Ηλεκτρονικές απάτες: Με ψεύτικα email αδειάζουν λογαριασμούς – Πώς θα προστατευτούμε

Έξαρση στις ηλεκτρονικές απάτες σημειώνεται τον τελευταίο καιρό, καθώς επιτήδειοι βρίσκουν διαρκώς νέους τρόπους για να αποσπάσουν χρηματικά ποσά από λογαριασμούς ανύποπτων πολιτών.

Ο δημοσιογράφος ειδικευμένος σε θέματα τεχνολογίας, Νίκος Βασιλάκος μίλησε στην εκπομπή Κοινωνία Ώρα MEGA για τις ηλεκτρονικές απάτες και το πώς επιτήδειοι ακόμη και τηλεφωνικώς ζητούν τα στοιχεία των τραπεζικών μας λογαριασμών, προσποιούμενοι ότι θα μας πιστώσουν… υπόλοιπα από market pass ή άλλες κρατικές παροχές.

Η δράση τους είναι στοχευμένη και μελετημένη θα έλεγε κάνεις, καθώς γνωρίζουν πολύ καλά να «παίζουν» με την ψυχολογία των υποψήφιων θυμάτων τους.

Τα τελευταία στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος αναφέρουν πως μέσα σε έναν χρόνο έχουν αυξηθεί οι ηλεκτρονικές απάτες κατά 29%.

«Η διεύθυνση πολλές φορές δεν είναι σωστή. Το παλιό κινητό δεν έχει πάρει τις τελευταίες ενημερώσεις και δε μπορεί να μας προστατεύσει. Πλέον έχει ξεφύγει το πράγμα, και παίρνουν και τηλέφωνα ζητώντας στοιχεία τραπεζών. Είναι σημαντικό να έχουμε όλες τις εφαρμογές ενημερωμένες», επεσήμανε ο Νίκος Βασιλάκος..

Απατεώνες μέσω ψεύτικων email και SMS προσπαθούν να εξαπατήσουν, έτσι, χρησιμοποιούν ονόματα οργανισμών, τραπεζών, εταιρειών διανομής, συνδρομητικών καναλιών και υπηρεσιών (π.χ gov.gr) και ζητούν από τα υποψήφια θύματα να «κλικάρουν» σε κάποιο link δήθεν για επιβεβαίωση στοιχείων και στοχεύουν στην απόσπαση ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων (κωδικούς από e banking ή pin καρτών).

Για να προστατευτούμε απο τις ηλεκτρονικές απάτες ακολουθούμε τις εξής πολύ απλές αρχές:

-Δεν ανοίγουμε κανένα συνημμένο αρχείο του μηνύματος

-Δεν επιλέγουμε ποτέ τυχόν προτεινόμενο σύνδεσμο (link)

-Διαγράφουμε αμέσως το μήνυμα


vradini.gr

Για άρθρα που αναδημοσιεύονται και αναγράφεται η πηγή τους δεν φέρουμε καμμία ευθύνη, καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.

Πηγή