Κερδίζουν έδαφος σε όλες τις ηλικίες καταναλωτών οι online αγορές


Όλο και περισσότεροι είναι οι Έλληνες καταναλωτές που πραγματοποιούν πλέον αγορές μέσω διαδικτύου ενώ αξιοσημείωτη είναι η αύξηση που καταγράφεται την τελευταία διετία στις μεγαλύτερες ηλικίες.

Τα στοιχεία της έρευνας Focus on Tech Life που διεξάγεται με πρωτοβουλία της Focus Bari δείχνουν μεν ότι οι περισσότεροι e-shoppers είναι μεταξύ των ηλικιών 25-34, ωστόσο στην ηλικιακή κατηγορία καταναλωτών, 65 ετών και άνω, καταγράφηκε αύξηση κατά 24% εκείνων που πραγματοποίησαν τουλάχιστον μία online αγορά το τελευταίο εξάμηνο, σε σύγκριση με το 2021.

Αυξημένο είναι ποσοστό σε σχέση με δύο χρόνια πριν και στις ηλικιακές ομάδες, 55-64 ετών και 45-54 ετών, όπου καταγράφηκε άνοδος 8% και 9% αντίστοιχα.

Στο σύνολο των καταναλωτών, τουλάχιστον μία online αγορά έχουν πραγματοποιήσει λίγο περισσότεροι από 2 στους 3, (ποσοστό 71%) μέσα στο τελευταίο εξάμηνο ενώ το αντίστοιχο ποσοστό το πρώτο εξάμηνο του 2021, ήταν στο 68%.

Tην ίδια στιγμή και η πρόσφατη έρευνα της ΕΥ, Future Consumer Index Ελλάδα 2023, δείχνει αύξηση της χρήσης των online υπηρεσιών από τους καταναλωτές, με το 81% να έχει κάνει online αγορές μέσα στο προηγούμενο τρίμηνο.

Στην έρευνα επισημαίνεται ότι οι online αγορές έχουν παγιωθεί πλέον ως βασικό κανάλι αγορών για σημαντικό μερίδιο των καταναλωτών, διαπερνώντας όλες τις ηλικιακές ομάδες, καθώς το κοινό έχει εξοικειωθεί με τα διαδικτυακά εργαλεία και οι επιχειρήσεις έχουν ξεπεράσει τα αρχικά προβλήματα προσαρμογής στο νέο περιβάλλον που δημιούργησε η πανδημία.

Πλέον οι καθυστερήσεις στην παράδοση προβληματίζουν μόλις έναν στους πέντε καταναλωτές, από έναν στους δύο το 2021, ενώ βασικό εμπόδιο σήμερα εμφανίζεται το υψηλό κόστος (43%) και σε μικρότερο βαθμό η δυσκολία στην αλλαγή προϊόντων.

Παράλληλα, η αυξανόμενη διείσδυση των διαδικτυακών αγορών συνδέεται και με τη γενικότερη πρόθεση των καταναλωτών να τοποθετήσουν μελλοντικά, το σπίτι τους στο επίκεντρο της καθημερινής τους ζωής, περνώντας περισσότερο χρόνο στο σπίτι (29%), μαγειρεύοντας περισσότερο στο σπίτι (39%) και διασκεδάζοντας περισσότερο εκεί (28%). Το σπίτι, συνεπώς, τείνει να μετατραπεί σε ένα hub, γύρω από το οποίο θα περιστρέφονται όλο και περισσότερες δραστηριότητες, σημειώνει η έρευνα.

Ωστόσο από τις επιμέρους ερωτήσεις έρευνας σχετικά με τις online αγορές προκύπτει ότι, ενώ σχεδόν οι μισοί καταναλωτές διάκεινται θετικά προς αυτές ένα σημαντικό ποσοστό της τάξεως του 27% παραμένει λιγότερο θετικό.

Εθνικές Εκλογές 2023



Πηγή