 6κύλινδρος εν σειρά κινητήρας diesel, 8τάχυτο κιβώτιο Steptronic, BMW xDrive.
- Κυβισμός: 2.993 cc, ισχύς: 265 hp στις 4.000 σαλ.,
- μέγιστη ροπή: 620 Nm στις 2.000 – 2.500 σαλ.
- Επιτάχυνση [0 – 100 km/h]: 5,8 δευτερόλεπτα (5,9 δευτερόλεπτα),
- τελική ταχύτητα: 250 km/h.
- Κατανάλωση στο μικτό κύκλο: 5,7 – 5,5 l/100 km (5,8 – 5,6 l/100 km),
- Εκπομπές CO2 στο μικτό κύκλο: 150 – 143 g/km (153 – 147 g/km)
Νίκος Τσάδαρης