Καλάθι νοικοκυριού: Πόσοι ψωνίζουν, πώς επιδρά στον τζίρο των σούπερ μάρκετ
Ένας στους δύο καταναλωτές που μπαίνει στα σούπερ μάρκετ ψωνίζει περισσότερα από ένα προϊόντα από το «καλάθι του νοικοκυριού» και μάλιστα πολίτες όλων των εισοδημάτων, σημείωσε κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου της ηγεσίας του υπουργείου Ανάπτυξης, ο υπουργός Άδωνις Γεωργιάδης.
Όπως εξήγησε ο κ. Γεωργιάδης το «καλάθι» ”κοστίζει” στον τζίρο των σούπερ μάρκετ αφού κάποια προϊόντα πωλούνται και κάτω του κόστους, κάτι που επισημαίνουν και οι ίδιες οι επιχειρήσεις.
Την ίδια στιγμή, σύμφωνα με τον υπουργό Ανάπτυξης, οι βιομηχανίες έχουν εκφράσει πλέον την «απόλυτη ανάγκη» να ενταχθούν προϊόντα τους στο «καλάθι του νοικοκυριού» καθώς έχουν χάσει μερίδια στις πωλήσεις από εκείνα που βρίσκονται εντός «καλαθιού», σε μεγάλο ποσοστό ιδιωτικής ετικέτας.
Νέα συνάντηση με τη βιομηχανία στο τέλος της εβδομάδας
Οι συζητήσεις της ηγεσίας του αρμόδιου υπουργείου τόσο με τη βιομηχανία όσο και με τους εκπροσώπους των σούπερ μάρκετ προκειμένου να βρεθεί ο μηχανισμός ώστε να ενταχθούν περισσότερα επώνυμα προϊόντα στο «καλάθι» συνεχίζονται και μάλιστα στο τέλος της εβδομάδας θα υπάρξει νέα συνάντηση.
Για οποιαδήποτε τέτοια κίνηση ωστόσο, θα πρέπει να υπάρξει και η σχετική έγκριση της Επιτροπής Ανταγωνισμού ώστε να είναι συμβατή με τους νόμους περί ανταγωνισμού. Οι συζητήσεις με την Ανεξάρτητη Αρχή έχουν μάλιστα ήδη ξεκινήσει σύμφωνα με την ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης.
«Θα μπορούσε να είναι υποχρεωτικό να περιλαμβάνεται σε κάθε κατηγορία τουλάχιστον ένα επώνυμο προϊόν» εξήγησε ο κ. Γεωργιάδης σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο θα μπορούσε λειτουργήσει αυτό, προσθέτοντας ότι ο βασικός μηχανισμός του «καλαθιού» δεν θα πειραχθεί.
Σχετικά με το ενδεχόμενο να δοθεί παράταση στην εφαρμογή του «καλαθιού» και πέραν της 31ης Μαρτίου που προβλέπει η νομοθετική ρύθμιση, ο υπουργός Ανάπτυξης σημείωσε ότι «το ”καλάθι” είναι ένα έκτακτο μέτρο υπό έκτακτες συνθήκες. Εφόσον οι έκτακτοι λόγοι συνεχίζονται, θα παραταθεί. Θα πρέπει να δούμε πού θα είναι ο πληθωρισμός στο τέλος Μαρτίου».
Σημειώνεται πως σήμερα το «καλάθι του νοικοκυριού» μπήκε στην 11η εβδομάδα εφαρμογής του. Σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Ανάπτυξης από τα 833 συνολικά προϊόντα, οι τιμές αυξήθηκαν στο 7% εξ αυτών, μειώθηκαν στο 6% και παρέμειναν σταθερές στο 87%. Οι αυξήσεις τιμών που παρατηρήθηκαν, όπως επεσήμανε ο κ. Γεωργιάδης, αφορούν μόνο σε νωπά και όχι σε συσκευασμένα προϊόντα.