Ηλεκτρονικό «δίχτυ» κατά της ακρίβειας
Ηλεκτρονικό δίκτυ κατά της ακρίβειας ετοιμάζουν οι ελεγκτικοί μηχανισμοί του κράτους. Μέσα από μια νέα δέσμη μέτρων αλλά και με την επέκταση υφιστάμενων το υπουργείο Ανάπτυξης, θα προσπαθήσει αφενός να κάνει ακόμη πιο αποτελεσματικούς και στοχευμένους ελέγχους και αφετέρου να αυξηθεί ακόμη περισσότερο ο ανταγωνισμός σε όλα τα στάδια της εφοδιαστικής αλυσίδας, δηλαδή στην βιομηχανία και στα σούπερ μάρκετ.
Την ίδια στιγμή το υπουργείο έχει θέσει επί τάπητος την αποτελεσματικότητα που έχουν όλα τα μέτρα που βρίσκονται ήδη σε ισχύ, εξετάζοντας την επέκτασή, την βελτίωσή ή ακόμη και την κατάργησή τους.
Του Δημήτρη Χριστούλια
Στόχος σε κάθε περίπτωση είναι μέχρι το καλοκαίρι να υπάρξει αισθητή αποκλιμάκωση του πληθωρισμού στα τρόφιμα. Ένας πληθωρισμός που βρίσκεται ακόμη σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα, πιέζοντας σημαντικά τους οικογενειακούς προϋπολογισμούς.
Σύμφωνα με πληροφορίες το υπουργείο Ανάπτυξης εξετάζουν τη δημιουργία ενός νέου τρόπου ελέγχου των τιμών, με την βοήθεια της τεχνολογίας, έτσι ώστε οι ελεγκτές να γνωρίζουν σε καθημερινή βάση την μεταβολή των τιμών σε όλα σχεδόν τα προϊόντα που διαθέτει ένα σούπερ μάρκετ, προκειμένου στην συνέχεια να κάνουν πιο στοχευμένους και αποτελεσματικούς ελέγχους.
Ειδικότερα, θα περνούν καθημερινά από το «κόσκινο» των ελεγκτών όλα σχεδόν τα προϊόντα καθημερινής ανάγκης που διαθέτει ένα σούπερ μάρκετ, όπως τρόφιμα, απορρυπαντικά, είδη προσωπικής υγιεινής και πολλά ακόμη. Στο πλαίσιο αυτό το υπουργείο Ανάπτυξης σχεδιάζει να προχωρήσει στην λήψη νέου μέτρου, βάσει του οποίου οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ θα είναι υποχρεωμένες να έχουν στις ιστοσελίδες τους ηλεκτρονικό γραμμοκώδικα (barcode) δίπλα από κάθε προϊόν έτσι ώστε να γίνεται ο έλεγχος πιο γρήγορα και πιο αποτελεσματικά.
Ειδικό λογισμικό
Σύμφωνα πάντα με πληροφορίες ο στόχος είναι μέσα από ένα ειδικό λογισμικό να μπορούν οι ελεγκτικοί μηχανισμοί να «σκανάρουν» την ταυτότητα του προϊόντος, δημιουργώντας μια μεγάλη βάση δεδομένων με στοιχεία που θα τους βοηθήσουν να εξάγουν καλύτερα αποτελέσματα για τις διακυμάνσεις των τιμών.
Δηλαδή ο στόχος είναι να μπορούν να έχουν την συνολική εικόνα για ένα προϊόν, σε διαφορετικά σημεία πώλησης, όπως είναι η αρχική και η τελική τιμή τους, το βάρος, εάν είναι σε προσφορά και άλλα. Ωστόσο, το εγχείρημα είναι ιδιαίτερα πολύπλοκο καθώς χρειάζεται πολύ προηγμένη τεχνολογική υποστήριξη και για αυτό τον λόγο, οι πρώτες εκτιμήσεις, από γνώστες του θέματος, αναφέρουν ότι θα έχει ολοκληρωθεί και θα είναι στην διάθεση των ελεγκτών το καλοκαίρι.
Σημειώνεται, ότι ήδη με την βοήθεια της τεχνολογίας οι ελεγκτικοί μηχανισμοί του υπουργείου Ανάπτυξης έχουν την δυνατότητα, να σκανάρουν καθημερινά τις τιμές σε χιλιάδες προϊόντα.
Παράλληλα, στόχος είναι να αναβαθμιστεί η πλατφόρμα e-katanalotis του υπουργείου Ανάπτυξης, μέσα από την οποία οι καταναλωτές θα μπορούν να συγκρίνουν τις τιμές σε πολύ περισσότερα προϊόντα σε καθημερινή βάση, έτσι ώστε αφενός να μπορούν να κάνουν πιο συμφέρουσες αγορές και αφετέρου να αυξηθεί ακόμη περισσότερο ο ανταγωνισμός ανάμεσα στις αλυσίδες σούπερ μάρκετ.