Κοντά σε κάθε παραγωγό το ΥΠΑΑΤ μέσω της εφαρμογής i-ΑGRIC


Τη δυνατότητα να κρατούν … στην παλάμη του χεριού τους όλες τις υπηρεσίες του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων δίνει στους πολίτες αλλά και σε όσους απασχολούνται στον πρωτογενή τομέα μια νέα εφαρμογή για «έξυπνα» κινητά τηλέφωνα.

Η συγκεκριμένη κίνηση εντάσσεται στο πλαίσιο αναμόρφωσης του συνόλου των ψηφιακών υπηρεσιών του υπουργείου που επιχειρεί ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Μάκης Βορίδης, μια προσπάθεια που εντάσσεται στον συνολικό σχεδιασμό της κυβέρνησης για την ψηφιακή μεταρρύθμιση του δημόσιου τομέα.

Το i-ΑGRIC όπως ονομάζεται, έχει ήδη αναπτυχθεί και βρίσκεται στην τελική φάση παραμετροποίησης της και όπως σημείωσαν πηγές από το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων στο Αθηναϊκό – Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων αναμένεται να είναι διαθέσιμη προς τους πολίτες το πρώτο δίμηνο του νέου έτους.

Αξίζει μάλιστα να σημειωθεί ότι η παραπάνω εφαρμογή έχει ήδη ενταχθεί στην ψηφιακή βίβλο του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και με αυτή το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων γίνεται το πρώτο υπουργείο στην Ελλάδα που προσφέρει στους πολίτες εφαρμογή για έξυπνα κινητά.

Με την εγκατάστασή της σε ένα smartphone, ο χρήστης θα έχει τη δυνατότητα να περιηγηθεί σε μια σειρά υπηρεσιών τόσο του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης όσο και των φορέων που βρίσκονται υπό την εποπτεία του.

Οι δυο κατηγορίες της εφαρμογής

Οι υπηρεσίες που θα παρέχονται μέσω του application χωρίζονται σε δυο κατηγορίες: αυτές στις οποίες ο τελικός χρήστης θα εισέρχεται στην εφαρμογή χωρίς ταυτοποίηση και σε αυτές με ταυτοποίηση, η οποία θα γίνεται με σύνδεση μέσω των κωδικών του TAXISNET.

Εφόσον ο χρήστης επιλέξει να περιηγηθεί στην εφαρμογή χωρίς να κάνει ταυτοποίηση, θα μπορεί να αποκτήσει μια γενική εικόνα των δράσεων του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης.

Μεταξύ άλλων, ο χρήστης αποκτά πρόσβαση σε δελτία Τύπου, ανακοινώσεις αλλά και γεωργικές προειδοποιήσεις καθώς και επιλεκτικό υλικό από την ιστοσελίδα του ΥΠΑΑΤ, το οποίο και θα «ανεβαίνει» άμεσα στην εφαρμογή.

Στην άλλη περίπτωση, αυτή της σύνδεσης μέσω TAXISNET, ο χρήστης πολίτης δύναται να λαμβάνει εξατομικευμένη ενημέρωση αλλά και να περιηγηθεί σε όλο το φάσμα των δραστηριοτήτων τόσο του υπουργείου όσο και των φορέων του.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι πως θα μπορεί να δέχεται μέσω ειδοποιήσεων που ο ίδιος θα επιλέγει, πληροφορίες και ανακοινώσεις για τη γεωγραφική περιοχή και τα θέματα που τον ενδιαφέρουν.

Μια επιπλέον «τομή» που φέρνει η συγκεκριμένη εφαρμογή είναι η δυνατότητα που δίνει στον χρήστη να έχει πρόσβαση σε προσωποποιημένες υπηρεσίες ενημέρωσης αναφορικά με την πορεία της εξέλιξης των αιτημάτων του, εφόσον αυτά έχουν αποτυπωθεί στα πληροφοριακά συστήματα του Υπουργείου ή των εποπτευομένων φορέων.

Παράλληλα, οι πολίτες θα έχουν την ευχέρεια να υποβάλλουν αιτήματα εξυπηρέτησης για μεγάλο αριθμό διοικητικών διαδικασιών ή και θεμάτων που άπτονται της αρμοδιότητας του υπουργείου. Αυτά θα είναι εφικτό να συνοδεύονται από φωτογραφίες και γεωγραφική απεικόνιση της περιοχής ή του γεωγραφικού στίγματος (geolocation data) και με την αποστολή τους θα παραλαμβάνονται από τις πύλες εισόδου αιτημάτων του υπουργείου και των εποπτευόμενων φορέων, ανάλογα με το θέμα εξυπηρέτησης.

Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα οι αιτούντες να παίρνουν μέσω της εφαρμογής πιο άμεση απάντηση από τα αρμόδια τμήματα του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης.

Τέλος, οι χρήστες θα έχουν άμεση πρόσβαση σε δεδομένα όπως πρόσφατες πληρωμές ενισχύσεων από τον ΟΠΕΚΕΠΕ αλλά και πρόσφατες πληρωμές αποζημιώσεων από τον ΕΛΓΑ, ενισχύσεις και επενδύσεις, ενώ θα μπορεί να βλέπει και δεδομένα αιτήσεων, την εξέλιξη αιτημάτων του καθώς και πλήθος άλλων θεμάτων χωρίς αίτηση.



Πηγή