Η νέα BMW X1 xDrive25e γίνεται σημείο αναφοράς

Το BMW Group συνεχίζει τη στρατηγική εξηλεκτρισμού του και λανσάρει ένα ακόμα plug-in υβριδικό μοντέλο σε μία δημοφιλή και αναπτυσσόμενη κατηγορία οχημάτων.

Με την νέα BMW X1 xDrive25e, η αλληλεπίδραση μεταξύ κινητήρα καύσης και ηλεκτροκινητήρα και η οδηγική εμπειρία μηδενικών ρύπων, μεταφέρονται τώρα στην πολυτελή κατηγορία SAV.

Ένας αποδοτικός ηλεκτροκινητήρας και μία μπαταρία ιόντων λιθίου τελευταίας γενιάς παρέχουν ηλεκτρική αυτονομία έως 57 χλμ. Με μέση κατανάλωση καυσίμου από 2,0 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 από 43 γρ./χλμ., η νέα X1 xDrive25e γίνεται σημείο αναφοράς του ανταγωνισμού. Η συνδυασμένη κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας είναι 13,5 kWh/100 χλμ. Το σύστημα τετρακίνησης, ειδικά σχεδιασμένο για υβριδικό μοντέλο, με ταχεία και ακριβή κατανομή ισχύος μεταξύ εμπρός και πίσω τροχών υπόσχεται ένα υψηλό επίπεδο οδηγικής απόλαυσης και συναρπαστικής ευελιξίας.

Το plug-in υβριδικό σύστημα της X1 xDrive 25e αποτελείται από έναν 3κύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.500 κ.εκ. με τεχνολογία TwinPower Turbo και έναν ηλεκτροκινητήρα ειδικά σχεδιασμένο γι’ αυτό το μοντέλο. Βασίζεται στην αρθρωτή δομή της τεχνολογίας eDrive του Group.

Ο βενζινοκινητήρας αποδίδει μέγιστη ισχύ 125 ίππων και μέγιστη ροπή 220 Nm. Η κινητήρια ισχύς μεταφέρεται μέσω του εξατάχυτου κιβωτίου Steptronic στους εμπρός τροχούς. Ο ηλεκτροκινητήρας παράγει 95 ίππους και αποδίδει ροπή 165 Nm που μεταφέρεται στους πίσω τροχούς μέσω ενός μονοτάχυτου κιβωτίου. Έτσι, δημιουργείται ένα σύστημα AWD προσαρμοσμένο για υβριδικό μοντέλο, που δίνει στην X1 xDrive25e αίσθηση ευελιξίας και κατ’ επέκταση  οδηγική ευχαρίστηση.

Η άμεση απόκριση του ηλεκτροκινητήρα που αποδίδει όλη τη ροπή του από την αρχή, επιτρέπει στον οδηγό να αντιδρά γρήγορα στις αλλαγές των οδηγικών συνθηκών. Επιπλέον, η θέση του ηλεκτροκινητήρα πάνω από τον πίσω άξονα συμβάλλει στη καλύτερη κατανομή φορτίου ανά άξονα στην X1 xDrive25e. Σε συνδυασμό με την έξυπνα ελεγχόμενη αλληλεπίδραση μεταξύ των δύο κινητήριων μονάδων, παρέχει ιδιαίτερη ευστάθεια στο δρόμο, οδηγική άνεση και δυναμική απόκριση.

Ο κινητήρας καύσης μαζί με τον ηλεκτροκινητήρα αποδίδουν συνολική ισχύ 220 ίππων. Η μέγιστη συνολική ροπή και των δύο κινητήριων μονάδων είναι 385 Nm. Η X1 xDrive25e επιταχύνει από 0 στα 100 χλμ./ώρα σε 7,0 δευτερόλεπτα. Επιπλέον, η ηλεκτρική ώθηση από το σύστημα κίνησης εξασφαλίζει πρόσθετα αποθέματα ασφαλείας και έντονα σπορ αίσθηση στις προσπεράσεις. Η τελική ταχύτητα του plug-in υβριδικού μοντέλου είναι 192 χλμ./ώρα.

Με την τελευταία τεχνολογία κυψελών μπαταριών, η BMW X1 xDrive25e έχει στη διάθεσή της άφθονα αποθέματα ηλεκτρικής ενέργειας για ολοκλήρωση των περισσότερων καθημερινών διαδρομών μόνο με χρήση του ηλεκτροκινητήρα. Η τελευταία γενιά μπαταρίας ιόντων λιθίου έχει ακαθάριστο ενεργειακό περιεχόμενο (gross energy content) 9,7 kWh, που παρέχει ηλεκτρική αυτονομία έως 57 χλμ. Η μπαταρία υψηλής τάσης μπορεί να φορτίζεται σε συμβατικές οικιακές πρίζες, χρησιμοποιώντας το στάνταρ καλώδιο  φόρτισης, ενώ μπορεί να φορτίζεται πλήρως σε περίπου πέντε ώρες με αυτό τον τρόπο. Χρησιμοποιώντας έναν επιτοίχιο φορτιστή i Wallbox, η σχετική λειτουργία φόρτισης διαρκεί λιγότερο από 3,6 ώρες. Η υποδοχή φόρτισης βρίσκεται κάτω από ένα ανεξάρτητο κάλυμμα στο εμπρός αριστερό πλαϊνό πάνελ του αυτοκινήτου.

