Η «πυξίδα» επιλογής κινητού τηλεφώνου για την Black Friday
Η Black Friday ήρθε στην Ελλάδα από το Public το 2016 και από τότε έχει καθιερωθεί ως θεσμός για το ελληνικό καταναλωτικό κοινό. Η Παρασκευή 23/11 (όπως η κάθε τελευταία Παρασκευή του Νοεμβρίου των τελευταίων ετών) θα σηματοδοτήσει την… εφόρμηση του κόσμου στα καταστήματα, στην προσπάθειά του να αποκτήσει τις ηλεκτρικές και ηλεκτρονικές συσκευές που χρειάζεται σε χαμηλότερες από τις συνηθισμένες τιμές.
Πολλοί είναι εκείνοι που περιμένουν αυτήν την ημέρα για να προχωρήσουν σε αγορά κινητού τηλεφώνου, με τα smartphones να βρίσκονται στις top επιλογές της Black Friday. Όμως, για να μην γίνει η Παρασκευή… μαύρη, καταναλώνοντας χρόνο και φαιά ουσία -και στο τέλος δεν γίνει καν αγορά- υπάρχουν κάποια πράγματα τα οποία οφείλουμε να προσέξουμε, να θέσουμε δηλαδή κάποια κριτήρια.
Ας δούμε τα βασικότερα από αυτά…
Είναι σημαντικό να έχουμε κατά νου ότι σε περίπτωση που δεν θέλουμε απλό κινητό τηλέφωνο (αυτά με τα κουμπιά, τα λίγα που κυκλοφορούν πλέον), η διάρκεια… καλής ζωής τους κυμαίνεται μεταξύ 18 και 30 μηνών. Με άλλα λόγια, η όποια επιλογή, θα σημαίνει αυτόματα και μια «επένδυση» η οποία της οποίας η χρηματική αξία θα έχει υποχωρήσει σε λίγο καιρό. Έτσι, βασικό και πρώτο κριτήριο για την οποιαδήποτε αγορά smartphone, είναι το μπάτζετ μας. Η τσέπη του καθενός είναι διαφορετικής «αντοχής» και πρέπει να έχουμε υπόψη ότι οι τιμές κυμαίνονται από περίπου 100 ευρώ για entry συσκευές, μέχρι και άνω των 1.000 ευρώ για τις premium.
Εάν έχετε κατασταλάξει στο κόστος, το επόμενο που πρέπει να δείτε είναι το λειτουργικό σύστημα. Το εάν μια συσκευή είναι Android ή IOS, μπορεί να μην παίζει για αρκετό κόσμο -ειδικά τον εξοικειωμένο με την τεχνολογία- ιδιαίτερο ρόλο, αλλά για όσους έχουν μάθει να δουλεύουν σε συγκεκριμένο περιβάλλον, ίσως να δυσκολευτούν εάν αποφασίσουν για τη… μεγάλη αλλαγή.
Κοιτάμε επίσης ποια οθόνη είναι πιο βολική για τα δικά μας μέτρα. Από την καθημερινότητά μας και τον τρόπο με τον οποίο «δουλεύουμε» το κινητό, εξαρτάται και το εάν θα πάμε σε μια μικρή ή μεγάλη συσκευή. Ο μέσος όρος κινείται γύρω στις 5,5 ίντσες, αλλά πλέον έχουμε πάει στα smartphones με μεγαλύτερη διαγώνιο. Για όσους βλέπουν βίντεο και παίζουν παιχνίδια, ξέρουν ότι θα χρειαστούν… μέγεθος.
Η τιμή του κινητού τηλεφώνου που θα αγοράσουμε, εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό και από την «ψυχή» του. Κοιτάμε να διαθέτει όσο πιο δυνατό επεξεργαστή γίνεται, που να συνδυάζεται και από ανάλογα μεγάλη μνήμη. Και εάν για τον επεξεργαστή το θέμα είναι λίγο περίπλοκο, για τη μνήμη πρέπει να έχουμε ως δεδομένο το εξής: βάση μας αποτελούν τουλάχιστον τα 2 GB.
Επόμενο κριτήριο επιλογής μας είναι η αυτονομία. Μια μεγάλη σε χωρητικότητα μπαταρία παίζει πάντα σημαντικό ρόλο στο πόσο λιγότερο… αγχωτική θα είναι η χρήση του κινητού τηλεφώνου. Άλλωστε, κανείς δεν θέλει να σβήνει το τηλέφωνό του, όταν το έχει ανάγκη. Μπαταρία από 2.500 mAh και πάνω πρέπει να θεωρείται η βάση μας, ενώ από 3.000 mAh και πάνω φαντάζει ιδανική.
Οι περισσότεροι, βεβαίως, δεν δείχνουν σε συγγενείς και φίλους το κινητό τους και λένε «δες πόσο μεγάλη μνήμη έχει» ή «ο επεξεργαστής του είναι οκταπύρηνος». Για αρκετούς καταναλωτές, σημαντικό κριτήριο επιλογής αποτελεί η κάμερα, για να απαθανατίζει τις στιγμές της καθημερινότητας με όσο το δυνατόν πιο «ζωντανό» τρόπο. Εκτός από το πόσα megapixels πρέπει να είναι η κάμερα του smartphone μας, εξετάζουμε την ταχύτητα λήψης της εικόνας και τις χειροκίνητες λειτουργίες. Πάντως, από 12 megapixels και πάνω κάνουμε αρκετά τη δουλειά που θέλουμε.
Τελευταίο, αλλά για πολλούς εξίσου σημαντικό κριτήριο, είναι το design. Το κοινό δίνει μεγάλο βάρος στην εμφάνιση του κινητού τηλεφώνου, το πόσο κομψό ή όμορφο θα είναι, όμως αυτά είναι κυρίως υποκειμενικά. Πάντως, όλες οι εταιρείες που λανσάρουν συσκευές στην αγορά, ρίχνουν μεγάλο βάρος στο design και δύσκολα θα βρούμε κάτι που μπορεί να κριθεί με ευκολία «άσχημο».
Εάν όλα τα παραπάνω σας μπέρδεψαν περισσότερο από ό,τι σας διευκόλυναν, το Public έρχεται να σας λύσει τα χέρια. Με σύνθημα το «Πες τι θες σε Black Friday τιμές!», η εταιρεία κάλεσε για πρώτη φορά τους ίδιους τους καταναλωτές να διαλέξουν εκείνοι τις προϊοντικές κατηγορίες στις οποίες θέλουν να δουν προσφορές και να διαμορφώσουν έτσι από κοινού τη μεγάλη γιορτή των ευκαιριών. Πλέον η εβδομάδα Black Friday ξεκίνησε στο Public και εσύ το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να βάλεις «ON» στα notifications να μπεις στο public.gr/BF να δεις όλες τις προσφορές και να «χτυπήσεις» αυτή που σου ταιριάζει πρώτος.