Κριτική περί αστοχίας δέχεται η νέα διεθνής καμπάνια του ΕΟΤ

Αντιδράσεις κορυφαίων κύκλων της ελληνικής τουριστικής αγοράς προκάλεσε η νέα καμπάνια του ΕΟΤ σε διεθνή μέσα ενημέρωσης και κοινωνικής δικτύωσης, η οποία διαφημίζει την Ελλάδα ως ανοιχτό και ασφαλή προορισμό, την ώρα που νέα μέτρα επιβάλλονται σχεδόν καθημερινά προκειμένου να αναχαιτιστεί το επερχόμενο δεύτερο κύμα της πανδημίας στη χώρα. Πόσο μάλλον που στις αρχές της σεζόν η χώρα με μέριμνα του ίδιου του πρωθυπουργού ξεκίνησε την διεθνή προβολή της με ένα πολύ πιο μετριοπαθή τρόπο, προσαρμοσμένο στην πραγματικότητα που έχει επιβάλει η διεθνής υγειονομική κρίση, σχολιάζουν αυτές οι πηγές. Η νέα ψηφιακή καμπάνια του ΕΟΤ «Greek Summer Feeling» βασίζεται σε ένα νέο βίντεο με βασικό μήνυμα «Destination Greece – Health First», το οποίο συνδυάζει δυνατή ταξιδιωτική έμπνευση για τον προορισμό, αλλά και εμπιστοσύνη για την υγεία και ασφάλεια των επισκεπτών της Ελλάδας, αναφέρει η σχετική ανακοίνωση του ΕΟΤ.

Ομως,  στην αγορά σχολιάστηκε χαρακτηριστικά πως με αυτό το βίντεο «πετιέται στο καλάθι των αχρήστων όλη η προσπάθεια που έχει γίνει, με πρώτη αυτήν του πρωθυπουργού», καθώς «ο ΕΟΤ κάνει καμπάνια στο Bloomberg και λέει ότι ανοίγει η χώρα και υπόσχεται ασφάλεια όταν πλέον ανακοινώνονται νέα μέτρα, τοπικά lockdown, υποχρεωτικά τεστ από χερσαία σύνορα και κλείσιμο εστίασης τα μεσάνυχτα». Σημειώνεται πως την περασμένη Τρίτη δημοσιεύματα στην Αγγλία μιλούσαν για κλείσιμο ελληνικών νησιών λόγω πολλών κρουσμάτων κορωνοϊού.

Ο γενικός γραμματέας του ΕΟΤ, Δημήτρης Φραγκάκης, πάντως δήλωσε, με αφορμή την καμπάνια στο Bloomberg, ότι «η συνεργασία του ΕΟΤ με τα μεγαλύτερα διεθνή μέσα ενημέρωσης μπαίνει σε μια νέα εποχή. Δεν περιοριζόμαστε πλέον μόνο στην προβολή διαφημιστικών σποτ, αλλά προχωράμε σε στρατηγικές συνεργασίες επικοινωνίας και branding της Ελλάδας στο εξωτερικό. Στέκομαι ιδιαίτερα στην συνεργασία μας το Bloomberg, καθώς είναι ένα εξαιρετικά παρεμβατικό μέσο ενημέρωσης παγκοσμίως.

Κυρίως όμως απευθύνεται σε ένα κοινό το οποίο αποτελεί στρατηγικό στόχο του ελληνικού τουρισμού. Δουλεύουμε μαζί τις καμπάνιες, εξειδικευμένα και πολύ στοχευμένα ανά χώρα».

Εν τω μεταξύ, έγινε γνωστό πως έχουν εγκριθεί από τον ΕΟΤ πιστώσεις άνω των 2 εκατ. για τα προγράμματα διαφημιστικής προβολής. Ειδικότερα πιστώσεις έχουν εγκριθεί για μέσα όπως τα Google, Bloomberg, LinkedIn, Twitter, CNN, National Geographic, Travel Channel. Για την Google και το Bloomberg έχει γίνει δέσμευση πίστωσης 856.000 ευρώ για διαφημιστική προβολή κατά το τρέχον δεύτερο εξάμηνο του 2020. Για την μεν Google προορίζονται 458,8 χιλ. ευρώ συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ 24% και για το Bloomberg 396,8 χιλ. ευρώ συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ.

Η προβολή προβλέπεται να γίνει σε Γερμανία, Ηνωμένο Βασίλειο, Ελβετία, Σερβία, Αυστρία, Ρουμανία, Βουλγαρία, Ισραήλ, Κύπρο, Δανία, Τσεχία, Φινλανδία και Νορβηγία. LinkedIn και Twitter θα λάβουν 272,8 χιλ. ευρώ. Επίσης έχει εγκριθεί το πρόγραμμα διαφημιστικής προβολής του ΕΟΤ προϋπολογισμού 719,2 χιλ. ευρώ συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ για τα διεθνή τηλεοπτικά μέσα CNN και Travel Channel ενώ επιπλέον 272,8 χιλ. ευρώ θα διατεθούν στο National Geographic. Αλλες 372 χιλ. ευρώ έχουν εγκριθεί για διαφημιστική προβολή στην Expedia και 223 χιλ. ευρώ για το Trip Advisor.

kathimerini.gr