Ο οδηγός μέσω του διακόπτη eDrive στην κεντρική κονσόλα, μπορεί να παρεμβαίνει στο πρόγραμμα λειτουργίας του συστήματος κίνησης. Στην στάνταρ ρύθμιση Auto e Drive, το «έξυπνο» σύστημα κίνησης, διασφαλίζει άψογη συνεργασία μεταξύ των δύο κινητήρων σε όλες τις οδηγικές συνθήκες. Δεδομένα πλοήγησης χρησιμοποιούνται επίσης για τη διαχείριση του plug-in υβριδικού συστήματος, με σκοπό την αύξηση τόσο της απόδοσης όσο και της οδηγικής απόλαυσης.

Όταν ενεργοποιείται η καθοδήγηση πλοήγησης, το προληπτικό σύστημα διαχείρισης ενέργειας μπορεί να λάβει υπόψιν το προφίλ της διαδρομής για καλύτερο έλεγχο του συστήματος κίνησης. Το MAX eDrive mode μπορεί να ενεργοποιηθεί για μέγιστη χρήση της ηλεκτροκίνησης. Στο πρόγραμμα αυτό, η X1 xDrive25e αναπτύσσει τελική ταχύτητα 135 χλμ./ώρα. Επίσης, υπάρχει και το Save Battery mode, που προορίζεται είτε για τη διατήρηση της φόρτισης της μπαταρίας, κατά τη διάρκεια της οδήγησης ή για την αύξησή της μέσω της ανάκτησης ενέργειας.

Με αυτόν τον τρόπο, η ενέργεια της μπαταρίας μπορεί να αποθηκεύεται για μετέπειτα χρήση, όπως για οδήγηση στην πόλη μόνο με ηλεκτροκίνηση. Ο διακόπτης οδηγικής εμπειρίας μπορεί να χρησιμοποιείται ανεξάρτητα από το πρόγραμμα οδήγησης. Στην X1 xDrive25e, ο οδηγός μπορεί -μέσω αυτού- να ενεργοποιεί τα Comfort, Sport και Eco Pro modes, ώστε να επηρεάζει τις ρυθμίσεις των συστημάτων κίνησης και ανάρτησης ή να θέτει σε λειτουργία τα ηλεκτρικά συστήματα άνεσης.

Επίσης, η X1 xDrive25e διαθέτει ακουστική προστασία πεζών, στάνταρ. Σε ταχύτητες έως 30 χλμ./ώρα με ηλεκτροκίνηση, παράγεται ένας αναγνωρίσιμος ήχος σχεδιασμένος για τα ηλεκτροκίνητα μοντέλα BMW, προειδοποιώντας τους άλλους χρήστες των δρόμων για όχημα που πλησιάζει χωρίς να επηρεάζει την άνεση των επιβατών. Επιπλέον, ο στάνταρ εξοπλισμός του compact SAV με plug-in υβριδική κίνηση, περιλαμβάνει ζάντες αλουμινίου 17″, διζωνικό αυτόματο σύστημα κλιματισμού και βοηθητικό κλιματισμό (A/C). Η θερμοκρασία εσωτερικού μπορεί να ρυθμίζεται από απόσταση μέσω του BMW Connected και με τη χρήση ενός smartphone.

Πέραν της βασικής έκδοσης, το υβριδικό μοντέλο διατίθεται ως Sport Line, xLine και M Sport. Επιπλέον των αντίστοιχων πακέτων εξοπλισμού, σχεδόν όλες οι προαιρετικές επιλογές των συμβατών X1 είναι διαθέσιμες και για το plug-in υβριδικό μοντέλο.

Η θέση της μπαταρίας κάτω από τα πίσω καθίσματα, συνεισφέρει στο πολύ χαμηλό κέντρο βάρους, που βελτιστοποιεί την ευελιξία του οχήματος, ενώ ελάχιστα περιορίζει τις δυνατότητες του χώρου αποσκευών συγκριτικά με εκδόσεις SAV με συμβατικό κινητήρα. Η βασική χωρητικότητα του χώρου αποσκευών είναι 450 λίτρα. Με την αναδίπλωση των στάνταρ διαιρούμενων 40: 20: 40 πλατών των πίσω καθισμάτων, μπορεί να φτάσει και 1.470 λίτρα. Τέλος, ένας κοτσαδόρος με ηλεκτρικά αναδιπλούμενη μπίλια διατίθεται προαιρετικά, με το μέγιστο φορτίο τρέιλερ να φτάνει τα 750 κιλά.

Νίκος Τσάδαρης

Πηγή