Η νέα κολεξιόν της Ίρις Βαν Χέρπεν έρχεται από το διάστημα
«Εξέλιξη της ανθρώπινης σιλουέτας»: έτσι περιγράφει την τελευταία κολεξιόν της, η Ίρις Βαν Χέρπεν (Iris Van Herpen), για την οποία αντλεί έμπνευση από χάρτες της ουράνιας σφαίρας και γαλαξίες του απώτερου διαστήματος. Η κολεξιόν της Ολλανδής σχεδιάστριας μόδας, με τίτλο «Shift Souls», παρουσιάστηκε στο Palais des Beaux-Arts στο πλαίσιο της Εβδομάδας Μόδας του Παρισιού.
Όλες κι όλες 18 δημιουργίες, που επιτρέπουν να ρίξουμε μια ματιά στο μέλλον, και οι οποίες είναι το τέλειο μείγμα τεχνολογίας και δημιουργικότητας: και τα 18 φορέματα προήλθαν από τρισδιάστατο εκτυπωτή, κόπηκαν με λέιζερ και ορίστηκαν με αλγόριθμο.
Η Βαν Χέρπεν αποκάλυψε ότι η αρχική πηγή έμπνευσής της ήταν το «Harmonia Macrocosmica», ένας χάρτης της ουράνιας σφαίρας που, στις αρχές του 16ου αιώνα, σχεδίασε ο Γερμανο-ολλανδός χαρτογράφος Αντρέας Κελάριους. Επίσης, παλιές αναπαραστάσεις μυθολογικών και αστρολογικών όντων, στο διάβα των αιώνων. Εμπνεύστηκε όμως, και από τον με έδρα τη Νέα Υόρκη καλλιτέχνη Κίμ Κίβερ – ο οποίος, για σύντομο χρονικό διάστημα, εργάστηκε ως μηχανικός στη NASA –, και συνεργάστηκε μαζί του για τη δημιουργία ενός φορέματος που παραπέμπει σε σύννεφο.
«Για τη “Shift Souls”, ερεύνησα την εξέλιξη της ανθρώπινης σιλουέτας, την εξιδανίκευσή της ανά τους αιώνες και την υβριδοποίηση των γυναικείων μορφών στη μυθολογία» είπε η Βαν Χέρπεν. «Ιδιαιτέρως, η φαντασία και η ρευστότητα στην αλλαγή ταυτότητας που συναντούμε στην ιαπωνική μυθολογία με ενέπνευσε να ερευνήσω το βαθύτερο νόημα της ταυτότητας και το πόσο άυλη και μεταβλητή μπορεί να γίνει μέσα στην τρέχουσα συνένωση των ψηφιακών σωμάτων μας» εξήγησε.
Τα φορέματα συνόδευσε μια σειρά κοσμημάτων για το πρόσωπο – από τρισδιάστατο εκτυπωτή – τα οποία δημιουργήθηκαν σε συνεργασία με το Delft University of Technology.
Για το φινάλε του show, η Βαν Χέρπεν συνεργάστηκε με τον Ολλανδό καλλιτέχνη Verstand σε μια εγκατάσταση φωτός, στην οποία χρησιμοποιήθηκαν λέιζερ για να δημιουργήσουν ένα «τοπίο ονείρων» από σύννεφα που στροβιλίζονταν στο ταβάνι της αίθουσας όπου έγινε το ντεφιλέ.