ΗΠΑ: Καρέ καρέ η κατάρρευση γέφυρας μετά από πρόσκρουση πλοίου στη Βαλτιμόρη


Το ρολόι δείχνει σχεδόν μία και μισή, μετά τα μεσάνυχτα. Το φορτηγό-πλοίο, μήκους τριακοσίων μέτρων, γεμάτο με χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια, προσκρούει σε πυλώνα της μεταλλικής γέφυρας, στον ποταμό Πατάπσκο, στην Βαλτιμόρη.

Μέσα σε ελάχιστα δευτερόλεπτα, η γέφυρα Francis Scott Key καταρρέει.

Την ώρα που το πλοίο προσέκρουε στον πυλώνα, επάνω στη γέφυρα βρισκόταν συνεργείο συντήρησης. Εργάτες βρέθηκαν να παλεύουν για τη ζωή τους, στα παγωμένα νερά του ποταμού. Τα σωστικά συνεργεία ανέσυραν δύο ανθρώπους και ερευνούν για τουλάχιστον 6 αγνοούμενους. Πέντε οχήματα εντοπίστηκαν σε βάθος 15 μέτρων, στο ποτάμι.

Έλληνας κάτοικος στην περιοχή περιέγραψε, αποκλειστικά στο MEGA και την Κατερίνα Νώντα τη συγκλονιστική στιγμή της κατάρρευσης της γέφυρας, μήκους δυόμισι χιλιομέτρων.

«Ήμουν στο σπίτι κοιμόμουν και ξαφνικά ένιωσα να κουνιέται το σπίτι κάπως δυνατά, σαν να ήταν ένας σεισμός, σαν να ήταν ένα πολεμικό αεροσκάφος, που περνούσε πάνω από το σπίτι. Είναι πολύ κοντά στο σπίτι μου, σχεδόν δίπλα. Μένω κοντά στο λιμάνι της Βαλτιμόρης και αυτό είναι μια μεγάλη τραγωδία. Θα μπορούσα βεβαίως και εγώ να περνούσα από εκεί, έχω περάσει από αυτό το σημείο πάρα πολλές φορές, αμέτρητες φορές», ανέφερε ο Γιώργος Κομνηνός.

Σε βίντεο λίγο πριν την πρόσκρουση, τα φώτα στο πλοίο, αναβοσβήνουν, φαίνεται να χάνει ισχύ και καταλήγει επάνω στην γέφυρα. Αμερικανικά μέσα ενημέρωσης μεταδίδουν πως πιθανότατα έπαθε μηχανική βλάβη, ενώ εξέπεμψε σήμα κινδύνου, λίγο πριν πέσει στον πυλώνα.

«Φαίνεται πως είναι μία τυπική βλάβη στη μηχανή πλοίου, το οποίο έπεσε επάνω σε πυλώνα γέφυρας, προκαλώντας υπερβολική πίεση. Οι μηχανικοί που θα επιθεωρήσουν τη γέφυρα και θα εκπονήσουν τα σχέδια έκτακτης ανάγκης, θα πρέπει να βρουν την αιτία κατάρρευσης της γέφυρας. Μπορεί να είναι η διάβρωση, μπορεί να είναι σαθρά τα θεμέλια. Μπορεί η μεταλλική κατασκευή, που βλέπουμε στους πυλώνες, να έχει χάσει την σταθερότητά της», είπε ο Στέργιος Μητούλης, επικεφαλής τμήματος πολιτικών μηχανικών πανεπιστημίου Μπέρμιγχαμ.

«Είναι τεράστια τραγωδία. Τεράστια. Το πρωί μπορεί να είναι γεμάτη αυτή η γέφυρα με αμάξια δηλαδή να είναι μέχρι και σταματημένα με την κίνηση από τη μία πλευρά της γέφυρας στην άλλη. Μιλάμε για εκατοντάδες αμάξια την ίδια στιγμή που ταξιδεύουν σε αυτή τη γέφυρα», συμπλήρωσε ο Γιώργος Κομνηνός.

Ειδικοί εξηγούν πως η κατάρρευση της γέφυρας, υπό την πίεση ενός τόσο μεγάλου φορτίου, ήταν προδιαγεγραμμένη.

«Ένα βαρύ πλοίο, όπως αυτό, έχει τεράστιο εκτόπισμα, με ένα τόσο μεγάλο φορτίο πολλών χιλιάδων τόνων, όταν προσκρούσει επάνω σε κάτι. Το πλοίο, προφανώς, χτύπησε σε πυλώνα της γέφυρας. Δεν αποτελεί έκπληξη, που η γέφυρα κατέρρευσε, επειδή η στήριξη στο σημείο είναι ελλιπής», αναφέρουν.

Η γέφυρα Francis Scott Key, κατασκευάστηκε το 1977 κι ήταν η βασικότερη της πολιτείας του Μέριλαντ, η οποία έχει κηρυχθεί σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης. Τουλάχιστον 30 χιλιάδες οχήματα περνούσαν καθημερινά, επάνω στις 4 λωρίδες κυκλοφορίας.



Πηγή