«Καλάθι νοικοκυριού»: Οι διορθωτικές κινήσεις που έρχονται
Σχετικά με αυτές τις αλλαγές ο υπουργός Ανάπτυξης, Άδωνις Γεωργιάδης προανήγγειλε ότι, σήμερα, Δευτέρα, θα εκδοθεί νέα υπουργική απόφαση προκειμένου να διορθωθούν τα προβλήματα που εντοπίστηκαν τις πρώτες μέρες που εφαρμόστηκε το μέτρο.
Η σήμανση στα σούπερ μάρκετ
Το πρώτο ζήτημα αφορά στη σήμανση που υπάρχει μέσα στα σούπερ μάρκετ για τα προϊόντα που απαρτίζουν τα «καλάθια» των αλυσίδων καθώς στην πλειονότητά τους οι ταμπέλες δεν είναι εμφανείς για τους καταναλωτές που ψωνίζουν.
Έτσι, το αρμόδιο υπουργείο αναμένεται να προσδιορίσει το μέγεθος της ταμπέλας που τοποθετείται στα ράφια με τα προϊόντα του «καλαθιού» ώστε αυτά να εντοπίζονται ευκολότερα.
Η επάρκεια στα προϊόντα του «καλαθιού»
Το δεύτερο αφορά στην επάρκεια των προϊόντων που έχουν επιλεγεί από τα σούπερ μάρκετ να μπουν στο «καλάθι». Οι καταναλωτές διαπίστωσαν μετά την πρεμιέρα του μέτρου, ότι σε αρκετές περιπτώσεις, κάποια από τα προϊόντα του «καλαθιού» τις επόμενες μέρες είχαν εξαντληθεί και δεν είχαν αντικατασταθεί με τα αντίστοιχα. Σε άλλες περιπτώσεις μάλιστα, αυτά είχαν αντικατασταθεί από διαφορετικούς κωδικούς που πωλούνταν σε υψηλότερες τιμές από εκείνη του καλαθιού.
Τα παραπάνω φαινόμενα διαπίστωσε όταν επισκέφθηκε καταστήματα σούπερ μάρκετ, όπως είπε και ο ίδιος ο κ. Γεωργιάδης μιλώντας το Σαββατοκύριακο στον ΣΚΑΪ, τονίζοντας ότι με τη νέα υπουργική απόφαση θα γίνεται ξεκάθαρο και αποτελεί υποχρέωση πως, στα προϊόντα που βάζουν οι αλυσίδες στο «καλάθι» πρέπει να υπάρχει επάρκεια. Επίσης εάν χρειαστεί αντικατάστασή τους, να μην είναι τα νέα προϊόντα ακριβότερα από την τιμή που έχει δηλωθεί για το «καλάθι».
Τέλος, στα νέα «καλάθια» της ερχόμενης Τετάρτης – τα οποία θα ανανεωθούν από τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ – στα προϊόντα θα αναγράφεται και η τιμή της προηγούμενης εβδομάδας ώστε ο καταναλωτής να παρακολουθεί τη διακύμανσή της.
Το υπουργείο Ανάπτυξης αναμένει εξάλλου και στοιχεία που έχει ζητήσει από τη ΔΙΜΕΑ σχετικά με τα τιμολόγια πώλησης της βιομηχανίας τροφίμων προς τις αλυσίδες για τις κατηγορίες του «καλαθιού», προκειμένου να διαπιστωθεί κατά πόσον έχει υπάρξει συνεισφορά και από την πλευρά της, στην προσπάθεια για συγκράτηση των ανατιμήσεων. Καθώς σε αρκετά από τα πρώτα «καλάθια» που δημοσιοποίησαν κάποιες αλυσίδες, διαπιστώθηκαν πολλά προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας έναντι επωνύμων.